2026-06-26, 20:00
Medlem
ettanollans avatar
Helt uppenbart har Sverigedemokraterna haft rätt senaste 10-15 åren och nu har nästan ALLA partier samma åsikter som SD sagt länge!

Ändå är Svenskar så rädda och dumma att de inte vågar rösta på SD.

Vill vi ha tillbaka ett Svenskt tryggt Sverige?

Vid debatter mellan politiker så framstår Jimmie Åkesson alltid som den VUXNA i rummet medans de andra tramsar på som små barn!

Blir rädd att svenskarna FORTFARANDE inte har fattat det SD har varnat för i så många år!

Samma sak med Nick Alinia som har på riktigt bra åsikter och inte gjort något sågas av woke eliten!
Citera
2026-06-26, 20:05
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Nej, det vill vi inte. Det gamla Sverige som man ser i Palmedokumentärer och filmer är borta och gott så. Åt skogen med skiten, det var ett kvävande och kollektivistiskt skräpsamhälle fyllt av trångsynthet och steril gråhet. Jag är nöjd över att det är oåterkalleligt borta.
Citera
2026-06-26, 20:05
Medlem
Det där stämmer INTE ALLS.

Alla svenskar har inte samma åsikter som SD inte på långa vägar...

Stora delar av Sverige och det är BARA att titta på hur vissa partier som V och MP men även L vill göra det enklare för barn att genomgå könsbyten... V vill tom göra sig av med ålderskravet!
Citera
2026-06-26, 20:42
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, det vill vi inte. Det gamla Sverige som man ser i Palmedokumentärer och filmer är borta och gott så. Åt skogen med skiten, det var ett kvävande och kollektivistiskt skräpsamhälle fyllt av trångsynthet och steril gråhet. Jag är nöjd över att det är oåterkalleligt borta.
Håller med, kunna lämna dörrar och cyklar olåsta utan bekymmer samt som kvinna gå på promenad sent på kvällen utan besvär låter skittråkigt. Var är spänningen liksom?!
Citera
2026-06-26, 20:42
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Det där stämmer INTE ALLS.

Alla svenskar har inte samma åsikter som SD inte på långa vägar...

Stora delar av Sverige och det är BARA att titta på hur vissa partier som V och MP men även L vill göra det enklare för barn att genomgå könsbyten... V vill tom göra sig av med ålderskravet!

Vad är det?
Citera
2026-06-26, 20:45
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Helt uppenbart har Sverigedemokraterna haft rätt senaste 10-15 åren och nu har nästan ALLA partier samma åsikter som SD sagt länge!

Det är inte bara en enda sak som politik handlar om.
Citera
2026-06-26, 20:51
Medlem
Citat:

Vid debatter mellan politiker så framstår Jimmie Åkesson alltid som den VUXNA i rummet medans de andra tramsar på som små barn!

Blir rädd att svenskarna FORTFARANDE inte har fattat det SD har varnat för i så många år!

Samma sak med Nick Alinia som har på riktigt bra åsikter och inte gjort något sågas av woke eliten!

Det är precis därför JÅ röstar igenom att en massa indier ska komma till Sverige och ersätta svensken.

Citera
2026-06-26, 20:52
Medlem
Jag förstår (nästan) inte varför folk ens röstar på vänstersidan och sossarna.

Enda förklaringen är att de ger skyhöga bidrag till alla som inte jobbar och höjer skatterna till skyarna för de som faktiskt jobbar. Det är raka motsatsen mot vänstersidan som gör EXAKT tvärt om.

Så i slutändan handlar det om arbetslösa, sjukskrivna OCH inte minst invandrare. Alla dessa grupper får det mycket bättre med sossepolitik, men alla som jobbar och sliter får det sämre.

Ett sånt samhälle vill jag inte leva i. Det ska löna sig att jobba och bidra till Sverige. Att sosarna inte tycker det utan sätter bidrag som högsta valfjäsk hela tiden får mig att må dåligt! Det får en nästan att vilja sluta jobba om de kommer till makten, för varför inte gå på bidrag istället i deras bidragsparadis?

Helt fel sätt styra landet på, att de själva inte fattar det övergår mitt förstånd, men de bryr sig säkert inte ens, de vill ju bara ha makten och kan man få det genom att alla bidragstagare och invandrare röstar på en så har man uppnått sitt mål.
Citera
2026-06-26, 21:06
Medlem
Som förgående, politik handlar inte bara om en sak.

jag upplever SD som otroligt sega. Man missar uppenbart misstag som det där med att brottslingar skall utvisas men man gör sånt grovt misstag att domare kan skita i det. Sen när man upptäcker det så fortsätter man sega och genomdriver det inte.
man täppte nog till nånting av det så att fler dömms till utvisning.

Men det är forfarande fyllt med kryphål.

Det räcker att dom har fängelsestraff som väntar i hemmlandet då är det tillräckligt för att dom skall stanna. Eller att det anses osäkert, så osäkert att folk därifrån åker dit på tre månaders semester ett par gånger om året.

Minskad Invandring och i första hand att alla kriminella skall ut var det jag röstade på men SD ärt för senfärdiga och gör för mycket misstag. "Såg det inte komma" Goddag yxkaft....

I stället visar det sig att jag som arbetare återigen skall ta smällen genom sämre A-kassa, förlorar själv ca 3 lax varje månad på SD's politik. Jag är äldre, inte en jävel vill anställa mig.

