2026-06-29, 12:17
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Nästan alla mindre operatörer har erbjudanden som ger 70% eller liknande rabatt första 6 månaderna. Är det någon som testat att teckna dessa och sedan byta till nästa liknande erbjudande så fort de vill börja ta fullpris. tänker att idag med e-sim borde det vara ganska smidigt.

Det enda som kan tänkas vara störigt är att föra över sitt nummer mellan operatörerna.

Vad är era erfarenheter?
Citera
2026-06-29, 12:23
Medlem
67arigGubbes avatar
Du binder dig ju ofta i 1-2 år också när du tar dessa ny-kunderbjudanden så lycka till din hycklare!
Citera
2026-06-29, 12:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Du binder dig ju ofta i 1-2 år också när du tar dessa ny-kunderbjudanden så lycka till din hycklare!

Googlade lite snabbt på Vimla och Hallon och ingen av dem har tydligen någon bindningstid. Så vilka mindre operatörer har det du skriver då?

Så där bör man ju för övrigt även göra med t.ex. hem- och bilförsäkring också typ en månad innan huvudförfallodagen.
Citera
2026-06-29, 12:34
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
E-sim, det var nåt nytt för mig 😳

Men annars.. Ja det borde väl funka. Finns väl dom operatörer som inte har att man måste binda sig allt för lång tid eller ingen bindning alls? Men hade du tänkt flytta över numret ditt varje gång eller byta nummer? Kanske syns om man har flyttat numret å satt det i system å kan bli knas då på nå vis? Jag är iaf nöjd med dom jag använder å det kostar inte så värst mycket i månaden ändå.
Citera
2026-06-29, 13:01
Medlem
Onanikrems avatar
Brukar göra så med el-bolag. Tar det bästa introduktionserbjudandet utan el-avgift och skit, de brukar bjuda på det första året. Sedan byter jag. Telefon har jag nog det billigaste som går få redan? Surfar knappt något utanför hemmet så klarar mig med 1 gig eller möjligen 2? Har aldrig gått över i alla fall.
Citera
2026-06-29, 13:39
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Hur är det hyckleri?

Dessutom har många av de billiga operatörerna ingen bindningstid
Citera
2026-06-29, 13:40
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
E-sim, det var nåt nytt för mig 😳

Men annars.. Ja det borde väl funka. Finns väl dom operatörer som inte har att man måste binda sig allt för lång tid eller ingen bindning alls? Men hade du tänkt flytta över numret ditt varje gång eller byta nummer? Kanske syns om man har flyttat numret å satt det i system å kan bli knas då på nå vis? Jag är iaf nöjd med dom jag använder å det kostar inte så värst mycket i månaden ändå.

Ja e-sim är allt vanligare. Brukar köpa ett billigt e-sim när jag reser utanför EU, mycket billigare än att surfa med sitt hemma-sim.

Tanken är att jag ska behålla samma nummer alltid
Citera
2026-06-29, 14:05
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Ja e-sim är allt vanligare. Brukar köpa ett billigt e-sim när jag reser utanför EU, mycket billigare än att surfa med sitt hemma-sim.

Tanken är att jag ska behålla samma nummer alltid
Aha tekniken å jag är inte bästisar om jag säger så hehe.

Ok jag förstår. Är ju bra för er som reser dårå kan jag tänka mig 😊
Citera
2026-06-29, 15:36
Medlem
Du behöver inte ens byta leverantör för att få utnyttja erbjudandet igen. Ring din leverantör och säg att du vill sägs upp ditt bredband eller vad det nu kan va. De kommer fråga varför och du säger att det är för dyrt. Då frågat de dig om du kan gå med på erbjudandepriset med ny bindningstid igen. Detta har funkat för mig på tele2 bredband 3 gånger nu.
Citera
2026-06-30, 07:05
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Du behöver inte ens byta leverantör för att få utnyttja erbjudandet igen. Ring din leverantör och säg att du vill sägs upp ditt bredband eller vad det nu kan va. De kommer fråga varför och du säger att det är för dyrt. Då frågat de dig om du kan gå med på erbjudandepriset med ny bindningstid igen. Detta har funkat för mig på tele2 bredband 3 gånger nu.

Hur hanterar man om de säger, va tråkigt och sen avslutar abbonemanget?

Lite jobbigt att tappa numret t.ex.
Citera
2026-06-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Hur hanterar man om de säger, va tråkigt och sen avslutar abbonemanget?

Lite jobbigt att tappa numret t.ex.

Det är i regel 30 dagars uppsägningstid, så du kan ju bara ångra uppsägningen under den tiden. Du kan också portera ut numret eller förmodligen göra om det till kontantkort om du vill, och skulle de avsluta det direkt, så är det förmodligen något du kan få tillbaka om du reagera någorlunda snabbt. Så du förlorar förmodligen endast numret om du säger upp och gör inget därefter. Då får du givetvis skylla dig själv.

Du kan också givetvis under samtalet säga att du har ångrat dig.

Problemet med att byta operatör om man vill göra det, är att det alltid finns en risk att det krånglar då man flyttar abonnemanget. Så gör det bara om du har råd med små avbrott i tjänsten.
Senast redigerad av pending1 2026-06-30 kl. 11:32.
Citera
2026-06-30, 11:55
Medlem
Har väl annat att göra än att byta mobil operatör en gång i kvarten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in