Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Så du menar att du står bakom "woke".
D.v.s det ska vara mer konstiga idéer som att drag queens ska läsa sagor för barn på dagis, barn ska lära sig att man ska minsann leka med dockor som pojkar och klä sig i klänningar oavsett om de kanske en dag blir gay eller inte?
Att gay folk ska få springa fritt i parader mitt i stan och göra sexuella saker med varandra medans vanligt folk står och ser på inklusive barn?
Nej!!! Huvudkonstellationen i ett samhälle är att män och kvinnor möts och antingen gifter sig eller inte och skaffar barn eller inte. Sen finns det så klart de som är gay eller ännu värre, de har andra konstiga idéer om tredje, fjärde, femte eller sjätte kön osv och kräver egna utrymmen på badhus osv.
NEJ!! Det finns bara två biologiska kön. Det är det samhället ska baseras på. Sen om någon tycker att dom känner sig som en katt eller en kvinna fast de är en man så betyder det inte att vi ska skapa ett rum på badhuset för katter och inte heller ska mannen få gå in på kvinnans omklädningsrum bara för att han känner sig som en kvinna. Det förstår vem som helst. Detta är typsikt woke och måste förinstas!
Du missar poängen.
"Woke" är hur det är, det är hur ett samhälle ser ut, av sig självt, det är verkligheten vi lever i.
"Anti-woke" är en konstgjord, känslomässigt baserad ståndpunkt som bygger på att man inte gillar hur verkligheten ser ut.
Att inte gilla bögar, transor, drag queens, whatever är en sak, det är helt okej. Men att tro att det är nåt speciellt som heter "anti-woke"... då är man bara korkad. För det som "anti-woke" egentligen står för är "anti-reality". och att förneka verkligheten bara för att man inte gillar den är korkat.
Så det är själva begreppet som suger, inte åsikterna.
Om man går omkring och stoltserar med att vara "anti-woke" så säger man egentligen: se på mig och fuckin' korkad jag är. Not good.