2026-06-30, 07:24
Medlem
slagghackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikinghit
Har skaffat Amazon prime medlemsskap sedan en tid. Det kostar 69 kr/mån.
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!
Allt dessutom fraktfritt till bra priser.

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Jag menar dealen känna nästa för bra, nån annan som testat?

Ja vad kan haken vara?!?!? Att du kastar bort alla dina pengar på kinatillverkad skräp, eldar på masskonsumtionen, prenumererar på att glo på efterbliven underhållning som får din hjärna att ruttna och att du göder ett amerikanskt megabolag som förbjuder fackförbund, pissar på sina anställda, undviker skatt och gör dom rika rikare.
Citera
2026-06-30, 07:37
Medlem
Skyggedanss avatar
Har amazon prime (i Amerika) och här finns det ett "gratis" kreditkort som tillsammans med amazon prime ger 5% cashback på alla amazon-köp, inkl Wholefoods (mataffär). Så kortet betalar för prime-medlemskapet rätt fort om man nyttjar det, vilket är anledningen till att jag har prime. Finns väl inte i Sverige men kanske kommer det något liknande i framtiden. Sett några filmer på prime video också, men det är mest skräp.
Citera
2026-06-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Finns ingen text alls i de flesta fall.

Har du trasig app eller? Allt har text
Citera
2026-06-30, 10:00
Medlem
95% av varorna är kinesiskt skräp. Din skärm kanske funkar men det är ju knappast nån kvalitét. Efter de där 69 kronorna så går de helt klart plus på detta köp.

Köp från märken du känner igen, och sen kvalitetschecka alla varor så är det inga större problem.
Citera
2026-06-30, 10:24
Medlem
Citat:

Du är förmodligen först i sverige med att testa men låter bra så ska testa jag med!
Citera
2026-06-30, 10:38
Medlem
NativeVLANs avatar
Mitt problem med Prime är det eviga "beställ inom X timmar och få redan nästan dag!" vilket i princip aldrig blir så... Jag undrar nästan om de samarbetar med Airmee och "låtsas" leverera.

4/5 gånger så börjar leveransen den kommande dagen, man får notiser från Airmee som om de har lastat varorna och är på väg men... Varorna kommer aldrig, klockan slår 23 och ojdå "vi är tyvärr försenade och behöver boka om din leverans", har man tur kommer de nästa dag men ibland på den tredje dagen.

Och då bor jag i innerstan.
Citera
2026-06-30, 11:01
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
90% av programmen saknar undertexter på prime.. det gör väl att många inte kollar. Jag kan engelska flytande men måste öndå ha text.

Aldrig någonsin råkat ut för detta och då har jag ändå kollat säkert hundratals olika filmer/serieavsnitt.
Citera
2026-06-30, 12:27
Avslutad
Citat:
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!
Allt dessutom fraktfritt till bra priser.

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Du har ju redan konstaterat atg det är bra. Vad skulle det finnas för hake?
Jag tycker att det är kanon. Bara streamingtjänsten är väl värd pengarna och gratis och snabba hemleveranser ser jag bara som en bonus.

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
95% av varorna är kinesiskt skräp. Din skärm kanske funkar men det är ju knappast nån kvalitét. Efter de där 69 kronorna så går de helt klart plus på detta köp.

Köp från märken du känner igen, och sen kvalitetschecka alla varor så är det inga större problem.
Visst finns där Temu- och Sheinskräp men också gott om märkesprodukter. Är inte så dåligt och skräpigt som du säger.
Citera
2026-06-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Mitt problem med Prime är det eviga "beställ inom X timmar och få redan nästan dag!" vilket i princip aldrig blir så... Jag undrar nästan om de samarbetar med Airmee och "låtsas" leverera.

4/5 gånger så börjar leveransen den kommande dagen, man får notiser från Airmee som om de har lastat varorna och är på väg men... Varorna kommer aldrig, klockan slår 23 och ojdå "vi är tyvärr försenade och behöver boka om din leverans", har man tur kommer de nästa dag men ibland på den tredje dagen.

Och då bor jag i innerstan.
Tror det beror mycket på var man bor, samt var man ligger i turordningen för leveransen. Jag skulle säga att för mig i över 90% av gångerna brukar paketet komma dagen som det är sagt. Jag brukar däremot oftast välja att få det till uthämtningsställe, så slipper man sitta och vänta på att dom ska leverera paketet, oftast kommer det då en dag senare, dock brukar det då komma på morgonen istället för på kvällen, så man brukar "förlora" ca 12 timmar.
Citera
2026-06-30, 15:30
Medlem
Ok om dom motverkar facket ska jag handla ännu mer på Amazon.
Facket har inte skapat ett enda jobb.
Dom gnäller på arbetsgivare som inte tecknat kollektivavtal, vips så lägger bolaget ned eller flyttar tillverkningen till Kina.
Se på fordonstillverkningen i hela Europa som snart bara är ett minne blott, då kan strejkvakterna fortsätta äta bullar i sina reflexvästar bäst dom vill när hela arbetsplatsen är borta.

Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Ja vad kan haken vara?!?!? Att du kastar bort alla dina pengar på kinatillverkad skräp, eldar på masskonsumtionen, prenumererar på att glo på efterbliven underhållning som får din hjärna att ruttna och att du göder ett amerikanskt megabolag som förbjuder fackförbund, pissar på sina anställda, undviker skatt och gör dom rika rikare.
Citera
2026-06-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana

de stämmer inte. Visst de finns skräp men väldigt mkt originalvaror. Har väldigt ofta hittat samma vara i samma tillverkare via amazon som i märkesbutiken
Citera
2026-06-30, 21:10
Medlem
TSs avatar
Tycker det fungerar bra. Har köpt allt från julklappar till skrivbordsunderreden och har alltid fungerat otroligt smidigt. Bara returnerat en vara och det gick smärtfritt.

Även kollar en del på Prime och köpt en del barnfilmer och det har varit enkelt det med. Hade kanske inte signat upp för streamingen ensamt och kan tycka det är lite stökigt med utbud från olika streamingtjänster på Prime samt att de vill ha 29kr(?) extra numera för att slippa reklam.

Aldrig testat speldelen så kan inte ha någon åsikt där.

Allt som allt skulle jag ändå säga att jag är nöjd och 69kr är för liten kostnad för att det skulle skava ekonomiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in