Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
Fast vi normala övriga pratar om en sak typ en gång sen är det bra liksom men kärringarna på min arbetsplats pratar mat mat o mat.
Exempel typ när vi män pratar i lunchrummet är såhär
Ja Åke såg du på ishockeymatchen igår?
Kärringarna hos mig fortsätter liksom och gagga på om mat pratet.
Typ såhär kan de låta i lunchrummet
-Catharina jag såg att du gjorde ett recept på kyckling i ugn igår på instagram de såg så gott ut. Kan man få recept?
- Gunilla skulle man kunna få veta hur du gjorde lasagnen och vilka kryddor du hade i 😂🤣 asså vi övriga sitter och bara vem i helvete bryr sig.
På jobbet är det ju speciellt, eftersom man inte har valt varandra, inte har så många gemensamma nämnare, samt måste vara försiktig så att man inte stöter sig med någon - eftersom man måste gå dit dagen efter igen, och dagen efter det, och dagen efter det... - eller går emot arbetsgivarens "värdegrund". Det går alltså inte att prata om ämnen som är det minsta kontroversiella, och man måste akta sig för att yttra några politiskt inkorrekta åsikter. Man måste också akta sig för att berätta något för privat - som man kan få emot sig - eller fråga om något för privat - eftersom man inte är riktiga vänner utan bara arbetskamrater.
Därför blir det det där ganska menlösa småpratet om matrecept, virkbeskrivningar, trädgårdsskötsel och TV-program. Harmlösa saker. Jag tycker att du inte ska ta för givet, att dessa kvinnor på ditt jobb inte är kapabla till andra intressen och samtalsämnen, i privata sammanhang. (Det kan vara så att de inte är det förstås, men du VET faktiskt inte det.)