2026-09-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Mycket vänsterpack och muslimer som jobbar på posten dock. Har de trixat nått tror ni?

Är det några som är beredda att valfiffla så är det högern..
2026-09-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det kommer de naturligtvis tillåta.

Tempus dicet.
2026-09-17, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Det har varit så jävla vidrigt, så jävla lågt, så jävla ovärdigt och kiss och bajsigt hela jävla året. Och nu efter att resultatet tycks fastställt har det inte blivit ett dugg bättre. Samma skadegläjde, samma pajkastning, samma bortförklaringar och polarisering. Får mig att spy fan.

Vilka fan tror de att vi är? Tror partierna att människor ute i stugorna respekterar och ser upp till deras arbete? Har själv inte ens fyllt fyrtio, och jag känner mig redan så in i helvete alienerad. Jag vägrar tro att det offentliga politiska klimaten ska behöva fortsätta i den här småaktiga, debila riktningen. Måtte det komma en ny generation, måtte något hända med urvalet som söker sig till politiken. Förbjud politiskt innehåll på sociala medier, låt det ske endast offline och på radio och tidningar, vad som helst är bättre än det som utspelat sig på internet under den senaste mandatperioden.

Vuxendagiset svensk politik. Har varit låg nivå långt innan sociala medier och skärmsamhället fanns. Det har ju bara blivit värre och värre dock.
2026-09-17, 19:12
Medlem
Kryckmannens avatar
Noterar för övrigt att Örebropartiet Allardisterna efter kontrollräkningen är klar skrapade ihop 4 727 röster eller 4,47% i Örebro län. Lite drygt 8 000 röster kort för ett riksdagsmandat. Ungefär som opinionsundersökningarna visade innan valet.

Vem fan vill bo i Örebro!
2026-09-17, 19:23
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Poängen kvarstår. "Den fria marknaden" kommer inte att göra så att folk slutar köpa produkter innehållande PFAS och bly. Så länge folk tycker produkter med PFAS och bly är praktiska och bra att ha, och så länge de är billigare än alternativa produkter, kommer inte "den fria marknaden" att lösa ett piss gällande de problem vi har med att bly och PFAS är in i helvete skadligt och långsamt förgiftar vattnet vi dricker och djuren vi äter. Icke önskvärda produkter fasas ut genom reglering och politiska beslut. Inte genom att nån entreprenör börjar göra sugrör av papp.

Nej, de kommer inte att "gå tillbaka till högersidan" bara för att de har V på sin nuvarande sida. Oppositionen vet att de kommer att förlora det lilla mandatövertag de har om de inte lyckas komma överens och skapa en kompromiss mellan samtliga partier. V vet att om de inte går med på att kompromissa med sina samarbetspartier, så kommer de att förlora möjligheten till maktskifte. Vad ska V göra? Hota med ett extraval som de kommer att förlora? Finns inga incitament till något sådant.
V mobiliserar slöjorna i förorten igen då. Och ännu fler bidragstagare mobiliserar
2026-09-17, 19:57
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt
Okej. Ska svara när jag slutar jobbet
Då kan du hålla dig till att mitt intresse av rösterna berör demokratin och valdeltagandet. Vilket är minst lika relevant för mig som vilken regering vi får.

Jag är mer intresserad av att så många som möjligt röstar än att ett enstaka val blir si eller så.
2026-09-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
V mobiliserar slöjorna i förorten igen då. Och ännu fler bidragstagare mobiliserar

Va?
2026-09-17, 20:06
Avslutad
Valdeltagandet såg länge ut att sjunka i år. Nu visade det sig att det ökade 0,59%.

Folk är hjärndöda som fortfarande legitimerar det här pisset.
2026-09-17, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Då kan du hålla dig till att mitt intresse av rösterna berör demokratin och valdeltagandet. Vilket är minst lika relevant för mig som vilken regering vi får.

Jag är mer intresserad av att så många som möjligt röstar än att ett enstaka val blir si eller så.

Jag vill att valdeltagandet sjunker istället. Jag vill inte att det här skitsystemet legitimeras mer.

Vad är det för fel på folk?
2026-09-17, 20:21
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Stram migrationspolitik i linje med EU:s miniminivåer säger deras politik.

Alltså vad vi har idag.
S är inte mer annorlunda än Tidö i det.

