2026-06-28, 11:08
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Åter igen, hela din attityd är som motsvarighet till en UFC-match mellan Mike Tyson och Stephen Hawking. För läsarnas skull vore det klädsamt att besvara motargumenten istället för att lajva Gudrun Schyman.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag skrev ju i mina inlägg på vilket sätt du censurerar och ljuger. Läs igen med hjärnan påslagen den här gången.

Att prata tvärtomspråket och vända på mitt argument gör inte att du vinner någon diskussion.

Två kommentarer på efterfrågad Mensa-nivå.

Det första lika obegripligt som alltid när TheLucky blir stressad. Efterfrågar man nivå skriver man lämpligen själv med nivå.

AndersPersson99: Jag har förklarat för dig att det är du som ljuger och vill censurera. Kan du inte ta till dig det så har vi kommit till vägs ände. Eller vill du plötsligt tillåta dragdrottningars sagoläsande för barn ELLER vill du förbjuda och censurera dem?
Citera
2026-06-28, 11:10
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Självklart islam. Med det sagt är vi kristna i Sverige och Europa men vi har tappat vår religiösa kompass och andra närliggande värdekonservativ religioner kan främja vår spirituella resa tillbaka till våra förfäders kyrka. Religion är positivt eftersom det främjar kulturell enighet: hög moral och familjevärderingar. Historiskt har kluster med kristna och muslimska populationer levt i symbios, till skillnad från när judisk diaspora introduceras.

Håller inte med om att detta är önskvärt men till skillnad från 99% av det som hittills levererats i tråden så skriver du intellektuellt sammanhängande och logiskt klart. Respekt för detta!
Citera
2026-06-28, 11:14
Avstängd
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Evola var inte kristen och stod för raka motsatsen till det du tycks inbilla dig. Guénon m fl traditionalister konverterade till Islam.

Trygg men inte särskilt påläst. Tonårsupproret står du för

Knappast fatalistiskt att erkänna verkligheten. Kräver snarare mod.

Det globala samhället är slutprodukten. Jag betvivlar starkt att Islam är tänkt att vara ledstjärna i detsamma och ämnar oavsett bekämpa det så gott jag kan.

Evola var vänligt inställd till den romersk-katolska kyrkan som i praktiken förkroppsligade många av hans ideal. Man kan använda samma resonemang kring islam.
Citera
2026-06-28, 11:16
Avstängd
Skuggvarelses avatar
Citat:
Håller inte med om att detta är önskvärt men till skillnad från 99% av det som hittills levererats i tråden så skriver du intellektuellt sammanhängande och logiskt klart. Respekt för detta!

Islam är självklart inte önskvärt i Sverige i någon större omfattning, det kan vi säkert enas om.
Citera
2026-06-28, 11:25
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Evola var vänligt inställd till den romersk-katolska kyrkan som i praktiken förkroppsligade många av hans ideal. Man kan använda samma resonemang kring islam.

Evola hoppades på att SS skulle förverkliga hans ideal, ett hierarkiskt samhälle som starkt påminde om en strikt orden eller ett kastsystem, så visst finns det likheter men Evola blev aldrig kristen - han var hednisk. Han förkastade dock Tredje rikets rasmaterialism. Nåja det får vi ta i en annan tråd.

Ja jag har länge misstänkt att traditionell (traditionalistisk) höger kommer att söka sig till Islam eftersom kristendomen är slut. Jag skulle själv hellre bli muslim än kristen om jag tvingades välja och har stor respekt för er intellektualism (till skillnad för hur jag betraktar gängse bonnrasist på forumet) men jag anser att det står i motsats till det moderna samhälle jag anslutit till.

Jag tror som sagt att den slutgiltiga "uppgörelsen" kommer att stå mellan dessa två storheter och anser att Sverige bör välja ett högerliberalt Pride. Ett vänsterliberalt Pride vore värre än något annat.
Citera
2026-06-28, 11:31
Medlem
Citat:
Jag skulle själv hellre bli muslim än kristen om jag tvingades välja och har stor respekt för er intellektualism (till skillnad för hur jag betraktar gängse bonnrasist på forumet) men jag anser att det står i motsats till det moderna samhälle jag anslutit till.

Vad är det som är bra med det "moderna samhället" som du har anslutit till? Har du noterat det du tror är det "moderna samhället" är lokaliserat till ett fåtal länder i västvärlden och andra länder på en hög eller till och med högre teknologisk nivå struntar i det som du tycker är karakteristisk för det "moderna samhället".

