2026-09-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Idiotiskt att rösta på AFS i detta viktiga val.
Vinner rödgröna så importerar dom in så mycket valboskap så AFS och SD är rökta.
Hela åttaklövern importerar folk.
2026-09-13, 16:26
Medlem
X3treams avatar
Hoppas det blir jämt spännande så. för mig spelar det ingen roll hur det går, nazister eller kommunister spelar ingen roll, Jag är EU medborgare!
2026-09-13, 16:27
Medlem
Barbamonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Noterar att "oberoende" Socialdemokratiska Aftonbladet helt har missat Expressens förstasidenyhet om en val-arbetare från SD som blev attackerad idag.

Den attackerade ser ut som en nazist. Åkesson får fan rensa bort alla muppar heilar varje morgon i spegeln.
2026-09-13, 16:29
Medlem
PingPongZongs avatar
Vad hette den där dårfinken? Fredrik Finken Jönnson något. "Besvara Sverige Svenskt."

Var någon höjdare inom något kommunistparti. Han var väl journalist också?
2026-09-13, 16:29
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Jag har sett förstagångsväljare med utländsk bakgrund som på TikTok trott på fullaste allvar att SD vill utvisa alla invandrare om dom får ministerposter.
Så många idioter som inte vet nånting om svensk politik som får rösta.
Sen finns det iof många som röstar på SD som tror (eller hoppas) att det ska hända och isåfall blir besvikna.
2026-09-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Bengt Westerberg såg integrationsproblem redan 1994

Han krävde att svenskar skulle kunna prata svenska. Han var rasist. Fanns någon som kallades Blomman också. En sosse. Han var rasist. Han började gråta på stan för en hobbyblatte kallade han rasist.

Bengt reste sig o gick ur studion när demokrati skulle diskuteras. Han har senaste decennierna ältat om sds vidriga människosyn.
Trollar du ?
2026-09-13, 16:31
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbamonk
Den attackerade ser ut som en nazist. Åkesson får fan rensa bort alla muppar heilar varje morgon i spegeln.

Så våld baserat på hur någon ser ut är ok .?. Ja den sista idioten är inte född.
2026-09-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
2016 var ju alla stensäkra på att Trump skulle förlora och jag tror han hade 6,00 på diverse bettingsidor. Jävla synd man inte lade pengar där och då.

Jepp, jag la typ en femhundring till drygt 6 i odds.

Det enda jag bryr mig om iår är att mp får exakt noll inflytande i svensk politik.
2026-09-13, 16:32
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbamonk
Vem bryr sig om finnar? Men vafan ja ut med dom med om dom inte sköter sig.
Finnjävlar var ett problem för 50 år sedan.
Jobbade som fan och söp som fan.

Sen kom en invasion från Balkan och Afrika.
Som inte ville jobba utan bara leva på bidrag.
Andra generationens finnar är helt assimilerade i det svenska samhället och märks inte alls.
Jag är själv en av dessa.
Finland var en del av Sverige i 700 år. I stort sett samma kultur.
Därför finns det inga svenska restauranger i Finland och inga finska restauranger i Sverige.

Men för att återknyta till valet:
Finland använder ett franskt (justerat) valsystem.
Och inte något partistyrt system med rangordning på valsedlar.
Där finns det lärdom att ta efter.

Finlands valsystem ger sk "kändisar" tillträde.
Men såna åker ur riksdagen omedelbart om dom visar sig okunniga.
Senast redigerad av LA8PV 2026-09-13 kl. 16:40.
2026-09-13, 16:32
Avstängd
Vallys avatar
AFS

För ett svensk Sverige och vitt Europa!
2026-09-13, 16:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Det som kan gynna SD är att valhemligheten ökats. Innan kunde man se vilka valsedlar folk tog, det kan man inte nu.

Själv tror jag att de kommer tappa tyvärr men jag hoppas inte det. Om Gud vill behåller de sin andraplats och kanske hotar S.

Du vet väl att man inte måste ta en valsedel för ett visst parti överhuvudtaget? Du kan bara skriva SD på en tom lapp. Och så har det alltid varit.
2026-09-13, 16:34
Medlem
Sqrbankens avatar
Brukar inte Valu som SVT publicerar tidigt paja dramatiken lite? Vill minnas att dessa brukar vara rätt så tillförlitliga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in