2026-06-30, 13:06
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
det går verkligen inte att prata överhuvudtaget med en läkare.
och dom är så nedlåtande över varenda grej.
du pratar aldrig med en person du pratar med en NPC bot som går efter ett sosse styrdokument.
det är som en telefonförsäljare som sitter med en mall över vad dom får mest kickback för preparat.
hur hittar man ens en läkare med en själ

Läkarna på vårdcentraler fungerar mer och mer som läkemedelsförsäljare. Dom får gåvor av företagen när dom skriver ut dom mest lönsamma produkterna osv.
Citera
2026-06-30, 13:07
Medlem
consultezs avatar
Citat:
jag har haft skitdålig bemötelse av alla psykologer gud va ni är passiva och verkligen bara sitter och väntar ut tiden eller bara skriver ut ssri och inte lyfter ett finger.

Ja, du verkar ha koll, som inte ens vet att psykologer inte förskriver läkemedel…
Citera
2026-06-30, 13:13
Medlem
Problemet är inte läkarna. Det är 90% av patienterna som är problemet. De som söker akuten för nageltrång och de som söker förskrivning av landstingsbekostad narkotika.
Den stora majoriteten av patienter är för lata att göra det som krävs av dem själva och vill finna enkla lösningar i tabletter.
Personer med skolios som får rörelseschema av fysioterapeut men som skiter i att göra dem. Personer som är feta och vill operera magsäcken eller ha ozempic men har skafferiet hemma fyllt med kakor och läsk. Personer med psykisk ohälsa som vägrar bryta destruktiva mönster och arbeta med sig själva.
Det gäller såklart inte alla men det är extremt vanligt. Sen är verkligheten såklart mer komplicerad än att säga att psykisk ohälsa går att lösa genom livsförändringar men folk generellt är sjukt initiativlösa och man undrar ibland om de ens är kapabla att steka en fiskpinne på egen hand hemma.
Citera
2026-06-30, 13:14
Medlem
Citat:
jag har haft skitdålig bemötelse av alla psykologer gud va ni är passiva och verkligen bara sitter och väntar ut tiden eller bara skriver ut ssri och inte lyfter ett finger.
Du verkar förväxla psykolog med psykiatriker.
Citera
2026-06-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Problemet är inte läkarna. Det är 90% av patienterna som är problemet. De som söker akuten för nageltrång och de som söker förskrivning av landstingsbekostad narkotika.
hur gör man för att lösa detta. det behövs ett fejk sjukhus för meme problem för att bli av med idiotfolket så dom med riktiga problem kan få stöd. en "direktakut för dina direkta akuta behov dit ambulans inte tar någon"
med notis om inte medicinska problem o förhoppningsvis går inte dom smartare personerna dit.
det är väl nästan bättre att bara legalisera opioder och låta sådant folk knarka sönder sig för att inte slösa läkares tid

jag skulle säga psykatrin och normal sjukvård är olika saker och båda funkar inte men av olika problem
att sen vi har ett samhälle som förstör psyket hos alla är en annan utmaning
Citera
2026-06-30, 13:30
Medlem
De är skiträdda för att på något sätt bryta mot normen om hur de skall vara och uppträda, och detta dikteras av Socialstyrelsen, sjukhusledningen etc. De skall som läkare inte tänka självständigt och tex föreslå alternativa behandlingsmetoder och annat utan det det styrs stenhårt uppifrån hur du som läkare skall arbeta och vilka behandlingar/medicineringar som du skall ge. Bryter du mot detta så får du problem. Kan bli av med jobbet tom.
Citera
2026-06-30, 13:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Alla är inte det, tänk på alla healers, spirituella, yoga-aktiga, pseudo-vetenskapliga dom är allt annat än fyrkantiga!

Dessa är inte läkare dessa är bondfångare.
Citera
2026-06-30, 13:41
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Läkarna på vårdcentraler fungerar mer och mer som läkemedelsförsäljare. Dom får gåvor av företagen när dom skriver ut dom mest lönsamma produkterna osv.

Har du någon trovärdig källa till detta?
Citera
2026-06-30, 14:11
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
du pratar aldrig med en person du pratar med en NPC bot som går efter ett sosse styrdokument.
det är som en telefonförsäljare som sitter med en mall över vad dom får mest kickback för preparat.
Det ingår i deras yrkesroll att vara "fyrkantiga och autistiska".

Du hade lika gärna kunnat ställt frågan "Varför är poliser så fyrkantiga och autistiska?"

Har du någonsin pratat med en läkare (eller polis) när de inte är i tjänsten? Skulle inte tro det.

Det handlar om auktoritet, dvs att de bestämmer, och att du måste lyda dem. Punkt.
Läkarna är nedlåtande mot dig, för att du är sjuk och ändå tror att du vet bättre än dem, trots noll medicinsk utbildning.
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Alla är inte det, tänk på alla healers, spirituella, yoga-aktiga, pseudo-vetenskapliga dom är allt annat än fyrkantiga!
Och inga av dem är läkare, ditt spån.

Läkare är en skyddad titel, som bara får användas av personer som är legitimerade läkare.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-06-30 kl. 14:15.
Citera
2026-06-30, 14:22
Medlem
Karmans avatar
Tror många läkare är rädda att göra fel, ställa fel diagnoser. Därför blir de lite fyrkantiga i sin framtoning. Däremot kan jag hålla med om att många läkare är usla lyssnare, en del tyvärr beroende på att de knappt behärskar svenska.
Citera
2026-06-30, 14:29
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
det finns massvis.
jag och min familj blir otroligt väl bemötta av läkare och övrig vårdpersonal.
Ditt fall påminner mig om en tjej som satt i kundtjänst som sa till min sambo
- vilka jävla idioter som ringer in
- nä jag tycker de är trevliga?!
- jag verkar ha en djävla satans kukotur, alla idioter ringer just till mig
Citera
2026-06-30, 14:46
Medlem
Citat:

Vad less läkare måste vara på självmedicinerare hypokondriker och annat dylikt folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in