2026-06-27, 20:00
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Kvinner behöver väl inte parfym för att locka kuk till sig. Bara att visa sig och prata med en göbbarackare så blir hon körd i alla hålen utan problem. HALLÅÅÅ

Hursomhelst. Parfymer tror jag inte på.
Det är ju faktiskt ganska märkligt... Om det vore poängen med parfym... så borde män bära parfymer kvinnor gillar och kvinnor borde bära parfymer herrar gillar...
Citera
2026-06-27, 21:03
Medlem
Zaedrewss avatar
AXE Africa brukar vara ett säkert kort. Bästa är att spruta minst en burk av det så det verkligen doftar.
Citera
2026-06-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag träffade din mamma när hon hade på sig Valentino
Born in Roma, och det blev ligga som fan så jag tror du har fel i påståendet faktiskt
Den tycker jag inte luktar bra. Den luktar väl inte jättedåligt men inte heller fantastiskt. Inte på mig iallafall men kanske på någons mamma. Dock är jag ju i åldern som mångas morsor. Kanske inte Flashbackares morsor dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
AXE Africa brukar vara ett säkert kort. Bästa är att spruta minst en burk av det så det verkligen doftar.
För att få en karl eller snopp? Jag brukade faktiskt använda den ibland som tonårsbrud men jag är tveksam till om jag drog till mig mer snubbar än innan då. Iofs kanske jag gjort outplånligt intryck hos vissa, man vet aldrig.
Citera
2026-06-27, 21:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
För att få en karl eller snopp? Jag brukade faktiskt använda den ibland som tonårsbrud men jag är tveksam till om jag drog till mig mer snubbar än innan då. Iofs kanske jag gjort outplånligt intryck hos vissa, man vet aldrig.

För evigt

Outplånligt intryck kanske. Grejen med just den är ju att den är så frän att man kommer ju inte känna lukten av den andra så mycket när man själv är indränkt i den. Kan ju vara ett plus det med.
Citera
2026-06-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag träffade en vän (kvinna) för att ta en öl och kunde inte låta bli att notera hur supergott hon luktade. Det borde egentligen inte luktat så gott för det var en lite väl flickig doft, men det funkade eftersom det är sommar och ungdomen liksom är en del av allt då. Hon svarade att det är en flaska Burberry London som hon alltid har för när hon ska lukta jävligt gott just för killar, killar verkligen älskar den lukten tydligen. En annan tjej som var där delad med sig att hon också hade den när hon skulle lukta bra för herrarna, London är en riktig kukmagnet, det växer kuk ur väggarna vart hon än går när hon har den på sig.

Självklart får jag själv lite kommentarer och komplimanger över särskilda dofter, men jag tyckte det var lustigt att två tjejer hade samma kukt, så att säga. Har ni andra någon särskild parfym som ni verkligen älskar när någon har på sig, eller märker ni att folk faller som mogna frukter till någon särskild doft?

Personligen föredrar jag doften av en nyduschad kvinna. En blanding av schampo/balsam.
Parfymer tar över för mycket och bli artificiellt.
Citera
2026-06-27, 21:33
Medlem
Jag märker absolut när kvinnor doftar gott, tyvärr är de totala främlingar eller kollegor och då känns det lite närgånget att fråga om parfym. Men det uppskattas!
Citera
2026-06-27, 22:04
Medlem
Citat:
För evigt

Outplånligt intryck kanske. Grejen med just den är ju att den är så frän att man kommer ju inte känna lukten av den andra så mycket när man själv är indränkt i den. Kan ju vara ett plus det med.
Frän? Jag tycker att den luktar trevligt men kanske lite för mycket tonår av just skälet att den var populär på nittiotalet.

Axe temptation gillar jag istället faktiskt. Den har lite av dofttonerna som jag tycker är mer sensuellt laddade just av att så många av ens partners haft den. Funkar som något till vardags. Och är lite sexig pga att jag ju haft någon relation där den använts

Många idag kör helt andra parfymer osv. Man märker på doften stt många har lite dyrare parfymer bland det motsatta könet. Även yngre personer. Jag tror vi kvinnor mer kör billigare parfymer än vad många män gör idag. Mina vardagsparfymer är dock ju inte de absolut billigaste men det beror på att mina billiga favoriter inte längre säljs. Hade lite billigare produkter för män och gav senaste snubben dem men han hade sin Tom Ford sedan som han gillade så det billigare jag hade står kvar härhemma. Dock fick han en CK deo som tydligen dög för herrn. Hans hygien var inte direkt på topp enligt mig.

