Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Stram migrationspolitik i linje med EU:s miniminivåer säger deras politik.
Alltså vad vi har idag.
S är inte mer annorlunda än Tidö i det.
C är för en arbetsrelaterad migration.
Man ska snabbt komma i arbete.
Personligen dålig koll på vad V och Mp säger men magkänslan säger att de är mer migrationsvänliga. Tror inte det är fullt fokus på det dock. Nog viktigare för både V och Mp att förhandla in helt andra mål och krav i ett samarbete. Sådant som märks direkt, på nuvarande befolkning.
Min tes.
För Vänsterpartiet är det nog väldigt viktigt att ha en generös flyktingpolitik men de bör ha lärt sig läxan nu. Sveriges befolkning vill inte ha det sämre för att främmande grupper ska ha det bättre än dem själva eller på bekostnad av dem.
Det ingen talar om är invandrares
skyldigheter att ta ansvar för att andra invandrare inte uppträder illa eller kvinnofientligt etcetera. De behöver också lära sig en läxa om att de inte är offer när de är förövare.
När det gäller segregation och invärtes problem så finns det en förklaringsmodell men den haverar när vi ser till människor i arbetslivet som missbrular makt och agerar svenskfientligt osv.
Vi får se hur mycket mer luft sämre element kommer ta den här regeringstiden men min iakttagelse är att män som uppträder väldigt illa helt saknat oro gällande politik osv vilket tyder på att de saknar skyddskäl. Är man helt obrydd av riskerna med utvisningar och inte ändrar egna dåliga beteenden när oskyldiga utvisas så ser jag det som exempel på att vi har människor här och då framförallt män som faktiskt inte känner sig det monsta hotade av att återvända och det bör indikera på att de här är på ganska falska grunder. Inte alla av dem men det är inte de svagaste grupperna om vi säger som så.
Kvotflyktingar ger en bättre möjlighet att verkligen låta människor i akut behov av skydd, få uppleva ett sådant. Att istället låta de starkaste grupperna män, komma hit är inte fungerande i längden. Det är en stor skillnad på att inte kunna ta sig någonstans mot att på bekostnad av andra och att överge andra, ha möjligheterna att ta sig över hela världen.
De rödgröna måste vakna upp ur sin dvala där de ser allt ur perspektivet av "Jag har aldrig haft problem med någon." Verkligheten fungerar inte efter andras ed om saker som aldrig hänt den själva när problembilden inte handlar om dem från första början.