Citat:
Jag tror som sagt att den slutgiltiga "uppgörelsen" kommer att stå mellan dessa två storheter och anser att Sverige bör välja ett högerliberalt Pride. Ett vänsterliberalt Pride vore värre än något annat.
Är du medveten om att 99% av mänskligheten struntar helt i påfund som "Pride" som du av någon anledning tror är något viktigt.

En civilisation eller grupp människor som inte förmår att reproducera sig själv som svenskar eller västerlänningar kommer givetvis förlora i längden en civilisationskamp med människor som förmår att leva normalt och långsiktigt fungerande.

Det jag kan hålla med dig om är att kristendomen har nått vägs ände och är ideologiskt bankrutt och saknar framtid
Senast redigerad av larsjohansson 2026-06-28 kl. 11:36.
Citera
2026-06-28, 11:44
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Antingen så står man för upp frihet eller så står man upp för förtryck, det är ologiskt stå upp för båda sakerna eftersom de står i motsättning till varandra.

Att det finns en massa kvinnohatande homofoba rasister på Flashback som hatar Islam går inte ihop, samma människor tänker och tycker ju precis som islamister.

- HBTQ ska förbjudas, (helst ska de förmodligen hängas i kranar)
- Trans ska inte vara i kvinnors omklädningsrum.
- Förbjud dragdrottningars sagoläsande för barn.
- Förbjud regnbågsflaggor.
- Förbjud Pride.
- Etc, etc.

Inte särskilt långsökt att det handlar om sexuell osäkerhet och konformism. Men stå då upp för att ni gillar Islam, med Islam får ni ju allt detta.

https://www.rainbow-project.org/internalised-homophobia/

Detsamma gäller i högsta grad svensk vänster, som vi nu vet är terrordyrkare. De står upp för Palestina och deras stenhårda homofobi men hatar Israel som är världens minst homofoba land. De vill massimportera homofoba islamister till Sverige men påstår samtidigt att de är pro HBTQ.

Svenska rasister, svensk vänster och islamister från MENA = Hjärta?

Den enda kraft som står genuint emot detta är Sveriges högerliberala partier M & L och framför allt då L med Simona Mohamsson och Alexander Bard i spetsen (så rösta på L om ni är för frihet).

Men nu till poängen: Det är dags för Sverige att välja sida. Antingen väljer man Pride eller Islam, man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Det är dags nu Sverige! Välj!

Frågor på detta?

Världen är inte svartvit som du försöker utmåla den. Frågorna är mer komplexa än vad du har kapacitet att förstå. Dina poänger är inga poänger. Det är bara tankar från en trög skalle du kommer med.

Läser man din trådsstart och dina andra kommentarer så ser man en förvirrad människa som talar emot sig själv.

Du verkar (låtsas?) som att du tar ställning för lgbtq och kvinnor men säger i ett annat inlägg att du gärna skulle konvertera till islam. Du tar ju själv upp paradoxen i detta: "det är ologiskt stå upp för båda sakerna eftersom de står i motsättning till varandra."

Hela din trådstart faller ihop som ett korthus. Jag tror inte att du själv vet var du står, vem du är, vad du vill. Du är helt lost. Förvirrad är bara förnamnet.

Citat:
...kristendomen är slut. Jag skulle själv hellre bli muslim än kristen...

Tvi!
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-28 kl. 12:06.
Citera
2026-06-28, 11:45
Medlem
Deoxyss avatar
Citat:
Pride bör tas över av högerliberaler: (FB) Behövs det en böghöger som motvikt till RFSL/Pride?

Då skulle FRIHET erbjudas och vi skulle slippa den terror-romantiserande vänsterns strypgrepp om rörelsen.

Detta är den enda vägen framåt för Sverige om Sverige vill fortsätta vara fritt!

Alla är välkomna att vara del av Pride. Om högern gör något för dem
Då hade fler inom rörelsen lurat höger. Själva organisationen är politiskt obunden.
Citera
2026-06-28, 11:57
Medlem
Det har varit uppenbart i många år och det krävs verkligen inte mycket för att förstå att ekvationen inte går ihop. Ändå fortsätter vansinnet i världens mest extrema land.
Citera
2026-06-28, 12:00
Medlem
Tungrodds avatar
Sverige måste inte välja ett dugg, du behöver välja om du känner att det är nödvändigt. Tramstråd!
Citera
2026-06-28, 12:03
Medlem
MisterPartyfucks avatar
De är knappast de två polerna.
Majoriteten lever i Sverige utan någon relation till varken Islam eller Pride.
Citera
2026-06-28, 12:09
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Frågor på detta?
Hur är det med din verklighetskontakt? Sverige har både religionsfrihet och Pride, Sverige kommer att fortsätta med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in