Citat:
Mm, du ville visst inte bemöta mycket av substans alls. Tystnad kring allt annat, istället halmgubbar och raljerande kring: -"Jesus fanns aldrig, nämn aldrig Talmud - men sen håller jag med om och fortsätter lägga ut den sinnesjuka teatern som är Israel och deras försvarare idag.."
Nej. Ashkenazi-judar delar DNA med de gamla Israeliterna till stor del. De har en hel del italienskt och tyskt DNA i synnerhet efter att ha levt i Europa i över två tusen år dock. De är i alla fall inte khazarer dock. Det är den töntigaste idiot-schizo teorin som finns. Populariserad utav Arthur Koestler.
Och märks att du är e-kristen. För det är alltid Talmud, Talmud, Talmud med er. Torah vågar ni inte dissa.
Jesus fanns aldrig. Det är en midrash påhittad utav farisèn Paulus och hans läromästare Gamaliel.
Du har helt rätt om deras eskatologi kring att Israel måste vara utsatt och hotat utav alla icke-judar för att messias ska komma och rädda dem sedan. Två tredjedelar utav alla icke-judar ska dö (och två tredjedelar utav judarna själva absurt nog). Det är rubbat. Men det här är vad de vill icensätta. Kärnvapen kommer vara inblandade.
Trump spelar Armilus från Zerubbabels apokalyps åt dem. Ayatollan är kung Shiroy.
Trumps Hormuz fiasko är ämnat att duka upp för kriget mellan Gog och Magog. Behemot (öst) mot Leviatan (väst).
Netanyahu är även tänkt att vara en falsk messias (Josefs son) som till slut kommer bli ersatt utav den sanna messias (Davids son).
Och märks att du är e-kristen. För det är alltid Talmud, Talmud, Talmud med er. Torah vågar ni inte dissa.
Jesus fanns aldrig. Det är en midrash påhittad utav farisèn Paulus och hans läromästare Gamaliel.
Du har helt rätt om deras eskatologi kring att Israel måste vara utsatt och hotat utav alla icke-judar för att messias ska komma och rädda dem sedan. Två tredjedelar utav alla icke-judar ska dö (och två tredjedelar utav judarna själva absurt nog). Det är rubbat. Men det här är vad de vill icensätta. Kärnvapen kommer vara inblandade.
Trump spelar Armilus från Zerubbabels apokalyps åt dem. Ayatollan är kung Shiroy.
Trumps Hormuz fiasko är ämnat att duka upp för kriget mellan Gog och Magog. Behemot (öst) mot Leviatan (väst).
Netanyahu är även tänkt att vara en falsk messias (Josefs son) som till slut kommer bli ersatt utav den sanna messias (Davids son).
Du hade iallafall en sak som jag kunde försöka svara kring, tack för det.
Jag vill inte gå in för mycket på "bibliskt-sionist-DNA", både för det är så absurt att diskutera men även för att det inte lär tillhöra ämnet. Ingen modern population är identiskt med de bibliska "Israelites"; det är även min poäng här, samt där jag avslutar detta därefter.
Vi pratar här om härkomst från "Levanten":
Ashkenazi's har ca. 50-60% härkomst från Levanten, ärvda från forntida judiska befolkningar. Forntida DNA från Levanten (från arkeologiska platser) visar stora likheter med moderna judiska befolkningar, men också med moderna palestinier, syrier, libaneser och andra grupper i Mellanöstern som delar samma förfäderspopulation.
Palestinska araber visar faktiskt en högre andel kontinuerliga levantinska härkomster – de har mindre inblandning från externa befolkningar jämfört med ashkenaziska judar.
Ashkenaziska judar utvecklades i Europa i ca. 1,000 år före modern migration tillbaka till regionen. Palestinska araber har en högre andel lokala levantinska härkomster eftersom de har mindre extern inblandning. Palestinska araber visar högre kontinuitet med den förfädersregionen som genetiskt liknar forntida levantinska befolkningar mer.
Zionismen som politisk rörelse uppstod först i slutet av 1800-talet, så det fanns inga forntida "Zionister" i den meningen.
Cased closed för min del.