2026-06-28, 12:43
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Aldrig hört talas om dubbeltänk?

”Dubbeltänk (doublethink) innebär att kunna hålla två motsägande trossatser i huvudet samtidigt och att dessutom acceptera båda som sanna, att kunna ljuga medvetet och ändå vara fullständigt övertygad om att man talar sanning.”
Citera
2026-06-28, 12:43
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Men nu till poängen: Det är dags för Sverige att välja sida. Antingen väljer man Pride eller Islam, man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Det är dags nu Sverige! Välj!
Problemet är väl att sexuell frihet och allas lika värde går han i hand med andra friheter -så som religionsfrihet.

Yes, detta skapar i sin tur en del andra problem så som tjafs mellan olika religiösa grupper.
Citera
2026-06-28, 12:45
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad är det som är bra med det "moderna samhället" som du har anslutit till? Har du noterat det du tror är det "moderna samhället" är lokaliserat till ett fåtal länder i västvärlden och andra länder på en hög eller till och med högre teknologisk nivå struntar i det som du tycker är karakteristisk för det "moderna samhället".

Är du medveten om att 99% av mänskligheten struntar helt i påfund som "Pride" som du av någon anledning tror är något viktigt.

En civilisation eller grupp människor som inte förmår att reproducera sig själv som svenskar eller västerlänningar kommer givetvis förlora i längden en civilisationskamp med människor som förmår att leva normalt och långsiktigt fungerande.

Det jag kan hålla med dig om är att kristendomen har nått vägs ände och är ideologiskt bankrutt och saknar framtid

Över etthundra länder har institutionaliserat Pride, tillbaka till skolbänken med dig.

Vad som är bra? Frihet förstås.

Låter som att Islam är framtiden för sådana som dig.
Citera
2026-06-28, 12:50
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Världen är inte svartvit som du försöker utmåla den. Frågorna är mer komplexa än vad du har kapacitet att förstå. Dina poänger är inga poänger. Det är bara tankar från en trög skalle du kommer med.

Läser man din trådsstart och dina andra kommentarer så ser man en förvirrad människa som talar emot sig själv.

Du verkar (låtsas?) som att du tar ställning för lgbtq och kvinnor men säger i ett annat inlägg att du gärna skulle konvertera till islam. Du tar ju själv upp paradoxen i detta: "det är ologiskt stå upp för båda sakerna eftersom de står i motsättning till varandra."

Hela din trådstart faller ihop som ett korthus. Jag tror inte att du själv vet var du står, vem du är, vad du vill. Du är helt lost. Förvirrad är bara förnamnet.

Tvi!

Om jag blev tvingad att välja mellan kristendom och Islam skulle jag välja Islam.

Ingen tvingar mig att välja mellan detta alltså väljer jag Pride.

Den tröga skallen förefaller vila på dina axlar stalledräng.

Fråga: Om inte kulturkampen står mellan Pride och Islam, vad står den då emellan?
Citera
2026-06-28, 13:04
Medlem
Enkelt, vem föder flest röstberättigade gays or muslimers.... när du listat ut svaret på den frågan så vet du hur politker tänker.
Citera
2026-06-28, 13:06
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Om jag blev tvingad att välja mellan kristendom och Islam skulle jag välja Islam.

Ingen tvingar mig att välja mellan detta alltså väljer jag Pride.

Den tröga skallen förefaller vila på dina axlar stalledräng.

Fråga: Om inte kulturkampen står mellan Pride och Islam, vad står den då emellan?

Då vet vi att du är en halvislamist idag, och en framtida full islamist. För ett tvång är på väg, med islamismens och sharias ostoppbara framfart i landet.

Men fortfarande, du talar emot dig själv. Att du ännu inte inser det när det påpekas, förstärker min initiala teori om dig.

Intelligenta personer gör inte ett medvetet val och blir muslimer.

Till och med Andrew Tate har lämnat islam för kristendomen.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-28 kl. 13:10.
Citera
2026-06-28, 13:09
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Jag tror som sagt att den slutgiltiga "uppgörelsen" kommer att stå mellan dessa två storheter och anser att Sverige bör välja ett högerliberalt Pride. Ett vänsterliberalt Pride vore värre än något annat.

