2026-06-29, 07:24
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det är ju jättesvårt för kvinnan att veta när och var en man ejakulerat. Mycket lättare för män att kontrollera och styra.
Under akten, ja. Men innan dess, det vill säga kvinnans makt att säga nej, alltså att inte ge samtycke till samlag?
Citera
2026-06-29, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Under akten, ja. Men innan dess, det vill säga kvinnans makt att säga nej, alltså att inte ge samtycke till samlag?
Den makten har väl även män?
Citera
2026-06-29, 07:27
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Den makten har väl även män?

Nej, inte en chans. Vid samtycke gäller att om en kvinna säger nej, eller inte ger sitt samtycke, så blir det inget samlag. Kvinnan fungerar i den meningen som dörrvakt.

"Dörr”-analogi syftar dörren på vaginalöppningen och den sexuella handlingen, där samtycket avgör om den “öppnas” eller inte, vilket är kvinnans makt.
Citera
2026-06-29, 07:29
Medlem
Citat:
Nej, inte en chans. Vid samtycke gäller att om en kvinna säger nej, eller inte ger sitt samtycke, så blir det inget samlag. Kvinnan fungerar i den meningen som dörrvakt.

"Dörr”-analogi syftar dörren på vaginalöppningen och den sexuella handlingen, där samtycket avgör om den “öppnas” eller inte, vilket är kvinnans makt.
Vad menar du? Män är väl kapabla att forma munnen till ett "nej"?
Citera
2026-06-29, 07:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vad menar du? Män är väl kapabla att forma munnen till ett "nej"?

Är det så svårt att förstå kvinnans makt?

Om kvinnan säger nej när en man vill ha samlag, eller inte ger sitt samtycke, blir det inget samlag.

(Undantag våldtäkt)
Citera
2026-06-29, 07:33
Medlem
Citat:
Är det så svårt att förstå kvinnans makt?

Om kvinnan säger nej när en man vill ha samlag, eller inte ger sitt samtycke, blir det inget samlag.

(Undantag våldtäkt)
Exakt samma gäller när en man säger nej.

(Undantag våldtäkt).
Citera
2026-06-29, 07:34
Medlem
Ichwills avatar
Eftersom jorden är överbefolkad så är det väl bättre med sterilisering av alla människor mellan 12-75 års ålder i åtminstone de närmaste femtio åren.
Efter det så kanske jorden kan återhämta sig efter människans katastrofala levende som förstört i stort hela planeten.
Citera
2026-06-29, 07:36
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Exakt samma gäller när en man säger nej.

(Undantag våldtäkt).
Ja, givetvis. Men i ett sådant fall krävs varken samtycke eller att någon “öppnar upp”.

Kvinnan är fortfarande grindvaktaren i den meningen att det är hon som avgör om samtycke ges eller inte, oavsett om någon annan önskar att samlag ska ske.
Citera
2026-06-29, 07:40
Medlem
Citat:
Ja, givetvis. Men i ett sådant fall krävs varken samtycke eller att någon “öppnar upp”.

Kvinnan är fortfarande grindvaktaren i den meningen att det är hon som avgör om samtycke ges eller inte, oavsett om någon annan önskar att samlag ska ske.
Hänger inte riktigt med på vad skillnaden är mellan en mans nej och en kvinnas nej, men för diskussionens skull, när kvinnan givit sitt samtycke, är hon då också ansvarig för var och när en man ejakulerar?
Citera
2026-06-29, 07:49
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Hänger inte riktigt med på vad skillnaden är mellan en mans nej och en kvinnas nej, men för diskussionens skull, när kvinnan givit sitt samtycke, är hon då också ansvarig för var och när en man ejakulerar?
I en situation där en person vill ha sex och den andra säger nej, är det den som säger nej som har avgörande makt över om samlag sker. Samtycke är helt och hållet nödvändigt. Utan ett tydligt ja blir det inget samlag, oavsett den andres vilja.

Låt oss säga att du är kvinna och jag är man och jag vill sätta på dig, och du säger nej, blir det ett samlag eller inte?
Citera
2026-06-29, 07:52
Medlem
Citat:
I en situation där en person vill ha sex och den andra säger nej, är det den som säger nej som har avgörande makt över om samlag sker. Samtycke är helt och hållet nödvändigt. Utan ett tydligt ja blir det inget samlag, oavsett den andres vilja.

Låt oss säga att du är kvinna och jag är man och jag vill sätta på dig, och du säger nej, blir det ett samlag eller inte?
Nej, och exakt samma blir det om jag vill ligga med dig och du säger nej.
Citera
2026-06-29, 08:00
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Nej, och exakt samma blir det om jag vill ligga med dig och du säger nej.
Ja, men när detta har skett och du blir gravid är det du, som kvinna, som har den fulla friheten och rätten att antingen göra abort eller behålla barnet, oavsett mitt samtycke.

Dessutom har du, när barnet är fött, tillgång till barnbidrag och liknande stöd.

Rättvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in