Doften försvann omedelbart men jag sparar den utfall att jag någonsin har någon ny snubbe här.
https://makeup.se/product/381711/?gad_source=1&gad_campaignid=20114482512&gbraid=0A AAAApnVLbKk3eGdhh1ze5uct_5BjadE0&gclid=CjwKCAjw6f3 RBhApEiwAMaCqWZFOcJhob23i3aDQZ9v_V4lcqO_AuSESnnFAn whXuRVxvxNnprJHXxoCG7sQAvD_BwE

Köpte faktiskt hem en duschcreme för män också. Normalt har jag haft sådana produkter men man ger ju bort dem när man är singel då det bara tar upp onödigt med plats samt inte håller för alltid.

Iallafall så kan en karl duscha hos mig och lukta så att jag vill gosa med honom. Billigt är inte alltid att förakta och bättre billigare produkter på någon som tar hand om sig själv än en tvåtusenkronors parfym på någon med dålig hygien. Tror varken män eller kvinnor vill bara med någon som luktar illa oavsett vad de sedan kompenserar med.

Men mest synd tycker jag om de som svettas väldigt illa så att man själv skäms om man är i närheten för att ingen ska tro att det är en själv. Kör en 40° tvätt nu efter att man svettats men hade då i ättika i maskinen utöver tvättmedel och sköljmedel. Tror de som svettas värst är dåliga på att förstå att bakterier lever kvar på huden och kläder om man inte tar uti med dem ordentligt och då spelar inga parfymer i världen någon roll.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-06-27 kl. 22:10.
Citera
2026-06-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Jag märker absolut när kvinnor doftar gott, tyvärr är de totala främlingar eller kollegor och då känns det lite närgånget att fråga om parfym. Men det uppskattas!
Fast det är bara att fråga. De flesta har parfymer som är trendande och män brukar köpa sådant till t.ex flickvänner i present, så kan inte se att frågan är konstig. Människor har olika smak och vi kvinnor frågar ofta varandra om det är något vi gillar.
Citera
2026-06-27, 22:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Frän? Jag tycker att den luktar trevligt men kanske lite för mycket tonår av just skälet att den abr populär på nittiotalet.

Axe temptation gillar jag istället faktiskt. Den har lite av dofttonerna som jag tycker är mer sensuellt laddade just av att så många av ens partners haft den. Funkar som något till vardags. Och är lite sexig pga att jag ju haft någon relation där den använts

Många idag kör helt andra parfymer osv. Man märker på doften stt många har lite dyrare parfymer bland det motsatta könet. Även yngre personer. Jag tror vi kvinnor mer kör billigare parfymer än vad många män gör idag. Mina vardagsparfymer är dock ju inte de absolut billigaste men det beror på att mina billiga favoriter inte längre säljs. Hade lite billigare produkter för män och gav senaste snubben dem men han hade sin Tom Ford sedan som han gillade så det billigare jag hade står kvar härhemma. Dock fick han en CK deo som tydligen dög för herrn. Hans hygien var inte direkt på topp enligt mig.

Doften försvann omedelbart men jag sparar den utfall att jag någonsin har någon ny snubbe här.
https://makeup.se/product/381711/?gad_source=1&gad_campaignid=20114482512&gbraid=0A AAAApnVLbKk3eGdhh1ze5uct_5BjadE0&gclid=CjwKCAjw6f3 RBhApEiwAMaCqWZFOcJhob23i3aDQZ9v_V4lcqO_AuSESnnFAn whXuRVxvxNnprJHXxoCG7sQAvD_BwE

Köpte faktiskt hem en duschcreme för män också. Normalt har jag haft sådana produkter men man ger ju bort dem när man är singel då det bara tar upp onödigt med plats samt inte håller för alltid.

Iallafall så kan en karl duscha hos mog och lukta så att jag vill gosa med honom. Billigt är inte alltid att förakta och bättre billigare produkter på någon som tar hand om sig själv än en tvåtusenkronors parfym på någon med dålig hygien. Tror varken män eller kvinnor vill bara med någon som luktar illa oavsett vad de sedan kompenserar med.

