2026-06-26, 21:47
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, faktiskt. Det som gläder mig extra mycket är inte bara att jag slipper skiten utan att ni också har förlorat det gamla Sverige. Slippa låsa cykeln? Är det vad ni värderar i livet? Att kunna lämna ytterdörren olåst? Och varför skulle inte kvinnor kunna gå ut på kvällarna? Många tiotusentals svenska kvinnor gör det varje kväll, utan att bli överfallna eller våldtagna. Den bild sv samhället ni odlar här på Flashback stämmer helt enkelt inte med verkligheten. Vanliga människor hukar inte i rädsla i sina hem efter mörkrets inbrott. Det är bara åldringar och fördomsfulla Samnyttläsare som skrämmer upp sig själva till att byta trottoar om någon med mörkt hår dyker upp på samma sida. Er skräck sitter i era egna skallar och bara där.

Som sagt, det gamla Sverige är borta och det är glädjande att era barn slipper uppleva det.
Vet inte om du är svensk som hatar dig själv och väst i allmänhet (är i alla fall det intrycket jag får) eller om du är invandrare som vill känna sig mer som hemma. Men om du är för mer kaos och mer våldtäkter (bara statistik, inget påhitt här) så fair enough, men jag kommer aldrig förstå varför.
Och hoppas då inte att du låtsas vara någon god människa.
Citera
2026-06-26, 22:00
Medlem
Sinnerstens avatar
Det handlar inte om bara en sak, jag tror Woke är ett elitprojekt tex.

Inte nödvändigtvis detaljstyrt i alla delar (det är omöjligt), men utnyttjas och ett av de absolut största problemen i vår tid.

Men..

Sen har vi Wallenberg, Frimurare, Frikyrkor, Vapenindustrin, Gröna lögner, EU, FN , Bilderberg, Blackrock&Vanguard. Totalpsykiskt sjuka politiker och ett samhälle som satt fusk i system.

Vi kläms mellan olika intressen som alla vill blåsa oss som betalar för alltsammans.

Lägg till den totaltoxiska jantelagen, sosseriet, en totalt verklighetsfrånvänd överklass och alla jättekonstiga varianter av den och en svart pedagogik och slavmentalitet där folk agerar varandras jävla fångvaktare.
Senast redigerad av Sinnersten 2026-06-26 kl. 22:05.
Citera
2026-06-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Det där stämmer INTE ALLS.

Alla svenskar har inte samma åsikter som SD inte på långa vägar...

Stora delar av Sverige och det är BARA att titta på hur vissa partier som V och MP men även L vill göra det enklare för barn att genomgå könsbyten... V vill tom göra sig av med ålderskravet!

Detta är så sjukt.. många mår dåligt efter könsbytesoperationer .. Det borde inte vara tillåtet.
Citera
2026-06-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Helt uppenbart har Sverigedemokraterna haft rätt senaste 10-15 åren och nu har nästan ALLA partier samma åsikter som SD sagt länge!

Ändå är Svenskar så rädda och dumma att de inte vågar rösta på SD.

Vill vi ha tillbaka ett Svenskt tryggt Sverige?

Vid debatter mellan politiker så framstår Jimmie Åkesson alltid som den VUXNA i rummet medans de andra tramsar på som små barn!

Blir rädd att svenskarna FORTFARANDE inte har fattat det SD har varnat för i så många år!

Samma sak med Nick Alinia som har på riktigt bra åsikter och inte gjort något sågas av woke eliten!

Svenskar är hjärntvättade med i 100 år snart med destruktiva utopiska fantasier.

Den stora delen av övriga mänskligheten lever en normal och fungerande tillvaro medan den mentalstörda hjärntvättade svensken snart har utrotat sig själv genom sina destruktiva idéer som leder till en livsstil som långsiktigt inte fungerar.
Citera
2026-06-26, 22:27
Medlem
Graavargs avatar
Jag skulle kunna ändra lite på trådrubriken och samtidigt göra det till ett konstaterande:

"Dumma svenskar är förstörda av anti-woke."

