Kan bara konstatera att det är sällan man blir nöjd på restaurang. Många konstaterar att det är äckligt och så. Det är sällan jag upplever. Men däremot att det är låga smaker eller smakar ingenting eller man märker att det fattas någonting viktigt i smakbilden. Fattar inte. Smakar man inte av eller vad fan händer. Maten som kommer in kan se god ut men någonting viktigt fattas. Pasta vågar jag knappt beställa då risken är skyhög att det kommer vara smaklöst. Oftast blir mitt betyg 1-3 på utemat. Skulle verkligen vilja ha Myllimäki med mig som gör en analys och går ut och lär upp köket. Utomlands så är det ännu sämre. Där ibland undrar man ens om de kan laga mat. Och ja självklart har jag blivit nöjd och överraskad även jag men inte ofta. Var precis utomlands och man får bara iskallt räkna med 80 % missnöjdhet med maten. Dock finns det mat som är lite mer säkra kort. Typ en köttbit med sås och pommes fritt. Men det kan jag göra själv på grillen hemma. En del säger att maten är äcklig och det är sällan jag tycker eller använder den frasen då jag inte anser att smaklös mat är äcklig. Den är bara tråkig och intetsägande. Vissa säger att maten är äcklig enbart för att det är en ingrediens de inte har ätit förut. Så är inte jag Jag gillar när det är oprövat och spännande. Andra kan använd frasen ”Jag är kräsen” så därför tycker jag det är äckligt. Med sådan personer kan jag bara konstatera att de har en tråkig och inskränkt syn på och vågar inte prova något nytt. Jag har verkligen mat som ett intresse och älskar nytt och oprövat. Men gillar också klassiker. Skulle dock gärna ha en plånbok som skulle tillåta mer dyra restauranger.
Alla vill inte ha sönderpepprat kött t.ex., eller mycket salt på potatisen etc.!