2026-06-26, 14:45
Medlem
Salcinns avatar
Tycker att tilläggstiden har känts snål genom hela mästerskapet då 3 minuter är garanterade pga vätskepaus. Kollade igenom statistiken för omgång 2 och den var mycket förvånande.

Hela 20/24 matcher hade 6 min eller mindre tillagt i omgång 2 och flera hade bara 5 minuter.. Vilket endast blir 3/2 min tillagt om man tar bort vätskepausen. Vilket känns helt orimligt med många byten/skador/maskande.

Domarna har fått order om att skynda på spelet vilket gett resultat men är fortfande mycket tid som går till spillo.

Kan domarna ha fått order att vara restriktiva med tilläggstiden så att FIFA kan peka på statistiken och säga att de har förbättrats?
Citera
2026-06-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Tycker att tilläggstiden har känts snål genom hela mästerskapet då 3 minuter är garanterade pga vätskepaus. Kollade igenom statistiken för omgång 2 och den var mycket förvånande.

Hela 20/24 matcher hade 6 min eller mindre tillagt i omgång 2 och flera hade bara 5 minuter.. Vilket endast blir 3/2 min tillagt om man tar bort vätskepausen. Vilket känns helt orimligt med många byten/skador/maskande.

Domarna har fått order om att skynda på spelet vilket gett resultat men är fortfande mycket tid som går till spillo.

Kan domarna ha fått order att vara restriktiva med tilläggstiden så att FIFA kan peka på statistiken och säga att de har förbättrats?

Mycket primitiv tidtagning i fotboll, varför inte effektiv speltid?
Citera
2026-06-27, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn

De stoppar ju klockan under reklampausen.
Citera
2026-06-27, 20:15
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
De stoppar ju klockan under reklampausen.

Nej
Citera
2026-06-27, 20:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Nej

Öh jo
Citera
2026-06-27, 20:18
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Öh jo

Nej
Citera
2026-06-27, 20:23
Avstängd
Citat:
Nej

Domaren stoppar sin klocka. Många professionella tv-sändningar stoppar sin tv-klocka. Däremot är SVT och TV4 efterblivna och stoppar förmodligen inte klockan, vad vet jag? Jag tittar inte på svensk trash tv.-
Citera
2026-06-27, 20:26
Avstängd
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Domaren stoppar sin klocka. Många professionella tv-sändningar stoppar sin tv-klocka. Däremot är SVT och TV4 efterblivna och stoppar förmodligen inte klockan, vad vet jag? Jag tittar inte på svensk trash tv.-

Klockan fortsätter gå under pauserna det är därför varje halvlek har minst 3 min tillägg.
Citera
2026-06-27, 20:32
Avstängd
Citat:
Klockan fortsätter gå under pauserna det är därför varje halvlek har minst 3 min tillägg.

Låter helt hjärndött för att vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in