2026-07-04, 05:40
Medlem
Sen satte du dig och berättade för dem om hur du heroiskt fixade bajskorvssituationen?
Citera
2026-07-04, 07:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Fast vi normala övriga pratar om en sak typ en gång sen är det bra liksom men kärringarna på min arbetsplats pratar mat mat o mat.
Exempel typ när vi män pratar i lunchrummet är såhär
Ja Åke såg du på ishockeymatchen igår?

Kärringarna hos mig fortsätter liksom och gagga på om mat pratet.

Typ såhär kan de låta i lunchrummet
-Catharina jag såg att du gjorde ett recept på kyckling i ugn igår på instagram de såg så gott ut. Kan man få recept?
- Gunilla skulle man kunna få veta hur du gjorde lasagnen och vilka kryddor du hade i 😂🤣 asså vi övriga sitter och bara vem i helvete bryr sig.

På jobbet är det ju speciellt, eftersom man inte har valt varandra, inte har så många gemensamma nämnare, samt måste vara försiktig så att man inte stöter sig med någon - eftersom man måste gå dit dagen efter igen, och dagen efter det, och dagen efter det... - eller går emot arbetsgivarens "värdegrund". Det går alltså inte att prata om ämnen som är det minsta kontroversiella, och man måste akta sig för att yttra några politiskt inkorrekta åsikter. Man måste också akta sig för att berätta något för privat - som man kan få emot sig - eller fråga om något för privat - eftersom man inte är riktiga vänner utan bara arbetskamrater.

Därför blir det det där ganska menlösa småpratet om matrecept, virkbeskrivningar, trädgårdsskötsel och TV-program. Harmlösa saker. Jag tycker att du inte ska ta för givet, att dessa kvinnor på ditt jobb inte är kapabla till andra intressen och samtalsämnen, i privata sammanhang. (Det kan vara så att de inte är det förstås, men du VET faktiskt inte det.)
Citera
2026-07-04, 08:14
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Han gav sig ju på problemet och försökte lösa det. En kvinna hade ringt rörmokaren eller krävt att mannen skulle lösa det åt henne.
Typiskt soja beteende att smyga runt på toan i 20 minuter villrådigt petandes på bajs och tjuvlyssna på tjejens väninnor.
Citera
2026-07-04, 08:51
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sen satte du dig och berättade för dem om hur du heroiskt fixade bajskorvssituationen?

Precis. Om nu TS tycker att kvinnor är SÅ jävla tråkiga i interna gruppkonversationer så skulle han ju bara ha nämnt denna incident (in i minsta detalj!) å frågat om sådana scenarion även händer dom? Då hade dom ju fått något riktigt värdefullt och djupt att prata om?

Det finns grupper av både män å kvinnor som är absolut outhärdliga att lyssna när "gruppsnacket" körs igång.
Ett lite relaterat fenomen (som jag vet att det t om finns nån tråd om) är ju obekväma och pinsamma släktmiddagar.

Sen får jag dock för mig utifrån erfarenhet att kvinnogrupper är mycket falskare generellt jmf med mäns. Jag har liksom snappat upp rejält med tex falska komplimanger och fejkad omtanke å totalt överdrivna skratt när jag varit i närheten av dessa. Vissa kvinnor verkar oxå uteslutas extremt fort från en grupp när något med denne inte gillas av "the queen bee". Det är inte heller konstigt eller ovanligt att en del kvinno-coacher faktiskt tar upp denna problematik för det är troligen en typ av kulturellt drag som säkerligen härstammar en hel del från massmedia och allmän skräpkultur.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-07-04 kl. 08:54.
Citera
2026-07-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Män pratar precis lika mycket skit om andra och om ointressanta saker

Det handlar inte bara om man är en kvinna eller en man när man väljer sina samtalsämnen. En introvert är mer intresserad om andra ämnen än att prata om andra människor. En extrovert gillar att prata om andra.
Citera
2026-07-04, 10:17
Medlem
heliotrops avatar
Fp
Senast redigerad av heliotrop 2026-07-04 kl. 10:21.
Citera
2026-07-04, 10:20
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det handlar inte bara om man är en kvinna eller en man när man väljer sina samtalsämnen. En introvert är mer intresserad om andra ämnen än att prata om andra människor. En extrovert gillar att prata om andra.

Jag är ganska introvert men tycker inte att man nödvändigtvis måste tala om livets mening på jobbet.
Kallprata duger bra.
Vid fikat vill jag inte prata om Gud, sinnesutvidgande yoga i Tibet eller meningen med livet.
Det är socialt inkompetent att inte kunna prata om vardagliga saker speciellt på jobbet.
Citera
2026-07-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.
Många kvinnor tycker att det är mäns samtalsämnen som är de oinressanta...

Så bäst att skaffa en fru, som är sportintresserad

F ö tycker jag prat om öl är mycket ointressant fastän jag är man.
Det finns både många män och många kvinnor som pratar mycket om sådant som är uppenbart om väder. "Fy vad det är varmt idag." Skittråkigt.
Citera
2026-07-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.

Någonting som slog mig var att de seriöst bara pratar om andra människor och ointressanta saker som händer i andra människors liv. Är inte första gången de för ett sådant tråkigt samtal till skillnad från oss snubbar som snackar politik, ekonomi, sport, öl och annat skoj. Till skillnad från brudar har vi liksom en bredd och variation i våra samtal.

Nu till det som ska diskuteras: varför snackar brudar alltid om samma saker? Tröttnar de inte på att upprepa samma tråkigheter om och om igen? Varför är de mer intresserade av andras liv än sina egna?

Men lilla du vad är det du gör nu? Sitter och skriver och tjattrar om andras liv och vad de pratar om.

Du lägger näsan i blöt, det du kritiserar kvinnor för. Tjatter och skvaller och att klanka ned på andra (främst kvinnor) det är det enda ni sk m*n gör. Ja varför ? för ni är så extremt rädda för kvinnor. Sköt dig själv och skit i andra.
Citera
2026-07-04, 11:05
Medlem
CommonSenses avatar
Kanske för att din tjej och hennes polare är tråkiga
Citera
2026-07-04, 11:39
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Finns kvinnor och män som är jättetråkiga att prata med. Finns kvinnor och män som är jätteroliga att prata med. Lyssna på random gubbar som pratar så är det inte direkt jätteintressant det dom pratar om.

Sport och öl är väl jävligt tråkigt att prata om. Senaste jag pratade om öl är imorse och att jag är nykter alkoholist och att jag drack 12 liter folköl senast jag halkade dit på alkohol och visade en bild där jag säkert pissade ner säkert 10 kvadratmeter vid ett horribelt skitboende jag bodde på.

Men ha öl som generellt samtalsämne är tråkigt. Förutom om man har ett ölintresse att prata om olika sorters öl kanske. Var kul att prata om öl i tonåren. Men det var då.

Sport tycker jag är skittråkigt att både lyssna och prata om. Förutom gym.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-07-04 kl. 11:46.
Citera
2026-07-04, 15:43
Medlem
Sumegs avatar
Du borde ha fiskat upp bajskorven, visat den och berättat att den har ett namn. Så hade de fått något intressant att prata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in