Igår, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Mycket vanligt. Det däremot unnar jag dem om de vill göra det bytet.

Man ska nog vara ganska speciell för att vilja jobba på en myndighet där det finns protokoll för precis allt.
Citera
Igår, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Studielånen skrivs av, om du jobbar kvar som polis i tre år.

Termin fem är du aspirant, och då får du 23000/månad

Som färdig polisassistent får du 34000 i ingångslön

Och inte en krona mer ska det vara. Polis måste vara landets mest talanglösa yrkeskår. Istället för att lösa riktiga brott (som det finns så det räcker och blir över) så lasrar man svenne svensson som stressar hem för att plocka upp ungarna från förskolan.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Studielånen skrivs av, om du jobbar kvar som polis i tre år.

Termin fem är du aspirant, och då får du 23000/månad

Som färdig polisassistent får du 34000 i ingångslön
Utöver grundlönen kan du som nyexad polis räkna med att öka din totala inkomst genom tillägg för obekväm arbetstid, jour och övertid.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Hur mycket behöver folk för att överleva/försörja sig egentligen? Vad tycker folk är rimligt?

Om du inte klarar dig på en medellön i landet så verkar det vara något som är väldigt fel. Kanske är dags att se om sina utgifter och fundera på vad man håller på med?
Citera
Igår, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag dejtade en poliskommissarie I två år och fatta aldrig hur hon fick ihop det.

Hon langa väl?
Citera
Igår, 23:46
Medlem
Ähh...De säljer väl upphittade cyklar och gudvetvad, tycker jag ser polisbilar med en cykel bak varje gång de åker förbi.

Annars så jobbar Poliser väldigt sällan, de har mycket ledighet iom sina udda arbetstider som ska kompenseras.
Detta enligt en bekant som är gift med en Poliskvinna.

De skulle kunna till och med kunna ha en timanställning bredvid...
Senast redigerad av Cutthethroat Igår kl. 23:49.
Citera
Igår, 23:51
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ni poliser går igenom en kostsam högskoleutbildning och tjänar skitdåligt när ni får ert första jobb. Hur klarar ni er? Jag önskar såklart att ni hade bättre betalt men HUR kan ni gå runt? Beror er överlevnad på att era föräldrar skjuter till pengar eller hur gör ni liksom? Jag finns här för er men fattar ändå inte.
Ingångslönen är 34.000
OB-ersättning (ca)+3 500 kr
Total bruttolön ca 37.500
Kvar efter skatt ca. 30.000

Om du inte klarar dig på det så bör du tänka om.
Citera
Idag, 02:51
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Runt 35 i ingångslön, kasta på lite OB så ligger en ny gatupolis på runt 40.000 från start. Lägg på 1-2 övertidspass 50.000 i månaden om man har ork och energi.

Nu ska dessutom studieavgifter möjligen efterskänkas. Tycker inte alls villkoren är hemska i den bemärkelsen, ett samhällsviktigt jobb som behövs.

De flesta kan leva ett ordinärt liv på sin lön men som för Svensson kräver det lite planering och kontroll på sin konsumtion.

Jo men mytomanerna i tråden vill lajva att de är rika haha
Citera
Idag, 03:56
Medlem
Så illa är det väl inte? Poliser jag känner lever som folk gör mest, bor i hus, har råd med nya bilar, semestrar utomlands en gång om året etc.
Citera
Idag, 05:22
Medlem
Citat:
Det kan inte stämma. Jag är dataingejör och kan gå runt. Jag har accepterat att min utbildning var en period av skit. Nu har jag en respektabel lön men känner att de poliser jag känner ändå haft råd med mer än jag. Min tes är att möjligheten att bara polis beror på stöd från tredje part.

Det är för att du suger på ekonomi.
Citera
Idag, 06:35
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Så illa är det väl inte? Poliser jag känner lever som folk gör mest, bor i hus, har råd med nya bilar, semestrar utomlands en gång om året etc.

Såklart det inte är så illa. Lönemässigt har det blivit bättre för poliser sista åren.

Med det sagt, ämnet och diskussionen kring ämnet är, som i mångt många andra skapade trådar på fb nu mera, BS.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in