2026-06-28, 20:48
Medlem
Jag träffade en trevlig kille på ett ställe men utan att gå in på för mycket detaljer var jag tvungen att tacka nej när han frågade om vi kunde ses igen. Alltså utbyttes aldrig några kontaktuppgifter. Nu vill jag slå mig själv hårt i huvudet varje gång jag tänker på vilken chans jag sumpade.

De flesta som besöker stället bokar in sig via deras hemsida. De har en hyfsat simpel hemsida, men i bokningsdelen står det att den är ”Powered by Bokun”, vilket väl är systemet de integrerat för att hantera sina bokningar. (Tydligen ägs systemet av Tripadviser) Eftersom jag själv bokat där vet jag att man lämnar uppgifter om namn, mejl och telefonnummer. Sedan betalar man för biljetterna med kort i nästa steg. Jag antar att det inte räcker med att hacka deras hemsida utan att man också behöver ta sig in i Bokun-systemet (?).

Det jag vill ha är en lista över de som var inbokade på det datumet och deras mejl/telefonnummer. Eller om det går att söka upp kontaktuppgifter i systemet utifrån datumet och personens förnamn.

Kan en hacker göra något sådant relativt enkelt utan att det märks? Exakt hur allvarliga kan konsekvenserna bli när det rör sig om en ganska oskyldig uppgift?
Citera
2026-06-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Kan en hacker göra något sådant relativt enkelt utan att det märks?

Du tittar mycket på film, antar jag?
I de filmer jag har sett, så brukar det antingen kosta hel herrejösses mängd pengar, eller så klickar man på den hemliga "bypass"-knappen som alltid finns.

I verkliga livet? Kanske, men varför skulle nån riskera nåt för att hitta ett ragg till dig? Knalla ner till kvarterspizzerian istället.
Citera
2026-06-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Du tittar mycket på film, antar jag?
I de filmer jag har sett, så brukar det antingen kosta hel herrejösses mängd pengar, eller så klickar man på den hemliga "bypass"-knappen som alltid finns.

I verkliga livet? Kanske, men varför skulle nån riskera nåt för att hitta ett ragg till dig? Knalla ner till kvarterspizzerian istället.

Hade jag vetat hur man gör hade jag inte frågat...
Citera
2026-06-28, 22:58
Medlem
Citat:
Hade jag vetat hur man gör hade jag inte frågat...

Det kan jag inte se att jag har påstått heller....

Jag undrar mest om du ser mycket film?

Utan att vara en sån däringa hacker, så gissar jag nämligen att det kräver mer än att öppna bash och skriva "bypass login", sen klicka på kalkylbladet med alla inloggade, och hitta ditt ragg.
Och nu om det är aningen besvärligare i verkliga livet jämfört med filmens värld, så är ju nästa fråga exakt varför en "hacker" skulle göra sig besväret för att hitta ditt ragg? Ergo, vad är ditt erbjudande till verkliga livets motsvarighet till filmens Sandra Bullock i The Net?
Citera
2026-06-28, 23:29
Medlem
Vet du inte ens vad killen heter eller vilken stad han bor i?
Jag är hyfsat bra på hitta folk online men dom två sakerna hjälper väldigt mycket
Citera
2026-06-29, 00:16
Medlem
Protons avatar
Citat:
Jag träffade en trevlig kille på ett ställe men utan att gå in på för mycket detaljer var jag tvungen att tacka nej när han frågade om vi kunde ses igen. Alltså utbyttes aldrig några kontaktuppgifter. Nu vill jag slå mig själv hårt i huvudet varje gång jag tänker på vilken chans jag sumpade.

De flesta som besöker stället bokar in sig via deras hemsida. De har en hyfsat simpel hemsida, men i bokningsdelen står det att den är ”Powered by Bokun”, vilket väl är systemet de integrerat för att hantera sina bokningar. (Tydligen ägs systemet av Tripadviser) Eftersom jag själv bokat där vet jag att man lämnar uppgifter om namn, mejl och telefonnummer. Sedan betalar man för biljetterna med kort i nästa steg. Jag antar att det inte räcker med att hacka deras hemsida utan att man också behöver ta sig in i Bokun-systemet (?).

Det jag vill ha är en lista över de som var inbokade på det datumet och deras mejl/telefonnummer. Eller om det går att söka upp kontaktuppgifter i systemet utifrån datumet och personens förnamn.

Kan en hacker göra något sådant relativt enkelt utan att det märks? Exakt hur allvarliga kan konsekvenserna bli när det rör sig om en ganska oskyldig uppgift?
Dataintrång är knappast oskyldigt, just sayin..

Är det inte enklare istället för att dilla om hyrandet av nån hacker att ringa och fråga stället ifråga?
Citera
2026-06-29, 05:21
Medlem
fittfrossas avatar
Din best bet är en sk social engineering attack. Be en manlig polare ringa dit, säga att han va den där den dagen o fråga om han kan få kvittot skickat till sin mejl eller nått och fråga vilken av hans mejl dom har under hans namn, förutsatt att du vet vad han heter. Där skulle nog jag börja.
Citera
2026-06-29, 06:52
Medlem
Rolig du är.

Det är egentligen samma sak som att du slår sönder ett fönster och går in och tar/läser besökslistan, om den nu skulle vara fysisk.

Värt risken för att du ska få lufta dina äggstockar? Nej.
Citera
2026-06-29, 06:53
Medlem
LuiLuis avatar
Ring å fråga vänligt. Säg att personen glömde sina glasögon etc vid er date så kanske de är hyggliga..?
Citera
2026-06-29, 07:18
Medlem
Jag förstår inte riktigt hur du har tänkt. Vad tänker du göra ifall du får upp hans mail eller nummer? Tänker du skriva till honom? Han kommer ju bli hur avskräckt som helst eftersom han aldrig gav dig den informationen personligen.
Citera
2026-06-29, 08:03
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Några uppgifter måste du väl ändå besitta så det går att hitta människan på nätet. Du vet att han är trevlig och att du sumpade en chans. Antar att du vet vad han heter och varifrån han kommer?
Citera
2026-06-29, 08:16
Medlem
Citat:

Gå till stället varje kväll tills han dyker upp igen. Lycka till !!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in