Igår, 16:38
  #1
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.dn.se/sverige/handlare-om-ungdomsgang-foraldrarna-har-90-procent-ansvar/

När det lilla konditoriet Kaveh i Akalla i nordvästra Stockholm ställde fram ett fat med smakprov till kunder började några barn i området fråga om de också fick smaka.
– Det fick de så klart.
Men efter ett tag blev det för mycket, vilket lokaltidningen Mitt i har rapporterat om. Fler och fler barn kom förbi och tömde kakfaten. Till slut fick Ali börja sätta gränser för barnen. Då började situationen urarta.
– De sa ”fuck you” och gav mig fingret. Sedan började stöket. En dag kastade någon in en sten genom rutan, säger Ali.
Ali satte även upp övervakningskameror för att få bevis mot ungdomarna. Då mötte Ali stark kritik från barnen – och deras föräldrar.
– En mamma kom hit och hotade mig och sa: ”Varför filmar ni mitt barn?”

"En trend är att ungdomarna numera är kaxigare och vet exakt vad de har för rättigheter – och vad personalen inte får göra mot dem. Göran Sandberg berättar om barn som blir ertappade i ett stöldförsök innan de har passerat kassalinjen, och därmed juridiskt sett inte har begått något brott.
– Då kan de stå och bara iskallt lägga ifrån sig varorna som de har försökt snatta. Vissa kids vill till och med ha den där konfrontationen med personalen. Då verkar de tuffa inför sina kompisar, säger han.
Enligt Göran Sandberg är det tydligt att ungdomarna som stökar och trakasserar i butiker har blivit allt yngre.
– Det är ett märkbart mönster på att det går neråt i åldrarna. Det har alltid funnits kids som snattar godis, det är inget nytt under solen. Men vi är ju nere i 10-11-åringar som knappt smyger med det. De är helt obrydda om de blir påkomna".
Citera
Igår, 16:55
  #2
Medlem
Inget nytt.


Det är inget trevligt ställe att bo på med folk som har den mentaliteten
men ger man folk saker gratis så börjar folk kräva att företagarna ska fortsätta ge det gratis.
i många förorter finns massa kids som har en riktigt dålig mentalitet och bara vill ha utan att ge.

Kolla på pizzeriorna som gav gratis pizzasallad.

Efter att många började ta 5kr eller 10kr så fanns det snåla idioter som sa att de inte ska handla pizza mer på de ställen som började ta betalt för varan de säljer.

Likadant på ett lunchställe uppe i norrland.
Nya ägarna började ta 10kr för salladstallrik till maten och jag såg själv hur folk blev förbannade och snackade skit.

Detsamma gäller socialiststaten som snor enorma skatter med ena handen från de produktiva och ibland ger lite för mycket till de oproduktiva som skiter i landet.

Folk blir vana och vill sen ha allt gratis och kräver mer.

Sverige och tyskland är sjuka som lär ut till nytillkomna att de bara har massa rättigheter och vad de kan göra för att få ut flest olika bidrag och ta med deras 2 fruar till tyskland genom vänsterdomare betalda av skattepengar.

I andra länder lär man ut deras skyldigheter och passar det inte och man inte kan respektera landets lagar så finns alltid alternativet att åka hem.
__________________
Senast redigerad av Blatteman Igår kl. 16:59.
Citera
Igår, 17:29
  #3
Medlem
Kan det vara invandrarbaaarn...
Citera
Igår, 17:42
  #4
Medlem
Bosätter man sig i ett rövhål så får man räkna med att bli påsatt.

Malmö, hammarkulllen, akalla, hässleholm etc. är no-go zoner för svenskar och normalt funtade människor. Smarta människor bosätter sig rätt.
Citera
Igår, 17:46
  #5
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Bosätter man sig i ett rövhål så får man räkna med att bli påsatt.

Malmö, hammarkulllen, akalla, hässleholm etc. är no-go zoner för svenskar och normalt funtade människor. Smarta människor bosätter sig rätt.
Fattar inte att någon företagare oavsett etnicitet vill starta upp i ett invandrartätt område, chansen för utpressning och allmänt kaozande med snatterier, köra elsparkcykel i affärsgångarna etc etc etc etc måste vara 100% om man nu inte är godkänd av klanen/gänget.
Citera
Igår, 18:14
  #6
Medlem
Varenda svensk stad behöver att den så kallade Basebolligan återuppstår som kan plocka i skitungarna i piketen och lära ut vanligt folkvett.
Citera
Igår, 18:23
  #7
Medlem
Bättre att leva med sådana här problem än att bli kallad rasist tyckte många. De fick vad de önskade.
Citera
Igår, 19:07
  #8
Medlem
Onanikrems avatar
Felknullade skitungar som saknar precis all uppfostran hemifrån, då blir det såhär. De ränner ute i gäng från de är 7 år, får aldrig några repressalier när de ställer till med jävulskap, "föräldrarna" försvarar dem i stället. När de når 13-15 års ålder är de fullfjädrade gängkriminella. De får fortfarande inga repressalier för det de ställer till med och då är det för sent för föräldrarna att börja uppfostra dem. Då har det redan gått för långt.

Varit såhär några år nu, och värre blir det.
Citera
Igår, 19:17
  #9
Medlem
Sladdarens avatar
De blev ertappade med händerna i kakburken med andra ord. Tror rent kulturellt att det skiljer sig en hel del i hur barn i kompisgäng beter sig i samhället i orterna eller utspritt
Citera
Igår, 19:26
  #10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Inget nytt.


Det är inget trevligt ställe att bo på med folk som har den mentaliteten
men ger man folk saker gratis så börjar folk kräva att företagarna ska fortsätta ge det gratis.
i många förorter finns massa kids som har en riktigt dålig mentalitet och bara vill ha utan att ge.

Kolla på pizzeriorna som gav gratis pizzasallad.

Efter att många började ta 5kr eller 10kr så fanns det snåla idioter som sa att de inte ska handla pizza mer på de ställen som började ta betalt för varan de säljer.

Likadant på ett lunchställe uppe i norrland.
Nya ägarna började ta 10kr för salladstallrik till maten och jag såg själv hur folk blev förbannade och snackade skit.

Nu är/var jag ingen salladsälskare så har aldrig haft det problemet. Men pyntar man 130-150 kr för en lunch/pizza skall fan sallad ingå. 10-15 kr för en sallad, det är vad ett helt jävla vitkålshuvud kostar.

Som sagt inget problem för mig då jag inte äter särskilt mycket sallad och numera inte hämt-pizza heller för det blivit för dyrt, med eller utan sallad.
Citera
Igår, 20:00
  #11
Medlem
Svindlarskallens avatar
Den Enda Lösningen är Att Plocka En Av Dem Och Tortera Ungen Tills Att De övriga Kommer Till En Avrättningsplats. Händer Av, Ben Av. Sharia Mode.

Då Kommer Polisens Resurser Fram.
Citera
Igår, 20:37
  #12
Medlem
Jag har alltid trot till nu att blattarna bara trakasserade svenskar.
Men nu har ju blattarna börjat trakassera varandra och den sociala kontrollen är borta.
Dessutom känner inte alla alla i Husby. Så borde inte ägaren kunna säga åt föräldrarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in