2026-07-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Snart kanske Putin anfaller, har ni vevradion redo?

Nej knappast, men jag har en faktiskt som jag fick av min fru, inte för att jag är överdrivet prepper, men att kunna lyssna på radio, om den dagen kommer då elen lägger av och vattenpumparna står still så är det bra att kunna hålla sig ajour och radio är en enkel och billig grej att ha. Vinterstormen 1995 så hade vi inte el i 4 dagar, det hade varit skönt att ha någon omvärldskontakt i det läget t.ex. Man behöver inte göra narr av de som gör livet enklare för de som har det svårt att klara sig i en krissituation. För det är faktiskt det det handlar om, klarar sig de starka själva så kan staten hjälpa de svaga.

Om vi en dag hamnar i ett riktigt krig så är det såklart ännu viktigare.
Citera
2026-07-02, 23:22
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Skulle vilja påstå att det är väst som har byggt upp en ridå mot Ryssland. Med stängda gränser, sanktioner och censur av ryska medier. Att Ryssland väntat så länge med att stänga gränserna tillbaka får ses som ett tecken på att de hoppats på bättre relationer. Men till slut måste de ju inse att det är lönlöst när ledarna i västländer är så rabiat antiryska.

Ja väst borde bygga en så in i helvete stor mur mot det jävla pisslandet så Trumps mur mot México kommer likna ett villa staket.

Ryssland är och förblir skit oavsett hur mycket den lilla västerlänningen PK-befriad försöker skönmåla skräpet.

Rysshat är tecken på att man har sunda tankar om sin omgivning.

FUCK RUSSIA
Citera
2026-07-02, 23:53
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Ja väst borde bygga en så in i helvete stor mur mot det jävla pisslandet så Trumps mur mot México kommer likna ett villa staket.

Ryssland är och förblir skit oavsett hur mycket den lilla västerlänningen PK-befriad försöker skönmåla skräpet.

FUCK RUSSIA

Arg much? 😂

Varför riktar du inte ilskan mot den riktiga fienden på andra sidan atlanten istället som alltid försöker starta och profitera på europeiska konflikter?

Men absolut en mur mot Ryssland skulle nog bara Ryssland tacka för så det är väl bara att börja bygga ⚒️
Citera
2026-07-03, 00:17
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Arg much? 😂

Varför riktar du inte ilskan mot den riktiga fienden på andra sidan atlanten istället som alltid försöker starta och profitera på europeiska konflikter?

Men absolut en mur mot Ryssland skulle nog bara Ryssland tacka för så det är väl bara att börja bygga ⚒️

Nä jag är väldigt glad och sprallig. Du då?

Vilken fiende på andra sidan Atlanten?? Kuba?
Ser inga fiender på andra sidan Atlanten.

Ah du tänker på USA??
Med Trump och Vance vill ju inte ha med Europa att göra så jag ser inte att dom direkt planerar någon kärnvapenattack på Europa.

Ryssland däremot hotar ju allt och alla, patetiskt jävla horland som inte klarar av ett fattigt öst land.
Men ni samnytt länkande missfoster tror ju Ryssland är något att brösta upp sig över. Losers som vägrar flytta till ert kära Ryssland för ni vet att ni förlorar ALL trygghet och inte minst alla lyxiga toaletter som finns i väst.

Ni är PATETISKA!!!
Senast redigerad av Jag-Blond 2026-07-03 kl. 00:23.
Citera
2026-07-03, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Vad kallar du då järnridån som väst började bygga redan 2022? Bl a Polen och Finland har ju annonserat stort hur de bygger staket och murar.

Du har helt rätt! Väst bygger murar.

Vad har det med rysslands stängning av gränserna att göra? Är det rysslands hämd för att väst bygger murar?

Tidigare, när de ryska ledarna byggde järnridån, så var det för att deras folk inte skulle kunna komma till demokrati och frihet.
Nu är ryska folket stolta över dödandet och kriget, eller åtminstone OK så länge dom själva slipper dö, och så länge som de välburnas söner inte behöver åka till fronten för att delta i dödandet och själva dö för fosterlandet.

