2026-06-28, 12:27
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osigneradx
Jag tror du missförstår vad jag menar lite. Det är inte något “trauma” eller påstå att någon inte kan ringa efter hjälp. Poängen jag försöker lyfta är att det var kl 1 mitt i natten, en vardag, och att de därför behövde väcka en anhörig för att få hjälp att ta sig hem.

Tycker du själv att det är rimligt att en anhörig ska behöva väckas kl. 01, köra 40 minuter dit och 40 minuter hem, när han dessutom ska upp och jobba nästa dag, bara för att polisen lämnar dem där utan alternativ? Det är den delen jag ifrågasätter.

Well, polisen är ingen taxi men brukar inte polisen köra hem strandsatta?
Vet att grannens dotter blev hemkörd då hon vart lite överförfriskad och den snälla polisen resonerade att hon kunde råka illa ut om de lämnade henne vind för våg..
Citera
2026-06-28, 12:40
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det handlar om en skuld hos kronis.

Tror du att två 80-åriga tanter är med i kriminella gäng?

Nej jag tror inte det om 80-åriga tanter, men deras anhöriga? T.ex. personen som bilen står på?

Som sagt, de får rikta klagomålen inåt i familjen om det handlar om kriminalitet, vilket jag misstänker att det handlar om. Inte gråta ut hos MSM och JO.

Normala människor får inte för sig att eskalera till JO. Det är bara kriminella pack som känner till sina "rättigheter" på detta sättet.
Citera
2026-06-28, 12:47
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Förmodligen tre invandrarkärringar med attityd. Polisen gjorde helt rätt.

Förmodligen blattesnutar som kunde gjort en annan bedömning
Citera
2026-06-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vadå "till slut". Tog det dem en kvart att komma på att de hade mobilen med sig. Jävla nonsens.
Eller varför inte en taxi?
Citera
2026-06-28, 13:07
Medlem
Alltid detta gnällande från folk med skulder hos kronofogden.
I detta fallet påstås det att det fanns andra tillgångar.
Varför inte bara ta dessa tillgångar då och betala sina skulder innan dom hamnar hos kronofogden?
Citera
2026-06-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Nej jag tror inte det om 80-åriga tanter, men deras anhöriga? T.ex. personen som bilen står på?

Som sagt, de får rikta klagomålen inåt i familjen om det handlar om kriminalitet, vilket jag misstänker att det handlar om. Inte gråta ut hos MSM och JO.

Normala människor får inte för sig att eskalera till JO. Det är bara kriminella pack som känner till sina "rättigheter" på detta sättet.

Hon som körde bilen var även ägare av bilen. Det framgick inte så noga men hon är alltså barn till en av tanterna. Så vi gissar på att hon är mellan 55-60år gammal.

Är det hon är kriminell?
(Jag har redan skrivit att anledningen till att bilen togs, handlar om en skuld hos kronofogden, inte att någon är kriminell).
Citera
2026-06-28, 13:13
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Hon som körde bilen var även ägare av bilen. Det framgick inte så noga men hon är alltså barn till en av tanterna. Så vi gissar på att hon är mellan 55-60år gammal.

Är det hon är kriminell?
(Jag har redan skrivit att anledningen till att bilen togs, handlar om en skuld hos kronofogden, inte att någon är kriminell).

Och jag säger att du, likväl som vi andra, inte har hela bilden. 55-åringen kan mycket väl vara kriminell eller ha ett sådant förflutande, framförallt om det är zigenare det handlar om.
Citera
2026-06-28, 13:14
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Finns miljoner 60 åringar med skulder, de flesta betalar dock räntor och amorteringar enligt avtal

Njaaa, i Sverige finns det bara ca 1,1 miljon människor som är 60-69 år, så att ”miljoner 60 åringar” har skulder är inte riktigt sant 😊
Citera
2026-06-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Och jag säger att du, likväl som vi andra, inte har hela bilden. 55-åringen kan mycket väl vara kriminell eller ha ett sådant förflutande, framförallt om det är zigenare det handlar om.

Varför inte spekulera kring det du vet, istället för det som du inte har en aning om?

Ja det är väl Söderäljenätverkets tre största maffiabossar, tant-sektionen säkert.

Att de inte bara avrättade de på plats om de nu ändå är kriminella? Fyfan.
Citera
2026-06-28, 13:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Polisen har ingen skyldighet att agera taxi men är man snäll och trevlig brukar de flesta poliser skjutsa hem folk. Dessa två kärringar var säkert riktigt dryga och då har jag full förståelse för att polisen lämnade dem där.
Citera
2026-06-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Om man aldrig försätter sig själv i att en sådan här situation uppstår kommer heller inte situationen uppstå. Gör rätt o sköt dig så händer inte sådant här.

Har blivit stoppad en gång, mitt i natten, söder om Sthlm.

Det visade sig att företaget (100% rent från kriminalitet) hade en obetald räkning på 6000kr på fordonet som var en företagsbil.
Oklart varför, och ännu mer oklart hur polisen visste det med tanke på att det inte ens var i närheten av varken inkasso eller kronofogdeskuld utan en helt vanlig missad betalning.

Polisen (med hjälp av kronis då) kunde såklart inte beslagta bilen för något sånt, men de var tillräckligt irriterade för att stoppa bilen och påtala ”skulden”.

Mkt märkligt beteende.
Citera
2026-06-28, 13:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det tycker jag.
Iallafall under dessa omständigheter.

Jag skulle säga att det beror helt på. Ponera att det är en person som blivit sjuk, inte fått hjälp av sjukvården, förlorat jobb och därmed försörjning och då hamnar på obestånd. Om dessa 3 i övrigt skötsamma medborgare då får tex skjuts hem i den skuldsattes bil efter besökt personen som kanske ligger på dödsbädden och då lämnas vind för våg i mörkret mitt i natten så kan jag hålla med om att det är otillständigt. Om det däremot är en kriminell zigenarklan eller blatteklan som åker runt mitt i natten och alla är kända av polisen så kan de gott ta apostlahästarna hem alternativt få skjuts till gränsen och sedan en spark i arslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in