2026-06-25, 12:16
Avstängd
Kära flashbackate, har märkt att flera proteintillverkare har börjat fula sig precis som kaffe producenterna.
1kg förpackningar blir allter sällsynta och ibland får man nästan sitta med förstoringsglas för att läsa vad det är för vikt på förpackningen. Man har oxå gjort det otydligt med vad man säljer. När det är billigare än det oftast whey 80 men som sagt, det går knappt att hitta den infon. Vikter som blir allt vanligare är 750gr, 900gr

Tycker det nte ni att det är dags att börja kommentera detta på deras sidor när man köper och lyfta detta?
Om vi bara accepterar det kommer vi tillslut få köpa 250 grams förpackningar för kg priset!
Citera
2026-06-25, 12:22
Medlem
Skiten fortsätter tyvärr så länge folk köper pisset. Finns två alternativ:1. Inse att man antagligen får i sig tillräckligt med protein ändå, eller2. Göra sitt eget billigare protien, exempelvis seitan eller tonfisk i guess
Citera
2026-06-25, 12:35
Medlem
Onanikrems avatar
Visst är man (jag) trött på det! Bytt märke på kaffet för rätt många år sedan och gör mitt eget "Bregott" med smör, en skvätt rapsolja och lite salt eller så använder jag rent smör som får stå framme i en bytta med lock (det tål stå framme i rumstemperatur)

Vet Coca cola smugit in sötningsmedel i en del "original" men bryr mig inte och har inte koll på vilka då jag inte dricker läsk mer än två-tre gånger om år.
Citera
2026-06-25, 12:37
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Kära flashbackate, har märkt att flera proteintillverkare har börjat fula sig precis som kaffe producenterna.
1kg förpackningar blir allter sällsynta och ibland får man nästan sitta med förstoringsglas för att läsa vad det är för vikt på förpackningen. Man har oxå gjort det otydligt med vad man säljer. När det är billigare än det oftast whey 80 men som sagt, det går knappt att hitta den infon. Vikter som blir allt vanligare är 750gr, 900gr

Tycker det nte ni att det är dags att börja kommentera detta på deras sidor när man köper och lyfta detta?
Om vi bara accepterar det kommer vi tillslut få köpa 250 grams förpackningar för kg priset!
Aldrig sett 1kg proteinpulver
Då har jag köpt från gymgrossisten/mmsport så länge jag kan minnas
Dom har väl haft 5kg?
Citera
2026-06-25, 13:32
Medlem
Bandriljaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Aldrig sett 1kg proteinpulver
Då har jag köpt från gymgrossisten/mmsport så länge jag kan minnas
Dom har väl haft 5kg?

Jag köpte 1 kg påsar BodyScience från mmsport för bara 2-3 år sedan. Kollade just igenom alla orderbekräftelse i mailen.
Citera
2026-06-25, 13:55
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandriljaer
Jag köpte 1 kg påsar BodyScience från mmsport för bara 2-3 år sedan. Kollade just igenom alla orderbekräftelse i mailen.
Kör också med BS, kan vara så att jag bara inte lagt märke till att dom hade 1kg
Citera
2026-06-25, 14:04
Medlem
Bandriljaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Kör också med BS, kan vara så att jag bara inte lagt märke till att dom hade 1kg

Kollade nu och dom har fortfarande samma 1 kg påsar.

https://www.mmsports.se/kosttillskott/protein/vassleproteinwhey/body-science-whey-100.html
Citera
2026-06-25, 14:09
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandriljaer
Kollade nu och dom har fortfarande samma 1 kg påsar.

https://www.mmsports.se/kosttillskott/protein/vassleproteinwhey/body-science-whey-100.html
Kör aldrig med whey
Jag kör enbart med kasein
Citera
2026-06-25, 15:04
Medlem
Hyvla kylskåpskallt smör med osthyveln innan ostskivan! Enklare kan det inte bli!

