2026-07-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Off topic: gick korven ned?

Hundra på att det mesta av den sitter på toaborsten och på väggarna i hållaren.

Sen imorgon när tjejen ska
Citera
2026-07-03, 23:56
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
/…/
Mitt svar till ts är att det finns otroligt tråkiga/ointressanta människor och otroligt roliga/intressanta, oavsett kön. Och de roliga brukar attrahera varandra. Sen är det ni andra...
Så där har du svaret på varför du alltid träffar så totalt ointressanta brudar.

Det är exakt det här det handlar om.

Män som anser att ”alla kvinnor” pratar om ointressanta saker, outar sig själva som oattraktiva för roliga/intressanta/intelligenta kvinnor.

Kvinnor som anser att ”alla män” är mansbebisar, outar sig själva som oattraktiva för vettiga män.

Jag är kvinna. Umgås inte med en enda kvinna som bara skvallrar och pratar om ointressanta saker. Jag har aldrig attraherat – eller attraherats av – män som beter sig som en mansbebis.

Det enkla svaret är nämligen:
Lika barn leka bäst.
Citera
2026-07-04, 00:01
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apperception

Jag är kvinna. Umgås inte med en enda

Kvinnor är inte bara fullständigt ointressanta, utan de tror även allt som diskuteras handlar om dom personligen.

I en diskussion om det generella, kommer då alltid kvinnor med låg iq invändningar som "jag är kvinna! Jag umgås minsann inte med si eller så!", vilket förmedlar att de varken begriper hur man drar generella slutsatser (sk vetenskap) eller förstår att världen inte cirkulerar kring dom som individer. De begriper inte ens att deras "intressanta kvinnliga vänner" rent objektivt är de värsta skvallrande ytliga ointellekuella häxorna som finns.
Citera
2026-07-04, 00:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Herregud, är det på något daghem du arbetar?

Nej absolut inte. Så långt ifrån man kan komma helt sjukt asså. De pratar om mat hela tiden.

Det har till o med blivit mer prat om mat än själva arbetsuppgifterna man skall göra.
Citera
2026-07-04, 00:34
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brallkillen
Jag tycker generellt det är en väldig matfixering idag, som att livet bara gick ut på att äta, eller att tänka på vad man äter eller ska äta.

För övrigt är kvinnor mer av relations- och känslomänniskor, de finner nöje i att diskutera banala saker, skvallra om andra, berömma varandras frisyrer och kläder (trots att de kanske tycker de är jättefula) och snacka om sina ungar.

Fast vi normala övriga pratar om en sak typ en gång sen är det bra liksom men kärringarna på min arbetsplats pratar mat mat o mat.
Exempel typ när vi män pratar i lunchrummet är såhär
Ja Åke såg du på ishockeymatchen igår?

Kärringarna hos mig fortsätter liksom och gagga på om mat pratet.

Typ såhär kan de låta i lunchrummet
-Catharina jag såg att du gjorde ett recept på kyckling i ugn igår på instagram de såg så gott ut. Kan man få recept?
- Gunilla skulle man kunna få veta hur du gjorde lasagnen och vilka kryddor du hade i 😂🤣 asså vi övriga sitter och bara vem i helvete bryr sig.
Citera
2026-07-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Fast vi normala övriga pratar om en sak typ en gång sen är det bra liksom men kärringarna på min arbetsplats pratar mat mat o mat.
Exempel typ när vi män pratar i lunchrummet är såhär
Ja Åke såg du på ishockeymatchen igår?

Kärringarna hos mig fortsätter liksom och gagga på om mat pratet.

Typ såhär kan de låta i lunchrummet
-Catharina jag såg att du gjorde ett recept på kyckling i ugn igår på instagram de såg så gott ut. Kan man få recept?
- Gunilla skulle man kunna få veta hur du gjorde lasagnen och vilka kryddor du hade i 😂🤣 asså vi övriga sitter och bara vem i helvete bryr sig.
Vad hade ni hellre velat prata om och varför gjorde ni inte det?
Citera
2026-07-04, 02:44
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Nej absolut inte. Så långt ifrån man kan komma helt sjukt asså. De pratar om mat hela tiden.

Det har till o med blivit mer prat om mat än själva arbetsuppgifterna man skall göra.
Hur håller du dig från skratt, det måste vara olidligt.
Citera
2026-07-04, 03:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Kvinnor är inte bara fullständigt ointressanta, utan de tror även allt som diskuteras handlar om dom personligen.

I en diskussion om det generella, kommer då alltid kvinnor med låg iq invändningar som "jag är kvinna! Jag umgås minsann inte med si eller så!", vilket förmedlar att de varken begriper hur man drar generella slutsatser (sk vetenskap) eller förstår att världen inte cirkulerar kring dom som individer. De begriper inte ens att deras "intressanta kvinnliga vänner" rent objektivt är de värsta skvallrande ytliga ointellekuella häxorna som finns.

Fast dem man umgås med ÄR ju precisa personer, inte ett brett statistiskt urval.
Citera
2026-07-04, 03:47
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Det är inte vetenskap när en enskild person hänvisar till ”alla brudar” eller ”alla män” – det är dock bra exempel på anekdotisk bevisföring.

Din stavning av ordet ointellektuella blir komisk i sammanhanget när du raljerar över kvinnors brist på intelligens och intellekt :)

Du bekräftar det jag skrev om att lika barn leka bäst och det är också därför du yttrar dig tvärsäkert om ointellektuella häxor.
Citera
2026-07-04, 05:05
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Därför att kvinnors intresse är personer och relationer medans mäns intressen är saker och ting om man ska simplifiera det.

Kvinnor för en massa ointressant dravel men jag skall även tillägga som man att jag till 95% är ointresserad när det konmer till det andra män dravlar om.

Jag kan inte bry mig mindre om Ohlssons nya altan eller Svenssons nya gasolgrill eller att Eriksson har köpt sig en ny utombordare eller om Johanssons aktieportfölj.
Citera
2026-07-04, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Män är problemlösare. Kvinnor är nätverkare. Kort och koncist men det är svaret.

Ett fantastiskt kort och koncist svar på frågan.

Män behöver bli bättre på att nätverka. Kvinnor pratar mycket för att kolla av stämningar. Det är i princip oviktigt det som sägs, dock inte att man kommunicerar då det har en lugnande effekt att veta att man är i samma lag så att säga.

Kvinnor behöver bli bättre på att lösa problem kan tilläggas. Inte sällan skapar kvinnor problem med sina samtal.
Senast redigerad av avec 2026-07-04 kl. 05:19.
Citera
2026-07-04, 05:27
Avstängd
Vi har ju alla olika intressen här i livet. Alla är inte lika intresserade av att leka med bajskorvar i toaletten, om jag säger så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in