Igår, 22:18
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Klimatteorin är ju per definition global, då kan man inte cherrypicka vissa ställen och länder där det är jättevarmt och extrapolera det för hela jorden, men det är det de gör. Och SVT reportrarna har väl alla sina sommarresidens i Frankrike - och inte i Bulgarien, Turkiet eller Norge.
Värmeböljan i Europa som det rapporteras om kommer från Afrika och kallas för ”omegablockering”,
Citat:
https://omni.se/omegablockering-orsakar-hettan-som-ett-vaxthus/a/16Rj1l
Det handlar inte om att cherrypicka utan om att beskriva vad som händer.
Citera
Igår, 22:20
  #326
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Igen, det har jag aldrig gjort.

Men stör mig på äldre som förstört jorden och unga som Greta som bara har panik

Det är vad trådstarten gör med sina citationstecken runt ordet extremvärme, och sin klagan över att den uppmärksammas.
Citera
Igår, 22:27
  #327
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sätt dig på ett isblock som man har i en kylväska.

Jag svettas inget mer on röven ( tror jag ) än nån annan när jag är hemma. Men så fort jag går, eller står i solen, så blir det blött
Citera
Igår, 22:34
  #328
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det bara jag. Eller svettas ni också enormt i röven, när det är varmt och fuktigt?

Min röv måste ha hyperhidros
Lägg en bit hushålls/toapapper mellan skinkorna som håller torrt som du byter vid behov.
Citera
Idag, 00:10
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
1. Vart har det varit 35 grader?
2. Vart har det varit så varmt mer än 3 dagar?
1: Va??
2: Va???

Har du läst vad jag skrev? Har du läst inlägget jag citerade? Gör ett försök till och återkom sedan.
Citera
Idag, 01:29
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Står det så i topic eller?
Nej kan du inte läsa?
Citera
Idag, 01:36
  #331
Medlem
24,1 grader nu i Lund så det blir nog en tropisk natt. Det skulle komma regn i natt men än så är det torrt.
Citera
Idag, 02:07
  #332
Medlem
36,8C i Osby i Skåne. Varmaste junitemperaturen sedan 1947. Det kanske förtjänade en rubrik eller två trots allt.
Citera
Idag, 04:18
  #333
Medlem
ziracorns avatar
Det är snart nere i 20 (känns som 18) i hela jävla Sverige igen.

Förutom Östersund som klockar in på 11 grader.
Kiruna på 8.
Hemavan på 6.
Citera
Idag, 04:26
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det är snart nere i 20 (känns som 18) i hela jävla Sverige igen.

Förutom Östersund som klockar in på 11 grader.
Kiruna på 8.
Hemavan på 6.
22,8 grader i Lund nu.
Citera
Idag, 07:22
  #335
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
en graf över jordens temperatur över lång tid-

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:All_palaeotemps.png

Den där visar att jorden har extremt snabbt blivit mycket varmare än tidigare
Citera
Idag, 08:07
  #336
Medlem
dude2ks avatar
Den extrema rapporteringen är en del ut av "Green new scam" agendan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in