Citat:
https://www.dn.se/sverige/handlare-om-ungdomsgang-foraldrarna-har-90-procent-ansvar/
När det lilla konditoriet Kaveh i Akalla i nordvästra Stockholm ställde fram ett fat med smakprov till kunder började några barn i området fråga om de också fick smaka.
– Det fick de så klart.
Men efter ett tag blev det för mycket, vilket lokaltidningen Mitt i har rapporterat om. Fler och fler barn kom förbi och tömde kakfaten. Till slut fick Ali börja sätta gränser för barnen. Då började situationen urarta.
– De sa ”fuck you” och gav mig fingret. Sedan började stöket. En dag kastade någon in en sten genom rutan, säger Ali.
Ali satte även upp övervakningskameror för att få bevis mot ungdomarna. Då mötte Ali stark kritik från barnen – och deras föräldrar.
– En mamma kom hit och hotade mig och sa: ”Varför filmar ni mitt barn?”
"En trend är att ungdomarna numera är kaxigare och vet exakt vad de har för rättigheter – och vad personalen inte får göra mot dem. Göran Sandberg berättar om barn som blir ertappade i ett stöldförsök innan de har passerat kassalinjen, och därmed juridiskt sett inte har begått något brott.
– Då kan de stå och bara iskallt lägga ifrån sig varorna som de har försökt snatta. Vissa kids vill till och med ha den där konfrontationen med personalen. Då verkar de tuffa inför sina kompisar, säger han.
Enligt Göran Sandberg är det tydligt att ungdomarna som stökar och trakasserar i butiker har blivit allt yngre.
– Det är ett märkbart mönster på att det går neråt i åldrarna. Det har alltid funnits kids som snattar godis, det är inget nytt under solen. Men vi är ju nere i 10-11-åringar som knappt smyger med det. De är helt obrydda om de blir påkomna".
När det lilla konditoriet Kaveh i Akalla i nordvästra Stockholm ställde fram ett fat med smakprov till kunder började några barn i området fråga om de också fick smaka.
– Det fick de så klart.
Men efter ett tag blev det för mycket, vilket lokaltidningen Mitt i har rapporterat om. Fler och fler barn kom förbi och tömde kakfaten. Till slut fick Ali börja sätta gränser för barnen. Då började situationen urarta.
– De sa ”fuck you” och gav mig fingret. Sedan började stöket. En dag kastade någon in en sten genom rutan, säger Ali.
Ali satte även upp övervakningskameror för att få bevis mot ungdomarna. Då mötte Ali stark kritik från barnen – och deras föräldrar.
– En mamma kom hit och hotade mig och sa: ”Varför filmar ni mitt barn?”
"En trend är att ungdomarna numera är kaxigare och vet exakt vad de har för rättigheter – och vad personalen inte får göra mot dem. Göran Sandberg berättar om barn som blir ertappade i ett stöldförsök innan de har passerat kassalinjen, och därmed juridiskt sett inte har begått något brott.
– Då kan de stå och bara iskallt lägga ifrån sig varorna som de har försökt snatta. Vissa kids vill till och med ha den där konfrontationen med personalen. Då verkar de tuffa inför sina kompisar, säger han.
Enligt Göran Sandberg är det tydligt att ungdomarna som stökar och trakasserar i butiker har blivit allt yngre.
– Det är ett märkbart mönster på att det går neråt i åldrarna. Det har alltid funnits kids som snattar godis, det är inget nytt under solen. Men vi är ju nere i 10-11-åringar som knappt smyger med det. De är helt obrydda om de blir påkomna".
Det är tyvärr en mänsklig rättighet för kulturberikarna att få förstöra varenda land/samhälle dom kommer till, dom förstör allt som råkar komma i dess väg, som en gräshoppssvärm.
Dom har ju även en mänsklig rättighet att mörda hur många som helst när de är unga, men du som vuxen får inte ens försvara dig själv ifall aporna anfaller.
Skulle man som vuxen gripa in så kan man förvänta sig en lång tid i fängelset!