Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Låter som en bra motivation att bli seriösare med kosten och att skippa pulver! =)
Seriöst så tycker jag att du borde försöka att sluta köpa den skiten. Det är inget som ens bör förtäras. Ultraprocessat skräp.
Du gymmar väl för att bygga muskler och få bättre hälsa tänker jag.
Proteinpulver åt vi byggare förr eftersom det var så billigt och för att vi inte visste bättre. Men eran generation bör köra våra träningsprogram som vi experimenterade fram och lära er att man bygger mest muskelmassa med ren proteinrik mat med bra fett.
Gör inte samma misstag och kör PPL och proteinpulver... Det har många byggare redan provat och det sög.
"Eran generation".... Jag är 52 år så jag har varit med ett tag. Jag började äta proteinpulver på tidigt 90-tal, då var det mest Twin Lab som var störst. Jag ser proteinpulver som ett verktyg, ibland är det enkelt att äta tillsammans med gröt eller något. Det är varken bättre eller sämre protein än vad du får i dig i en entrecote eller kycklingfile.
Jag äter inte bara pulver, jag äter naturligtvis ägg, kött, fisk mm. Om du tror att de ekologiska äggen är så mycket bättre än proteinpulver så är du nog naiv, visst hönsen kanske trängs med 1000 andra hönor i stället för 2000 hönor vid konventionell uppfödning.
De fina kycklingfilerna du äter sitter någon asiat och pumpar in saltvatten i.