Citat:
Ursprungligen postat av
Brodrude
Som förgående, politik handlar inte bara om en sak.
jag upplever SD som otroligt sega. Man missar uppenbart misstag som det där med att brottslingar skall utvisas men man gör sånt grovt misstag att domare kan skita i det. Sen när man upptäcker det så fortsätter man sega och genomdriver det inte.
man täppte nog till nånting av det så att fler dömms till utvisning.
Men det är forfarande fyllt med kryphål.
Det räcker att dom har fängelsestraff som väntar i hemmlandet då är det tillräckligt för att dom skall stanna. Eller att det anses osäkert, så osäkert att folk därifrån åker dit på tre månaders semester ett par gånger om året.
Minskad Invandring och i första hand att alla kriminella skall ut var det jag röstade på men SD ärt för senfärdiga och gör för mycket misstag. "Såg det inte komma" Goddag yxkaft....
I stället visar det sig att jag som arbetare återigen skall ta smällen genom sämre A-kassa, förlorar själv ca 3 lax varje månad på SD's politik. Jag är äldre, inte en jävel vill anställa mig.
SD är och petar lite här och där som jag inte alls gillar. Därför övervägare jag Örebropartiet. Dom säger att kriminella skall ut. Dom säger att muslimer skall ut. Alla icke kompatibla med vårt samhälle skall ut. Andra partier med lite hårda tag är det ofta lite foliehattvaring på därför blir det Örebopartiet man röster på.
Det är så enkelt.
Men du är lika hispig som alla britter är som rörstar bort alla premiärministrar till höger och vänster för att de inte förstår hur politik funkar. Det tar tid att genomföra saker. Britterna fattar inte detta och blir less när 2 år har gått och allt inte har införts, därför röstas alla premiärministrar bort till höger och vänster för folk inte orkar vänta och samtidigt tror de att de som efterträder kan göra det snabbare. Det funkar inte så, därför kommer storbritannien fortsätta att vara i ett politiskt kaous för lång tid framöver för att inget parti hinner genomföra sin politik.
Känns som att du är inne i samma spår. Du tror att en regerin kan utföra allt de lovat på bara 4 år, det går inte. Samma gäller i USA eller på andra ställen.
Det är en sak om man har över 50% av väljarstödet som sossarna hade en gång i tiden. Då kan man i princip bara genomföra sina saker utan motstånd, men när man måste få godkännande av riksdagen så tar det tid och misslyckas ofta. Spelar ingen roll hur gärna man vill genomföra något och kanske redan om en vecka, så går det inte om riksdagen röstar nej till förslaget.