2026-07-04, 16:16
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Du borde ha fiskat upp bajskorven, visat den och berättat att den har ett namn. Så hade de fått något intressant att prata om.
Påminner mig om en rolig episod när jag var till ett sunkhak med en polare. Han behövde skita och efter avklarat verk blev han alldeles till sig av vad han kramat ur sig: den längsta och samtidigt grövsta bajskorv han någonsin sett.

Självklart ville han låta omvärlden ta del av underverket, likt en nybliven far som visar upp sin bebis. Med ett entusiastiskt leende kommer han rusande fram till mig vid bardisken där jag sitter och snackar med ställets ägare. "Kolla, kolla vad jag har lyckats med!" säger han och håller med båda händerna fram det av bajskorven han lyckats fiska upp ur toastolen. Ägaren, som är en väldigt sansad människa, säger med lugn röst: "Gör du om det här, då slänger jag ut dig."
Senast redigerad av trewq 2026-07-04 kl. 16:21.
Citera
2026-07-04, 17:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Hur håller du dig från skratt, det måste vara olidligt.

I början satt man mest o typ okej låt dom prata om va de vill. Nu är de liksom så att man skrattar går inte o stänga av att inte lyssna
Citera
2026-07-04, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det handlar inte bara om man är en kvinna eller en man när man väljer sina samtalsämnen. En introvert är mer intresserad om andra ämnen än att prata om andra människor. En extrovert gillar att prata om andra.
Helt sant
Citera
2026-07-05, 05:25
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angorakanin
Tjuvlyssnade på damerna?
Finns ingen som sitter i 20 minuter och meckar med en bajskorv.

När de märkte att du tog lång tid på dig lade de om jargongen.

Berätta mer om bajskorven istället. Hur gick det till slut? Har du köpt ny toaborste?

Har dåligt vattenflöde i porslinponnyn så var först tvungen att hacka sönder bajskorven med toaborsten för att därefter använda borsten för att hålla upp några avhackade bitar medan jag spolade ner resten och så fortsatte det så tills allt var borta. Därefter stannade några extra minuter och vädrade ut lukten så att ingen efteråt skulle fatta att jag skitit!

De snackar alltid bara totalt ointressant skvaller om andra människor som typ att ”Nelly har bråkat med Kelly”, ”Linnea har köpt en Pradaväska” och sånt trams som absolut ingen bryr sig om, så det var ingen engångsföreteelse.
Citera
2026-07-05, 05:26
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sen satte du dig och berättade för dem om hur du heroiskt fixade bajskorvssituationen?

Bara för tjejen när hennes polare dragit!
Citera
2026-07-05, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Har dåligt vattenflöde i porslinponnyn så var först tvungen att hacka sönder bajskorven med toaborsten för att därefter använda borsten för att hålla upp några avhackade bitar medan jag spolade ner resten och så fortsatte det så tills allt var borta. Därefter stannade några extra minuter och vädrade ut lukten så att ingen efteråt skulle fatta att jag skitit!

De snackar alltid bara totalt ointressant skvaller om andra människor som typ att ”Nelly har bråkat med Kelly”, ”Linnea har köpt en Pradaväska” och sånt trams som absolut ingen bryr sig om, så det var ingen engångsföreteelse.
Varför måste män alltid prata om sitt bajs? Även det är totalt ointressant för andra människor
Citera
2026-07-05, 10:04
Medlem
Det är så jävla löjligt med folk som pratar politik. Ni har inte koll för att ni läser DN och tro inget annat.

Det är få saker som är intressant att prata om eftersom alla sitter och spekulerar utan att fatta det själva.

Ska jag spekulera så gör jag det hellre ensam eftersom andra generellt inte kan tänka överhuvudtaget.

De få gångerna det är genuint trevligt att prata om något med andra är när man får tag i någon som jobbar med något intressant och man får möjligheten att få ur den så mycket den vet och vill berätta. För en gångs skull någon som vet vad den pratar om. Då kan ämnet vara vad som helst.

Och har jag inte den möjligheten så sitter jag hellre och skvallrar och överdriver med mina närmaste. Det är rätt trevligt också.
Citera
2026-07-05, 12:25
Medlem
surfacings avatar
Deras hjärnor bearbetar information snabbare än vad vi gör, samt mer information samtidigt, parallellt med varandra.

Tänk att vår hjärna är ungefär som en verktygslåda, där vi plockar fram det verktyget som vi vill vill diskutera. Kvinnans hjärna är som ett stort vågande hav, där allting guppar omkring simultant. Det blir lite som med fyrverkerier, de är överallt och ingenstans.

Alltså. Rent generellt är män mer linjära i vårt sätt att kommunicera. Kvinnor är typ som internets motsvarighet till Autobahn, det går snabbt och precis allting hänger ihop med allt.

Det blir liksom en krock i kommunikationen och ibland är det jävligt svårt att förstå varandra, eftersom man fungerar så olika.

Men ja. Jag håller med om att det kan vara sjukt frustrerande, då vissa kvinnor är ta mig fan helt extrema i sitt sätt att vara. Nästan som att de totalt tappar rumsuppfattningen och orienteringen vad som händer runt ikring dem. Värst är nog de som är så där riktigt jävla malande plågsamt. Så man blir tillslut helt galen.

Jag tänker framför mig exempelvis ett scenario när man sitter tillsammans med en kvinna i en bil, där hon bränner rakt ut framför en annan bil så man håller på att krocka och dö, bara för att hon sitter och babblar så in åt helvete. Kanske är det utav samma anledning kvinnor som två kvinnor kan stå i en mataffär, mitt i farleden när det är världens kaos runtikring, samt bara stå där och snattra med varandra och samtidigt vara totalt mitt i vägen för alla andra människor. Haha.

Kvinno-syndrom. Det kan slå olika på skalan. Fast det här gäller ju oss män också när det kommer till mans-syndrom. Vissa utav oss kan nog vara bra jobbiga också, åt andra hållet.

Sedan tänker jag personligen att folk, oavsett kön, är väldigt ointressanta och tråkiga i största allmänhet. Visst, jag kan småprata om väder, jobb, sport eller trivialiteter osv. Mest för att vara trevlig i stunden, för bådas skull. Men egentligen så skiter jag i vilket. I långa loppet eller det stora hela. Jag går helst gärna direkt på det som är mest intensivt, kontroversiellt eller djupt. Etc. Kan vi prata om våra hjärnor och psykologi? Kan vi prata om seriemördare eller gamla skräckfilmer? Kan vi prata om rymden eller atombomber? Kan vi prata om livet eller samhället? Allt som är konstigt eller sticker ut.

Där känner jag att urvalet blir ytterst snävt. Om en viss procent utav mänskligheten är överintelligenta, då är väl också majoriteten både dummare och ointressantare. Det beror på hur man ser det eller var man befinner sig.

Man får helt enkelt försöka hitta människor som man korrelerar med. Det behöver inte vara svårare än så. Samt ha en vilja att faktiskt anstränga sig till att förstå varandra.
Senast redigerad av surfacing 2026-07-05 kl. 12:31.
Citera
2026-07-05, 13:45
Medlem
Mindre hjärnor, färre härnceller, lägre IQ.

Som att prata med ett barn.
Citat:
men were found to have a total myelinated fiber length of 176 000 km at the age of 20, whereas in women the total length was 149 000 km (approx. 15% less)
...
Structurally, adult male brains are on average 11–12% heavier and 10% bigger than female brains
https://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_sex_differences
Citera
2026-07-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?
Jag tror dom är helt uttråkade men klarar inte av tystnad normalt som män så dom fortsätter prata hål i huvudet på varandra.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in