2016-01-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Fast dunstar det inte ändå när det tinar??
Menar om AMFETAMINET kommer dunsta och tjacket tappar kvalité? Inte själva vätskan

Så om jag fryser kletet, tar fram det, och hackar till pulver så förlorar det inte potens? Det är gult blomsterklet bör kanske tilläggas(?)
Mer input: Jag köpte en femma en gång och det var seriöst som lite tjockflytande vatten som STANK tjack nåt så in i helvete - förvarade det i frysen - det blev fastare men var typ flytande olja runt det fasta - INGET frös till is eller så. Det höll sig perfekt i frysen och tyckte inte potensen tog stryk. Var för övrigt svinbra!
Citera
2016-01-16, 16:15
Medlem
f0cuss avatar
Efter varje gång jag tjackat så är det alltid något blodkärl som spruckit, oftast i händerna eller på benen. Då slog tanken mig att då måste väl jag löpa högre risk för att drabbas av hjärnblödning?
Citera
2016-01-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Efter varje gång jag tjackat så är det alltid något blodkärl som spruckit, oftast i händerna eller på benen. Då slog tanken mig att då måste väl jag löpa högre risk för att drabbas av hjärnblödning?

Ja.
Citera
2016-01-16, 19:11
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Ja.
Helvete. Då leder det mig utmärkt in på nästa fråga, hur motverkar jag detta? Finns det något kärlvidgande? Haha..
Senast redigerad av f0cus 2016-01-16 kl. 19:14.
Citera
2016-01-17, 04:38
Medlem
Citat:
Helvete. Då leder det mig utmärkt in på nästa fråga, hur motverkar jag detta? Finns det något kärlvidgande? Haha..
Vafan! Nödbromsen funkar mot alla tjackets biverkningar: klipp en redig runk och katalogisera sedan skivsamlingen för hand - det funkar mot allt från cancer till att vidga kärlen när man är tjackad.. Fan, både Tommy och Bamse hade läst nån artikel om att det var vetenskapligt bevisat och allt!

Haha, skoja bara. Sök i tråden, har sett andra fråga om det - om inte annat så vill jag minnas att Cayenne-peppar funkar bra. Rör på dig, duscha varmt nån gång extra under dagen om du har tid och undvik att forma kroppen till en skräddarställning genom 13 timmar på en pinnstol osv.
Citera
2016-01-17, 11:33
Medlem
smiltrips avatar
Varje gång jag tar tjack så blir jag helt jävla odräglig. Som ett litet barn.

Jag avbryter folk, blir högljudd och överröstar, pratar helt kompulsivt om första möjliga tanke som ploppar upp i skallen. Varje sak jag säger är mer eller mindre helt cp. Och jag kan inte hindra det, det är som att jag ser mig själv i tredje person. Sen glömmer jag bort det mesta jag sagt. Som en karatefylla.

Var är jag? Hur kom jag hit? Hjulet snurrar men hamstern är död för länge sen. Som ett vandrande blodsockerfall.

Samma tankar loopar om och om igen, kommer på mig själv med att jag sagt typ samma sak tio gånger under en konversation.

Jag gör förmodligen mig själv till åtlöje varje gång jag är på en offentlig plats. Kan ställa mig bredvid en främling och prata med denne som om vi har varit bästa kompisar hela livet. Inte för att de pratar så mycket, kan tänka mig att de egentligen mest blir förskräckta av min hämningslöshet.

Förvånad över att jag inte blivit eskorterad till en polisstation än, jag måste ju sticka ut från mängden.

"Tjena!"

Det är synd att det ska vara så, för jag älskar tjacket.
Senast redigerad av smiltrip 2016-01-17 kl. 12:03.
Citera
2016-01-17, 12:14
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smiltrip

Jag avbryter folk, blir högljudd och överröstar, pratar helt kompulsivt om första möjliga tanke som ploppar upp i skallen. Varje sak jag säger är mer eller mindre helt cp. Och jag kan inte hindra det, det är som att jag ser mig själv i tredje person. Sen glömmer jag bort det mesta jag sagt. Som en karatefylla.

Var är jag? Hur kom jag hit? Hjulet snurrar men hamstern är död för länge sen. Som ett vandrande blodsockerfall.

Samma tankar loopar om och om igen, kommer på mig själv med att jag sagt typ samma sak tio gånger under en konversation.

Jag gör förmodligen mig själv till åtlöje varje gång jag är på en offentlig plats. Kan ställa mig bredvid en främling och prata med denne som om vi har varit bästa kompisar hela livet. Inte för att de pratar så mycket, kan tänka mig att de egentligen mest blir förskräckta av min hämningslöshet.

Förvånad över att jag inte blivit eskorterad till en polisstation än, jag måste ju sticka ut från mängden.

"Tjena!"