C är för en arbetsrelaterad migration.
Man ska snabbt komma i arbete.

Personligen dålig koll på vad V och Mp säger men magkänslan säger att de är mer migrationsvänliga. Tror inte det är fullt fokus på det dock. Nog viktigare för både V och Mp att förhandla in helt andra mål och krav i ett samarbete. Sådant som märks direkt, på nuvarande befolkning.
Min tes.
För Vänsterpartiet är det nog väldigt viktigt att ha en generös flyktingpolitik men de bör ha lärt sig läxan nu. Sveriges befolkning vill inte ha det sämre för att främmande grupper ska ha det bättre än dem själva eller på bekostnad av dem.

Det ingen talar om är invandrares skyldigheter att ta ansvar för att andra invandrare inte uppträder illa eller kvinnofientligt etcetera. De behöver också lära sig en läxa om att de inte är offer när de är förövare.

När det gäller segregation och invärtes problem så finns det en förklaringsmodell men den haverar när vi ser till människor i arbetslivet som missbrular makt och agerar svenskfientligt osv.

Vi får se hur mycket mer luft sämre element kommer ta den här regeringstiden men min iakttagelse är att män som uppträder väldigt illa helt saknat oro gällande politik osv vilket tyder på att de saknar skyddskäl. Är man helt obrydd av riskerna med utvisningar och inte ändrar egna dåliga beteenden när oskyldiga utvisas så ser jag det som exempel på att vi har människor här och då framförallt män som faktiskt inte känner sig det monsta hotade av att återvända och det bör indikera på att de här är på ganska falska grunder. Inte alla av dem men det är inte de svagaste grupperna om vi säger som så.

Kvotflyktingar ger en bättre möjlighet att verkligen låta människor i akut behov av skydd, få uppleva ett sådant. Att istället låta de starkaste grupperna män, komma hit är inte fungerande i längden. Det är en stor skillnad på att inte kunna ta sig någonstans mot att på bekostnad av andra och att överge andra, ha möjligheterna att ta sig över hela världen.

De rödgröna måste vakna upp ur sin dvala där de ser allt ur perspektivet av "Jag har aldrig haft problem med någon." Verkligheten fungerar inte efter andras ed om saker som aldrig hänt den själva när problembilden inte handlar om dem från första början.
2026-09-17, 20:24
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Du hoppas att nyliberalerna i det nyliberala partiet C slutar vara nyliberaler, och istället blir vänsterpartister, så att nyliberalerna i C blir sura på nyliberalerna i C och slutar vara nyliberaler i C, och blir medlemmar i något parti på Tidösidan, som nyss förlorade valet?

Tja. Det kan man ju "hoppas på". Själv hoppas jag ibland att det ska komma ut en hel bitcoin när jag bajsar på toan.
V har haft absolut högst svansföring och ska in i regeringen och du ser ju själv hur bisarrt det är att nyliberala C ska acceptera ett sånt extremt parti? Och jag vet vad jag snackar om. Min fru röstar på motsvarigheten här i Norge som heter Rødt och de har inte alls samma problem med terrorvurmande och antisemitism. Svenska Vänsterpartiet är sjukt och står inte ens på arbetarnas sida längre, de vänder sig bara till bidragstagare och antisemiter även om unga svenska kvinnor också blir lurade till att rösta på dem.

Möjligt partistyrelsen viker sig men då kommer det bli avhopp.
Senast redigerad av Refund 2026-09-17 kl. 20:28.
2026-09-17, 20:25
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Jag vill att valdeltagandet sjunker istället. Jag vill inte att det här skitsystemet legitimeras mer.

Vad är det för fel på folk?
De är demokratiskt lagda?

Politik är ganska intressant för man märker när man uttalar sig, att en hel del är lite dumma i huvudet. De har dock ändå rätt att rösta även om de är för dumma för att inse att det inte nödvändigtvis är jag som röstar galet.

Givetvis ska så många som möjligt rösta. Jag hade gärna sett att 90% av befolkningen röstade val efter val. Gärna mer än så också.

Jag behöver inte gilla andras åsikter för att förstå värdet av att de, precis som jag, har möjlighet att uttrycka dem på olika vis.

Men förresten, om du inte gillar val, vad anser du då om att vi sitter här på internet och uttrycker oss exakt som vi vill?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in