Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
Finns där någon gravid eller mammagrupp du kan träffa om du orkar?
Har du kollat dig för ifall det finns naturligare alternativ än just mer medicin under graviditet?
Finns där någon extra stödgrupp för kvinnor med adhd och graviditet där du bor?
Viktigt att du får komma ut utomhus och om du har nära till natur är det bonus.
Vad har du mest skuldkänslor över?
Hur tar din partner det din dipp?
Det finns säkert mammagrupper om man letar mer aktivt, men ärligt talat får jag lite fy fan-känsla av bara tanken. Jag är rätt inåtvänd och har en del social ångest, så gruppsammanhang med andra mammor känns ganska jobbigt.
Öppna förskolan finns, men de gånger jag kollat har det knappt varit någon där. Jag ska dock börja på babyrytmik i kyrkan till hösten, så det kanske blir ett mjukare sätt att komma ut lite.
Min partner är mest glad att jag själv börjat se att det kanske kan handla om depression och inte bara att jag är trött eller känslig. Han är dock ganska skeptisk till medicin och diagnoser, så jag försöker samla lite erfarenheter innan jag tar beslut med läkaren.
Skuldkänslorna handlar mycket om att jag länge tänkt att det kanske bara är så här det känns efter att man fått barn. Men när jag ser tillbaka känns det mer som att jag blundat för att jag faktiskt mått dåligt, och att det påverkat både min anknytning och hur jag känner inför bebisen i magen.