Tidigare, när ryssland byggde järnridån, så välkomnade väst de förtryckta ryssarna.
Nu, när ryssarna likt Hamas-supportrarna står längst vägen och hurrar när soldaterna åker för att döda sina grannar, så är vi inte lika sugna att ha med ryssarna att göra.
Alltså bygger vi varsin järnridå, båda med syftet att skilja oss från dem.
Ryssar passar nog bättre i Turkiet. Eller Nordkorea. Eller Afrika. Men inte här, tack.
Citera
2026-07-03, 07:16
Medlem
talcsofts avatar
Är gränsövergången i Narva stängd?
Citera
2026-07-03, 07:27
Medlem
talcsofts avatar
Det är alltså järnvägen man stoppar. Ickenyhet.
Citera
2026-07-03, 13:59
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Fler svenskar tycker nu att USA är en större fiende än Ryssland...

Källa på det, tack.

Citat:
Det är väl inte så jävla konstigt att Ryssland stänger sin gräns.

Nä man vill TVINGA så många män som möjligt att stanna kvar så de kan bli sända på slakt i Ukraina.

Patetiska rysshora.
Citera
2026-07-03, 15:03
Medlem
Citat:
Skulle vilja påstå att det är väst som har byggt upp en ridå mot Ryssland. Med stängda gränser, sanktioner och censur av ryska medier. Att Ryssland väntat så länge med att stänga gränserna tillbaka får ses som ett tecken på att de hoppats på bättre relationer. Men till slut måste de ju inse att det är lönlöst när ledarna i västländer är så rabiat antiryska.

Det är mycket du "vill påstå" men det har ingenting med verkligheten att göra, vilket är föga förvånande då fakta/sanningen/verkligheten är och förblir inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.

OM kloaken ryssland "hoppas på bättre relationer" med den civiliserade världen så vore ett första steg att kalla hem den psykotiske dvärgen i kremls mordiska horder och erlägga adekvat skadestånd för all förstörelse, lidande och död hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat... Det vore väl rimligt, och i enlighet med folkrätten?
Citera
2026-07-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har sagt ända sedan 2022 att Kiev vill ha in NATO i kriget så öppet och fullskaligt som möjligt - ´detta utifrån den cyniska kalkylen att om man är "fighting allies" under ett krig så kritiserar man aldrig sin allierade för det de gör (möjligen för att de inte jobbar tillräckligt hårt). Om vi får in NATO öppet på banan, helst på ukrainsk mark, så kan de inte neka oss något längre och vi kommer att behandlas praktiskt taget som fullständiga NATO-medlemmar och delägare i alliansen, vilket var vad vi ville nå fram till hela tiden - det är så man resonerar i Kiev.

Retorik av typen "Ukraina slåss för hela Europa, och om vi faller så står ni ALLA i tur!"" är uttryck för samma pitch.

Det är väl tämligen självklart att Ukraina önskar all tänkbar hjälp att försvara sig gentemot den vidrige angriparen?
Citera
2026-07-03, 23:09
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond

FUCK RUSSIA
Du får hata Ryssland så mycket du vill om du tycker att det förgyller din tillvaro, men om du tror att du, Sverige eller Europa har något att vinna på att utmana Ryssland militärt så är du från vettet.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-07-03 kl. 23:14.
Citera
2026-07-04, 19:43
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Du får hata Ryssland så mycket du vill om du tycker att det förgyller din tillvaro, men om du tror att du, Sverige eller Europa har något att vinna på att utmana Ryssland militärt så är du från vettet.

Men för helvete din blåsta ryssnolla, varken Sverige eller Europa "utmanar" Ryssland på något sätt.

Det är din fucking Führer som utmanar OSS!!!

Göm dig loser.

Men ge mig en källa på att fler svenskar stödjer Pissryssland över USA. Nä du kommer inte länka FÖR DET FINNS INGEN MAJORITET!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in