2026-06-30, 12:25
Medlem
Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Du behöver inte ens byta leverantör för att få utnyttja erbjudandet igen. Ring din leverantör och säg att du vill sägs upp ditt bredband eller vad det nu kan va. De kommer fråga varför och du säger att det är för dyrt. Då frågat de dig om du kan gå med på erbjudandepriset med ny bindningstid igen. Detta har funkat för mig på tele2 bredband 3 gånger nu.

Precis. Så funkar det med alla abonnemangstjänster. El telefon larm bredband bank osv.
De måste ha enorma marginaler.
Citera
2026-06-30, 15:24
Medlem
Ramsviks avatar
Som redan skrivits här kan det vara en bra idé att hetsa sin nuvarande operatör lite och säga att du vill avsluta abonnemanget. Du kommer nästan alltid att få billigare erbjudanden för samma tjänst om du stannar kvar.

Men, är det värt allt strul - om du verkligen säger upp avtalet - med att returnera routern, installera en ny och brottas med (oväntade) tekniska problem?

Just nu betalar jag 599 peng i månaden för 300/300 bredband utan bindningstid. Mobil 399 skr/månaden med bindningstid tom mars 2027. Med sina 1 000 kr i månaden är det väl inte det superbilligaste, men jag uppskattar Telia-nätens stabilitet och täckning även utanför Svedalas gränser. Kommentarer?
Citera
2026-07-01, 06:40
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Det är i regel 30 dagars uppsägningstid, så du kan ju bara ångra uppsägningen under den tiden. Du kan också portera ut numret eller förmodligen göra om det till kontantkort om du vill, och skulle de avsluta det direkt, så är det förmodligen något du kan få tillbaka om du reagera någorlunda snabbt. Så du förlorar förmodligen endast numret om du säger upp och gör inget därefter. Då får du givetvis skylla dig själv.

Du kan också givetvis under samtalet säga att du har ångrat dig.

Problemet med att byta operatör om man vill göra det, är att det alltid finns en risk att det krånglar då man flyttar abonnemanget. Så gör det bara om du har råd med små avbrott i tjänsten.

Så man måste inte portera numret innan man säger upp?

Problemet med både mobil- och internetoperatörer är ju att det är klåpare som sköter kundkontakterna så bara för att de säger nånting eller att man själv säger nånting så kan ju verkligheten bli nåt helt annat om man inte verifierar precis allt.

Telias kundtjänst ljög för mig vid samtal då jag bytte ner mig på hastighet, sa att senare under året skulle alla med den hastigheten få 50 högre.

Hörde av mig när det var dags och då hade de inte hört talas om nåt sånt 😂
Citera
2026-07-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Så man måste inte portera numret innan man säger upp?

Problemet med både mobil- och internetoperatörer är ju att det är klåpare som sköter kundkontakterna så bara för att de säger nånting eller att man själv säger nånting så kan ju verkligheten bli nåt helt annat om man inte verifierar precis allt.

Telias kundtjänst ljög för mig vid samtal då jag bytte ner mig på hastighet, sa att senare under året skulle alla med den hastigheten få 50 högre.

Hörde av mig när det var dags och då hade de inte hört talas om nåt sånt 😂

Det ska du inte behöva, men förmodligen innan det avslutas. Du kan ju också fråga dem om det är 30 dagars uppsägningstid och om det nu är fritt att portera ut numret för vara helt säker på deras rutiner.
Senast redigerad av pending1 2026-07-01 kl. 10:49.
Citera
2026-07-03, 07:51
Medlem
Idag är det mer 3-månaders kampanjer än 6-månaders, jag kan rekommendera telefonabonnemang.se. Brukar gå in var 3e månad och jämföra för att sedan välja abonnemanget som passar mig .

Dock rekommenderar jag ingen att välja hallon, deras nät suger.
Citera
2026-07-03, 08:00
Medlem
talcsofts avatar
Det är enklare än någonsin. Det är ingen bindningstid eller uppsägningstid, du bestämmer själv när du vill avsluta och sticka vidare. Du kör e-sim och skannar en qr kod med mobilen, du behöver inte vänta på att få hem simkortet, och eftersom du tar med dig ditt nummer till varje operatör så behåller du samma nummer helatiden.

I mars hade jag
Vimla
Abonnemang: 100 GB surf/mån med obegränsade samtal och mess inom Sverige
Kampanj: 20SEK i 3 månader och 100 GB i 12 månader
Vanligt pris: 370 kr/mån.

Sedan går du in till konkurrenten och beställer deras erbjudande, och sätter startdatum till prick 3 månader.

Sen 1 juni har jag:
Abonnemang: Fello Dubbel Surf 200 GB
Önskat startdatum: 2026-06-01
Pris månad 1-3: 30 kr/mån
Pris efter kampanj: 370 kr/mån

Har detta på kö som börjar gälla 1 september

Vimla
Abonnemang: 100 GB surf/mån med obegränsade samtal och mess inom Sverige
Kampanj: 20SEK i 3 månader och 100 GB i 12 månader
Vanligt pris: 370 kr/mån
Citera
Igår, 19:14
Medlem
israelisinnocents avatar
Vad får ni för erbjudande vid "exitintervju"?

Vad är deras breakeven? 50kr?

Men som talcsoft beskriver här ovan då är det inte ens värt tiden att sitta i telefonkö om det är så lätt att byta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in