Citera
2026-06-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag skulle kunna ändra lite på trådrubriken och samtidigt göra det till ett konstaterande:

"Dumma svenskar är förstörda av anti-woke."

Så du menar att du står bakom "woke".
D.v.s det ska vara mer konstiga idéer som att drag queens ska läsa sagor för barn på dagis, barn ska lära sig att man ska minsann leka med dockor som pojkar och klä sig i klänningar oavsett om de kanske en dag blir gay eller inte?

Att gay folk ska få springa fritt i parader mitt i stan och göra sexuella saker med varandra medans vanligt folk står och ser på inklusive barn?

Nej!!! Huvudkonstellationen i ett samhälle är att män och kvinnor möts och antingen gifter sig eller inte och skaffar barn eller inte. Sen finns det så klart de som är gay eller ännu värre, de har andra konstiga idéer om tredje, fjärde, femte eller sjätte kön osv och kräver egna utrymmen på badhus osv.

NEJ!! Det finns bara två biologiska kön. Det är det samhället ska baseras på. Sen om någon tycker att dom känner sig som en katt eller en kvinna fast de är en man så betyder det inte att vi ska skapa ett rum på badhuset för katter och inte heller ska mannen få gå in på kvinnans omklädningsrum bara för att han känner sig som en kvinna. Det förstår vem som helst. Detta är typsikt woke och måste förinstas!
Citera
2026-06-26, 23:34
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Så du menar att du står bakom "woke".
D.v.s det ska vara mer konstiga idéer som att drag queens ska läsa sagor för barn på dagis, barn ska lära sig att man ska minsann leka med dockor som pojkar och klä sig i klänningar oavsett om de kanske en dag blir gay eller inte?

Att gay folk ska få springa fritt i parader mitt i stan och göra sexuella saker med varandra medans vanligt folk står och ser på inklusive barn?

Nej!!! Huvudkonstellationen i ett samhälle är att män och kvinnor möts och antingen gifter sig eller inte och skaffar barn eller inte. Sen finns det så klart de som är gay eller ännu värre, de har andra konstiga idéer om tredje, fjärde, femte eller sjätte kön osv och kräver egna utrymmen på badhus osv.

NEJ!! Det finns bara två biologiska kön. Det är det samhället ska baseras på. Sen om någon tycker att dom känner sig som en katt eller en kvinna fast de är en man så betyder det inte att vi ska skapa ett rum på badhuset för katter och inte heller ska mannen få gå in på kvinnans omklädningsrum bara för att han känner sig som en kvinna. Det förstår vem som helst. Detta är typsikt woke och måste förinstas!

Du missar poängen.

"Woke" är hur det är, det är hur ett samhälle ser ut, av sig självt, det är verkligheten vi lever i.

"Anti-woke" är en konstgjord, känslomässigt baserad ståndpunkt som bygger på att man inte gillar hur verkligheten ser ut.

Att inte gilla bögar, transor, drag queens, whatever är en sak, det är helt okej. Men att tro att det är nåt speciellt som heter "anti-woke"... då är man bara korkad. För det som "anti-woke" egentligen står för är "anti-reality". och att förneka verkligheten bara för att man inte gillar den är korkat.

Så det är själva begreppet som suger, inte åsikterna.

Om man går omkring och stoltserar med att vara "anti-woke" så säger man egentligen: se på mig och fuckin' korkad jag är. Not good.
Citera
2026-06-26, 23:59
Medlem
Citat:
Du missar poängen.

"Woke" är hur det är, det är hur ett samhälle ser ut, av sig självt, det är verkligheten vi lever i.

"Anti-woke" är en konstgjord, känslomässigt baserad ståndpunkt som bygger på att man inte gillar hur verkligheten ser ut.

Att inte gilla bögar, transor, drag queens, whatever är en sak, det är helt okej. Men att tro att det är nåt speciellt som heter "anti-woke"... då är man bara korkad. För det som "anti-woke" egentligen står för är "anti-reality". och att förneka verkligheten bara för att man inte gillar den är korkat.