SD är och petar lite här och där som jag inte alls gillar. Därför övervägare jag Örebropartiet. Dom säger att kriminella skall ut. Dom säger att muslimer skall ut. Alla icke kompatibla med vårt samhälle skall ut. Andra partier med lite hårda tag är det ofta lite foliehattvaring på därför blir det Örebopartiet man röster på.

Det är så enkelt.
Citera
2026-06-26, 21:07
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Håller med, kunna lämna dörrar och cyklar olåsta utan bekymmer samt som kvinna gå på promenad sent på kvällen utan besvär låter skittråkigt. Var är spänningen liksom?!

Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Visst är det härligt att gruppvåldta horor samtidigt som man gör high-five med Abdullah?!
Ja, faktiskt. Det som gläder mig extra mycket är inte bara att jag slipper skiten utan att ni också har förlorat det gamla Sverige. Slippa låsa cykeln? Är det vad ni värderar i livet? Att kunna lämna ytterdörren olåst? Och varför skulle inte kvinnor kunna gå ut på kvällarna? Många tiotusentals svenska kvinnor gör det varje kväll, utan att bli överfallna eller våldtagna. Den bild sv samhället ni odlar här på Flashback stämmer helt enkelt inte med verkligheten. Vanliga människor hukar inte i rädsla i sina hem efter mörkrets inbrott. Det är bara åldringar och fördomsfulla Samnyttläsare som skrämmer upp sig själva till att byta trottoar om någon med mörkt hår dyker upp på samma sida. Er skräck sitter i era egna skallar och bara där.

Som sagt, det gamla Sverige är borta och det är glädjande att era barn slipper uppleva det.
Citera
2026-06-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Som förgående, politik handlar inte bara om en sak.

jag upplever SD som otroligt sega. Man missar uppenbart misstag som det där med att brottslingar skall utvisas men man gör sånt grovt misstag att domare kan skita i det. Sen när man upptäcker det så fortsätter man sega och genomdriver det inte.
man täppte nog till nånting av det så att fler dömms till utvisning.

Men det är forfarande fyllt med kryphål.

Det räcker att dom har fängelsestraff som väntar i hemmlandet då är det tillräckligt för att dom skall stanna. Eller att det anses osäkert, så osäkert att folk därifrån åker dit på tre månaders semester ett par gånger om året.

Minskad Invandring och i första hand att alla kriminella skall ut var det jag röstade på men SD ärt för senfärdiga och gör för mycket misstag. "Såg det inte komma" Goddag yxkaft....

I stället visar det sig att jag som arbetare återigen skall ta smällen genom sämre A-kassa, förlorar själv ca 3 lax varje månad på SD's politik. Jag är äldre, inte en jävel vill anställa mig.

SD är och petar lite här och där som jag inte alls gillar. Därför övervägare jag Örebropartiet. Dom säger att kriminella skall ut. Dom säger att muslimer skall ut. Alla icke kompatibla med vårt samhälle skall ut. Andra partier med lite hårda tag är det ofta lite foliehattvaring på därför blir det Örebopartiet man röster på.

Det är så enkelt.

Men du är lika hispig som alla britter är som rörstar bort alla premiärministrar till höger och vänster för att de inte förstår hur politik funkar. Det tar tid att genomföra saker. Britterna fattar inte detta och blir less när 2 år har gått och allt inte har införts, därför röstas alla premiärministrar bort till höger och vänster för folk inte orkar vänta och samtidigt tror de att de som efterträder kan göra det snabbare. Det funkar inte så, därför kommer storbritannien fortsätta att vara i ett politiskt kaous för lång tid framöver för att inget parti hinner genomföra sin politik.

Känns som att du är inne i samma spår. Du tror att en regerin kan utföra allt de lovat på bara 4 år, det går inte. Samma gäller i USA eller på andra ställen.

Det är en sak om man har över 50% av väljarstödet som sossarna hade en gång i tiden. Då kan man i princip bara genomföra sina saker utan motstånd, men när man måste få godkännande av riksdagen så tar det tid och misslyckas ofta. Spelar ingen roll hur gärna man vill genomföra något och kanske redan om en vecka, så går det inte om riksdagen röstar nej till förslaget.
Citera
2026-06-26, 21:26
Medlem
Driftstopps avatar
Har inget att göra med att de haft rätt i 15 år.

SD sköt sig själva i foten när de reformera akassan.
De lovade att gå i opposition om högern skulle röra den.
Vilket nu Socialdemokraterna använder i sin valkampanj. Smart drag.

Istället för att röra assistansfusket, bidragfusket så valde högern att ge sig på arbetstagaren som har gjort allt rätt och betalat sin skatt och försäkring i många många år, nu ser man arbetaren i snickeribranschen, vvs, och andra företag varslas pga av arbetsbris,t så valde man att ge sig på deras försäkring istället. En premie de har betalat varje månad i flera års tid.

Akassan är skatteberättigad, det är en inkomst för lönebortfall och berättigad efter ett hårt arbetsliv och varsling har inte arbetstagaren bett om. Varför skulle de rösta för ett parti som försämrar deras försäkring?

Men högern ser detta som ett bidragafusk och reformera hela deras inkomst.

SD förtjänar att åka ur tillsammans med Moderaterna.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-26 kl. 21:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in