2026-09-13, 17:32
Medlem
Intressant generations-avskiljare jag snappade upp i lokalen.

Yngre millenials och gen Z tänker att valet är en festlighet och kommer uppklädda/stylade. Lite kul ändå, eftersom äldre millenials och tidigare generationer bara kommer så som man är. Tillhör själv det vardagliga skrået också, men tycker det är kul att ni yngre ser på det annorlunda.
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tror det finns en risk att s, L, c , kd och mp bildar regering.
Gå in och lägg dina pengar på det, höga odds
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför är det oseriöst? Det rör sig om betydligt mindre extremister än i SD eller V.

Sluta skriver skräp. Finns massa extremister som röstar på MP.
Folk som har I andra val röstat på V t.ex.
2026-09-13, 17:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Om du inte kan leva på din musik så är du inte en musiker utan amatör som sysslar med din hobby och ska knappast ha pengar från staten.

Det kan man tycka men det ändrar inte faktumet att många musiker röstar rött för att de vill ha bidrag.
2026-09-13, 17:34
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Problemets" grund är dock det "demografiska" argumentet till stöd för massinvandring av ekonomiska migranter vilket är löjeväckande då det förutsätter att de ekonomiska migranterna arbetar och tillskapar något som tillför "systemet" någonting vilket endast förekommer i mycket begränsad utsträckning. Vidare blir ju även de ekonomiska migranterna äldre med tiden (varav många "barn" sannolikt förr än vad som vore "naturligt" m.h.t. den ålder de påstår att de har). För att "klara framtidens gamlingar" över tid så skulle invandringen tvunget öka exponentiellt och till slut så skulle hela världens befolkning befinna sig i Sverige, eller hur?

Dom påstådda ekonomiska migranterna tror du alltså inte får egna barn som den kan försörja och ta hand om dom? Går emot erat argument om att "invandrarna skaffar 10 barn och vi blir minoritet i vårt eget land"

Bestäm er för vilken lögn ni vill dra. Fråga Benji hur ni ska förhålla er så att ni har en gemensam talespunkt. Blir förvirrande annars.
Medlem
Chansen att Allard ska ta en plats i riksdagen måste väl extremt liten?
Avstängd
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Hej på er alla valvaksdeltagare!

Då har jag äntligen satt mig tillrätta framför tvn, med paddan i högsta hugg för att följa valvakan med er på flashback. Får se hur länge jag orkar vara uppe, plikten kallar kl 07.00 imorgon trots allt.

Läste att det varit enorma köer till vissa vallokaler, jag hade tur och behövde inte vänta vilket var skönt.

Hur har det sett ut för er som också varit iväg och röstat idag?

Allt gott

Stod i kö i ca 10 min innan jag kunde börja rösta.

Till min stora förvåning fanns valsedlar för både SD och AFS, vilket var en fröjd för ögat. Trodde jag skulle behöva ta en blank valsedel och skriva själv. Blev AFS i riksdagen och SD i övriga två.

Känslan efteråt var god.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Känns osannolikt, L kommer inte gå över till den onda sidan. Däremot blir det problem om S, C, Mp och Kd för egen majoritet.
KD kommer aldrig någonsin ingå i en regering med sossarna det stod ebba i tv och sa rakt ut. Det skulle vara politiskt självmord för kd att svänga
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Känns som att man kommer att bli besviken ikväll. Vänstern verkar ha mobiliserat alla sina allierade islamister. Om vi inte vinner idag, så är det nog godnatt för all framtid.

Moderaterna och SD har importerat många vänsterväljare.
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Om ett par timmar presenteras den första valprognosen. Någonting säger mig att S och MP kommer lägga sig i fosterställning på golvet, börja skaka, kräkas och gråta.
MP, C och V har legat för högt i VALU i typ fem av sex senaste valen, just saying så jag tror du få fel i VALU,. men rätt senare.
2026-09-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Maud Olofsson och Mona Sahlin kommer vara gäster på SVT:s valvaka om jag hörde rätt på SVT:s livesändning.
Nej? De besökte en annan valvaka.
2026-09-13, 17:35
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ser inget problem med minskande befolkning, men jobbigt för kapitalismen såklart. "Tvingar". Ja, buhu att de stackars araberna aldrig kan bygga upp något eget. Inshallah och så tar vi en kaffe till nere vid torget.. Att flytta till annat arabiskt land föreligger dem aldrig, men det är väl "zionisternas" fel det också? där kom hatet mot vita och judar fram igen, araber saknar helt egen agens.. fast de kolonserat i princip hela mellanöstern och nordafrika. men ja, är ju europa som släppt in dem så visst är det egenförvållat så långt kan jag sträcka mig.

Tror du jag är arab? Lugna dig nu. Jag är vitare än snövit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in