Men mest synd tycker jag om de som svettas väldigt illa så att man själv skäms om man är i närheten för att ingen ska tro att det är en själv. Kör en 40° tvätt nu efter att man svettats men hade då i ättika i maskinen utöver tvättmedel och sköljmedel. Tror de som svettas värst är dåliga på att förstå att bakterier lever kvar på huden och kläder om man inte tar uti med dem ordentligt och då spelar inga parfymer i världen någon roll.

Det alltid jävla illa. Värsta är att personen aldrig kommer känna detta själv. Men man känner det om man bara är lite nära. Att fan här luktar det unket. Måste bytas tvättas mycket. Där kanske frän fruktar.

Blir ju mycket upp till en själv om man nu vet om sina naturliga doft. Dvs bara dushad och vet hur man luktar därifrån. Om det ska vara plus med en lite mindre diskret eller en frän som liksom tar ut allt. Helt blockar luktsinnet.
Citera
2026-06-27, 22:17
Medlem
Citat:
Det alltid jävla illa. Värsta är att personen aldrig kommer känna detta själv. Men man känner det om man bara är lite nära. Att fan här luktar det unket. Måste bytas tvättas mycket. Där kanske frän fruktar.

Blir ju mycket upp till en själv om man nu vet om sina naturliga doft. Dvs bara dushad och vet hur man luktar därifrån. Om det ska vara plus med en lite mindre diskret eller en frän som liksom tar ut allt. Helt blockar luktsinnet.
Jag är extremt känslig för när jag själv luktar. Begriper inte hur andra kan missa dåliga lukter från dem själva.

Vet inte vad för lukter som är värst, när det är unket/surt eller riktigt främt och man nästan svimmar av att andras lukter sticker.

Men de "normala" dåliga lukterna vi alla kan få, är inte roliga de heller. Dålig andedräkt osv. Underliv i obalans.

När det gäller ens partner så är en viss svettlukt istället attraktivt. Men då är det efter att de först varit rena, inte att de går i skiiga kläder och aldrig duschar. Det är lite ofrånkomligt med t.ex män som svettas så att säga och jag har aldrig haft en pojkvän vars normala svettdoft inte upplevts positivt.
Citera
2026-06-27, 22:20
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Hon ljög säkert.
Hon menade att hon brukar använda den för att dölja odören när hon inte hunnit duscha, men ska på date...

Minns att på jobbet var det en gång någon tjej som luktade himmelskt gott, alla killar märkte doften

Detektivarbetet bland oss män satte genast i gång, då vi enats om att doften var fantastiskt fräsch och uppeggande.

Till slut hade vi ringat in honan som doftade så gott...

Någon frågade vad för fantastiskt parfym honan använde, då hon luktade så gott?

Nä jag använder aldrig parfym på jobbet sa hon, men du luktar gott, jätte gott sa vi !

Aaa...nu vet jag sa hon, måste va mitt tvättmedel.

Så hur god doften på parfymen är har även med personen som bär den att göra...
Knappast tvättmedel men kanske sköljmedel. Sköljmede i rätt dos kan ge en angenäm doft. Men jag hade en gång en kvinnlig kollega som använde överdrivet mycket sköljmedel. Hennes "doft" var rätt störande. "Heidi är hemma och tvättar kläder".
Citera
2026-06-27, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag är extremt känslig för när jag själv luktar. Begriper inte hur andra kan missa dåliga lukter från dem själva.

Vet inte vad för lukter som är värst, när det är unket/surt eller riktigt främt och man nästan svimmar av att andras lukter sticker.

Men de "normala" dåliga lukterna vi alla kan få, är inte roliga de heller. Dålig andedräkt osv. Underliv i obalans.

När det gäller ens partner så är en viss svettlukt istället attraktivt. Men då är det efter att de först varit rena, inte att de går i skiiga kläder och aldrig duschar. Det är lite ofrånkomligt med t.ex män som svettas så att säga och jag har aldrig haft en pojkvän vars normala svettdoft inte upplevts positivt.

Jo det är ju det också. Vi har en naturlig doft som faktiskt ska få oss att känna varann kåta som djur. Vi fan knullade som apor långt innan det fanns parfymer För frän kan ju ta bort detta naturliga. Men kanske kommer med har man en partner kommer man också ursäkta rätt mycket. Att man älskar den personen och skiter i hur det luktar mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in