Om man går omkring och stoltserar med att vara "anti-woke" så säger man egentligen: se på mig och fuckin' korkad jag är. Not good.

Woke är inte hur samhället ser ut utan det som kallas Woke är utopisk kulturmarxism där man låtsas vilja skapa en utopisk likhet och jämställdhet som aldrig kan uppnås
Citera
2026-06-27, 00:18
Medlem
Citat:
Du missar poängen.

Anti-woke har jag faktiskt aldrig hört förän nu. Allting har antingen handlat om att folk är "normala" eller Woke.
Citera
2026-06-27, 00:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, faktiskt. Det som gläder mig extra mycket är inte bara att jag slipper skiten utan att ni också har förlorat det gamla Sverige. Slippa låsa cykeln? Är det vad ni värderar i livet? Att kunna lämna ytterdörren olåst? Och varför skulle inte kvinnor kunna gå ut på kvällarna? Många tiotusentals svenska kvinnor gör det varje kväll, utan att bli överfallna eller våldtagna. Den bild sv samhället ni odlar här på Flashback stämmer helt enkelt inte med verkligheten. Vanliga människor hukar inte i rädsla i sina hem efter mörkrets inbrott. Det är bara åldringar och fördomsfulla Samnyttläsare som skrämmer upp sig själva till att byta trottoar om någon med mörkt hår dyker upp på samma sida. Er skräck sitter i era egna skallar och bara där.

Som sagt, det gamla Sverige är borta och det är glädjande att era barn slipper uppleva det.

Det gamla sverige var fett nice. O man kunde ha blandat upp de negtiva "tråkiga" aspekterna. Tyvärr har man inte rört dem. Svenskarna är fortfarande så grovt känsliga för avvikande åsikter och försöker alltid passa in, det har du väl märkt om du diskuterar Ryssland med dem. De har fortfarande en mur runt sig och har svårt att öppna upp.

Att inte låsa dörr eller cykel är nice, att lära känna grannskapet genom samverkande föreningar var trevligt, att höra ett språk när man går runt skapade en gemenskapskänsla , att kunna lita på sin omgivning är guld värt mm.

Har en invandrartjej som sjunger utanför mitt fönster just nu i gården. Lite full men vackert. Dock hade det varit nice om hon pratade svenska så att jag förstod vad hon sjöng. En svenne hade aldrig spontansjungit alls dock vilket gör det här bättre iofs.
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-27 kl. 00:49.
Citera
2026-06-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Det är inte bara en enda sak som politik handlar om.

Men SD är ju gamla Sossarna fast med stramare migration.

Dagens sossar är globalister som svärma landet med folk från Mena, gamla sossarna = SD värnade om den hårt arbetande Svensken. Det gör inte dagens globalistsossar.
Citera
2026-06-27, 01:09
Medlem
Niggwards avatar
SD har förbrukat sitt syfte, dvs fört blickar mot problematiken med invandringen. De behövs inte längre.

Går övriga partier tillbaka till galenskapen poppar ett nytt SD upp. Kanske även en variant som inte lägger sig platt för eliten och för Israel. Kan man hoppas.

Vad har SD gjort denna mandat period förutom att lägga sig platt för att de tagit sin plats i regering för givet?

Tidö vinner inte och SD när de hade chansen vände sina väljare ryggen och komme stå där med svarte Petter.

Elitens och borgarnas knä hundar har de kört hela vägen och satsa allt på det kortet för att få inflytande i en regering de inte kommer sitta i vid nästa val.

De satsa allt på rött och torska.

Jägare har de gett sig på
A kassan
Medicin/vård för de som knappt redan har råd
Aborträtt i grundlagen
Israel dyrkare
Sänkt skatt för rika
Bidragande till ökad arbetslöshet (fin combo när man gör allt annat dyrare för vanliga svenskar)

Listan kan göras lång..sorgligt lång.

SD förtjänar att förlora valet
Senast redigerad av Niggward 2026-06-27 kl. 01:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in