Vad är det du inte förstår? Sinnessjuka ideologier som trycks på hör inte hemma i högerpolitik. Hör du inte hur sjukt det låter? Du vill ha konservativ höger kommunism? Snacka om syntax error.
Citera
2026-06-28, 13:16
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Då vet vi att du är en halvislamist idag, och en framtida full islamist. För ett tvång är på väg, med islamismens och sharias ostoppbara framfart i landet.

Men fortfarande, du talar emot dig själv. Att du ännu inte inser det när det påpekas, förstärker min initiala teori om dig.

Intelligenta personer gör inte ett medvetet val och blir muslimer.

Till och med Andrew Tate har lämnat islam för kristendomen.

Intelligens kan man använda till precis vad som helst. Det hade du förstått om du var intelligent.

Nej Pride står i vägen för Islams utbredning i Sverige. Sverige har valt Pride, men detta hotas av vänstern och endast en röst på L kan rädda oss nu.
Citera
2026-06-28, 13:18
Medlem
Sveriges beslutsfattare lämnade sunt förnuft och logik på 70-talet.

Finns hur mycket hyckleri som helst.

Vänstern:
- En invandrare gör mål i landslaget —>> Tack vare invandringen som Sverige vann, svenskar ska vara tacksamma.
- Sverige förlorar en match —> Laget som var dåligt.
På samma sätt som 10,000-tals brott, gängkriminalitet och överfallsvåldtäkter begångna av invandrare. —>> Det är inte ett invandrarproblem. Problemet är att svenskar inte integrerat dem. Men de invandrare som gjorde mål då, ska inte svenskar få credd för att ha integrerat dem i landslaget då eller??

Invandrare bär fullt ansvar när de gör något bra, men när invandrare förstör hela samhällen då finns det helt plötsligt inget ansvar längre.

Det är samma sak med kvinnor. Kvinnor bär aldrig något ansvar. De kan sabba sina förhållanden, förstöra för andra genom narcissism. Men det är alltid mannens fel, för det följer narrativet. Om kvinnan slår en man - så är det för att han förtjänar det. Om en man slår tillbaka - då gör han det för han är hemsk. Alltid mannens fel.

Så det som är konsekvent är att vänstern har definierat ett antal svaga grupper som ska beskyddas:
- invandrare och muslimer
- kvinnor
- hbtq

Det spelar ingen roll att dessa tre svaga grupper beter sig, eller har konflikter mellan sig, för de bär aldrig något ansvar. De ska bara ha beröm, men blir aldrig kritiserade. De alla är svaga grupper och har 1 stark fiende, vilket är den vite mannen. Så det är deras gemensamma fiende som är målet.

Hbtq och muslimer är inte vänner, och kvinnor är inte förtjusta i muslimer heller. Men som sagt, i vänsternarrativet, så ska dessa grupper gå emot 1 stark grupp, och därför blir de aldrig granskade eller kritiserade. Det är den konsekventa röda tråden, det är vänsterns ”logik”.
Citera
2026-06-28, 13:19
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Vad är det du inte förstår? Sinnessjuka ideologier som trycks på hör inte hemma i högerpolitik. Hör du inte hur sjukt det låter? Du vill ha konservativ höger kommunism? Snacka om syntax error.

"konservativ höger kommunism"?

Nej du får nog ta och läsa TS igen. Pride står mot Islam.

Svensk vänster är pro-Islam.

Svensk högerliberalism är pro-Pride.
Citera
2026-06-28, 14:37
Medlem
Karmans avatar
TS, det är inte alltid svart eller vitt. Det kan finnas vägar mellan två extremistiska ståndpunkter. I det här fallet är nog det också den bästa lösningen.
Citera
2026-06-28, 14:39
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Intelligens kan man använda till precis vad som helst. Det hade du förstått om du var intelligent.

Nej Pride står i vägen för Islams utbredning i Sverige. Sverige har valt Pride, men detta hotas av vänstern och endast en röst på L kan rädda oss nu.

"Pride står i vägen för islams utbredning i sverige" ???

Det var det sjukaste och mest verklighetsfrånvända jag läst på länge. Islamister kommer bita av huvudet på alla som håller på med lgbtq när det är dags.

Du har absolut noll koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in