Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Kul att du anammat uttrycket död sill. Någon procent av tjejer/kvinnor är så. De kanske är blyga? Alla låter inte som i en porrfilm. Detta är normalt, men nu är alltså sex med blyga tjejer olagligt, check.
Och nej jag tramsar inte? Det här är väldigt seriöst.
Hur länge gäller svaret efter att man frågat förresten? Det är ju helt omöjligt att veta med säkerhet som man.
Du verkar lite eljest som anser att kyssar, motjuck, lätta små "det är skönt"-stön, innerliga kärleksfulla leenden, "jag älskar dig och det du gör", smekningar, hålla om varandra, vara engagerad i sexet och ta egna initiativ till tex. byte av ställning är
porr. Det är
inte porr, utan vanligt jädra normalt älskog. Trist att du aldrig har fått uppleva det...........
Om kvinnan är blyg och varken gör eller säger någonting, utan bara ligger stilla. Kan du ju lika gärna ligga med en sexdocka. Hur kul är det på en skala? Ligger hon stilla och tyst, så får du verkligen fråga om samtycke
ofta. Typ hela tiden. Jag hade då
inte litat på att hon vill... Jag hade inte velat ligga med en död sill. Avtändande.
Men om hon gör precis som jag skriver: kysser dig, gör motjuck, lätta små "det är skönt"-stön, ger innerliga kärleksfulla leenden, "jag älskar dig och det du gör", smekningar, hålla om varandra, vara engagerad i sexet och ta egna initiativ till tex. byte av ställning. Så märker du
hela tiden att du har samtycke!
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Att män godtyckligt kan dömas för våldtäkt är dock inte ett problem för dig.
Vill du verka korkad?
Jag är verkligen för vår rättssäkerhet. Det är liksom grundpelaren i en rättsstat.
Lagen om oaktsam våldtäkt, gör inte att någon döms godtyckligt för våldtäkt (även kvinnor har dömts för brottet, vill jag här påpeka). Det är i så fall
bevisningen som är problemet. Att det är lite godtyckligt kring vad som är bra och hållbar
bevisning.
Men givetvis ska vi ha lag om oaktsam våldtäkt. Oaktsam våldtäkt är motsvarigheten till vad "vållande till annans död" är, i "mord-lagen".
Stig kan utan uppsåt döda en annan människa, pga.
oaktsamhet. Och ska då kunna dömas till "vållande till annans död".
Stig kan också våldta en annan människa, pga.
oaktsamhet. Och ska då kunna dömas för just: "oaktsam våldtäkt".
Har du lika stora problem kring lagen om "vållande till annans död" som du har till "oaktsam våldtäkt"? jag tror inte det.
Det som är det problematiska är bevisfrågan. Och det är den alltid i oaktsamhets-ärenden. Även vid "vållande till annans död".