Citat:
Ursprungligen postat av
acethebest
Kan du inte fråga betraktare92 som postar inlägg varje dag och verkligen inte gillar D hur det kan vara rimligt för jag har fortfarande inte fått svar från honom vilka bevis som var till mäklarens nackdel mer än MÅ och hennes vittnen
Verkar som att vi måste reda ut lite saker här. För det första har jag inte ogillat D historiskt. Som sagt har vi rört oss i samma kretsar i många år och min uppfattning om honom har varit neutral. Ytligt trevlig och en duktig mäklare som har en trevlig fru.
När det kommer till bevisning vid sexualmål behöver du läsa på. Där läggs stor vikt vid målsägandes berättelse samt eventuella vittnen, om det finns. Här handlar det om trovärdighet. I det här fallet har rätten ansett målsägandes och vinnarens berättelser trovärdiga, medan D:s och hans vittne ansetts mindre trovärdiga. Där har du bevisen. Du behöver förstå att detta ÄR bevis i juridisk mening. Men du verkar tro att bara teknisk bevisning räknas.
I sexualmål går det inte alltid att få fram teknisk bevisning och därför är kravet på sådan inte lika hög i dessa mål. Gällande icke-fynd på D:s fingrar så har rätten ansett att det inte var betydande för fallet. Den bedömningen kan inte jag stå tillsvars för.
Gillar du inte de beviskrav som ställs vid sexualmål behöver du påverka de som stiftar våra lagar, dvs politikerna.