Förpackningars storlekar är ju totalt ointressant. Så länge lagen kräver att jämförelsepriser måste skyltas är det ju lugnt, ifall man måste räkna på sina inköp.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst är man (jag) trött på det! Bytt märke på kaffet för rätt många år sedan och gör mitt eget "Bregott" med smör, en skvätt rapsolja och lite salt eller så använder jag rent smör som får stå framme i en bytta med lock (det tål stå framme i rumstemperatur)

Vet Coca cola smugit in sötningsmedel i en del "original" men bryr mig inte och har inte koll på vilka då jag inte dricker läsk mer än två-tre gånger om år.
Citera
2026-06-26, 06:45
Medlem
Låter som en bra motivation att bli seriösare med kosten och att skippa pulver! =)
Seriöst så tycker jag att du borde försöka att sluta köpa den skiten. Det är inget som ens bör förtäras. Ultraprocessat skräp.
Du gymmar väl för att bygga muskler och få bättre hälsa tänker jag.
Proteinpulver åt vi byggare förr eftersom det var så billigt och för att vi inte visste bättre. Men eran generation bör köra våra träningsprogram som vi experimenterade fram och lära er att man bygger mest muskelmassa med ren proteinrik mat med bra fett.
Gör inte samma misstag och kör PPL och proteinpulver... Det har många byggare redan provat och det sög.

Citat:

Citera
2026-06-26, 13:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Låter som en bra motivation att bli seriösare med kosten och att skippa pulver! =)
Seriöst så tycker jag att du borde försöka att sluta köpa den skiten. Det är inget som ens bör förtäras. Ultraprocessat skräp.
Du gymmar väl för att bygga muskler och få bättre hälsa tänker jag.
Proteinpulver åt vi byggare förr eftersom det var så billigt och för att vi inte visste bättre. Men eran generation bör köra våra träningsprogram som vi experimenterade fram och lära er att man bygger mest muskelmassa med ren proteinrik mat med bra fett.
Gör inte samma misstag och kör PPL och proteinpulver... Det har många byggare redan provat och det sög.

"Eran generation".... Jag är 52 år så jag har varit med ett tag. Jag började äta proteinpulver på tidigt 90-tal, då var det mest Twin Lab som var störst. Jag ser proteinpulver som ett verktyg, ibland är det enkelt att äta tillsammans med gröt eller något. Det är varken bättre eller sämre protein än vad du får i dig i en entrecote eller kycklingfile.

Jag äter inte bara pulver, jag äter naturligtvis ägg, kött, fisk mm. Om du tror att de ekologiska äggen är så mycket bättre än proteinpulver så är du nog naiv, visst hönsen kanske trängs med 1000 andra hönor i stället för 2000 hönor vid konventionell uppfödning.
De fina kycklingfilerna du äter sitter någon asiat och pumpar in saltvatten i.
Citera
2026-06-26, 13:53
Medlem
Trodde du var en pöjk med tanke på ditt sätt att resonera. Jag förstår därför att du inte kommit så långt inom nutrition om du håller kvar vid saker du antagligen blev tillsagd för så många år sedan. Själv har jag lagt tusentals timmar på nutrition och filosofi.
Jag köper 8*30 ägg varannan vecka direkt från bonden. Livet blir ju vad man gör det till. Jag blir förvånad att du försvarar proteinpulver. Jag kommer hålla kroppen frisk och få ut mer av träningen. I min kropp kommer bara naturliga saker. Det säger sig självt vad som är mest hälsosamt och du är väldigt ignorant kan jag tycka då du bara är 52år och kanske ska hålla 50 år till. Själv kommer jag träna vid 100. Du får väl se om din kropp håller.

Citat:
"Eran generation".... Jag är 52 år så jag har varit med ett tag. Jag började äta proteinpulver på tidigt 90-tal, då var det mest Twin Lab som var störst. Jag ser proteinpulver som ett verktyg, ibland är det enkelt att äta tillsammans med gröt eller något. Det är varken bättre eller sämre protein än vad du får i dig i en entrecote eller kycklingfile.

Jag äter inte bara pulver, jag äter naturligtvis ägg, kött, fisk mm. Om du tror att de ekologiska äggen är så mycket bättre än proteinpulver så är du nog naiv, visst hönsen kanske trängs med 1000 andra hönor i stället för 2000 hönor vid konventionell uppfödning.
De fina kycklingfilerna du äter sitter någon asiat och pumpar in saltvatten i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in