Dom flesta som tar en redig dos av kokain blir allmänt stissiga, energiska och sociala av sig tycker jag.
Citera
2016-01-17, 17:36
Medlem
mendokusais avatar
Första gången på tjack, potentiell OD?

LÅNG TEXT

Hej gott folk.

Lite relevant info först:
Ålder: 25+
Längd: 185
Vikt: 70isch
Inga kända sjukdomar

Som tråden antyder är jag färsk på det här med tjack. Anledningen till varför jag skapar tråden är för att jag är lite orolig om jag är i trubbel när det gäller hälsan efter detta "race". Tog oskulden min i fredagskväll kl 18 och köttade på fram till ca 18 dagen efter, alltså lördagen då jag drog sista linan.

Drog 3 doser under denna period. Doserade i kommande ordning, var kanske 6h mellan varje refill: 30mg > 50 mg > 70mg. Alltså väldigt små mängder generellt sett men detta skulle tydligen vara potenta grejer vilket det visade sig vara också.

Allt gick som smort dom första 2 rundorna, hade kanske den bästa tiden i mitt liv i princip. Detta ändrades drastiskt dock efter jag tagit dos nr 3. Det hela började fint med softa rysningar i hela kroppen osv men ju längre tiden gick desto mer fucked up blev jag i kroppen.

Det började med lätta svettningar (även om det framkom dom första gångerna också) och att man kände av hjärtat sätta igång och dunka på som in i helvete efter en 15-20 min, kändes som volter i bröstet. Du kunde verkligen se hjärtat dunka genom tröjan.
Inte nog med det så såg jag att pulsen min låg på knappt 65bpm vilket känns oroväckande lågt (låg på närmare 100 dom andra rundorna och då kände jag inte ens av hjärtats slag i princip).

I samband med det eskalerade både svettningarna, vi snackar att det rinner - och - rysningarna, främst i armar, ben och ansiktet och nu var det inte av den behagliga sorten. Ytterligare en tid senare började man även känna stickande/krypande/brännande känslor i dessa områden vilket även skiftade till att domna av i korta perioder. Det var då jag började bli rädd på riktigt. Nu är det en massive heart attack på gång tänkte jag. Hjärtat köttar nu på ännu hårdare pga min rädsla.

Någonstans i allt det där fick jag även kraftig andnöd. Var liksom tvungen att andas manuellt vilket jag tror står för några av symptomen pga hyperventilering. Så jag satt och andades i en sån där jävla papperspåse för att försöka lugna ned mig.

Minns inte vart i ordningen men värt att nämna också var att jag fick huvudvärk i bakhuvudet bakom ett utav öronen som strålade ut över hela huvudet en kortare stund som lyckligtvis försvann efter ett tag. En sådan brännande huvudvärk. Kändes verkligen som hjärnan frät sönder.
Andra saker jag missat att nämna var att motoriken var lite rubbad den också, milda skakningar framkom också. Även tinnitus poppade fram regelbundet. Reste man sig upp förvärrades i princip alla symptom. Det var alltså liggande ställning som gällde.

Hur som intalade jag mig själv som jag alltid gör att fan jag överdriver bara, snetrippar händer bla bla det går över snart vilket kanske var idiotiskt men sådan person som jag är undviker jag gärna kontakt med svensk sjukvård om det verkligen inte är extremt nödfall vilket detta inte omöjligt skulle kunna vara. Ett krampanfall kändes inte heller långt borta.

Så i vanlig ordning självmedicinerade jag mig med benso vilket gjorde allt väldigt mycket bättre. Dock kvarstod hjärtklappningarna och andnöden, och den kvarstår även här och nu även om den är bra mycket mildare. Tog även en till bens när jag vaknade idag just in case.

Grejen var att jag tyckte jag skötte racet rätt bra annars. Läst på som fan på olika forum etc etc.
Drack och åt mycket racet igenom gjorde jag också. Satt mest framför datorn och sysselsatte mig. Rörde på mig emellan åt, dansade, städade, stretchade osv. Hade ett underbart high helt enkelt förutom det sista då.

Dom enda stora misstagen jag kan tänka mig kan ha bidragit var att jag hade druckit sprit rätt kraftigt ca 24h innan första intag, samtidigt som jag sovit rätt illa på senare tid. Så kroppen var la rätt sliten även om jag inte kände av det. Jag mådde bra just då i nuet helt enkelt.

Lyckades i alla fall somna utan problem efter allt skit även om jag bara prickade in ca 5h sömn. Väldigt trött just nu.

Vad fan gick fel där på slutet? inte kan jag ha OD:at så hårt på en ökning med +20mg från 50mg eller?
Hur jävla nära var jag en dödlig utgång där tro?
Vad tycker ni jag ska göra? en normal person hade åkt till akuten direkt förmodligen men jag känner mig bättre nu, visserligen är jag bensad.
Vad finns det för alternativa vägar att gå för att få kroppen i balans igen. Motionera/träna,för tidigt kanske? play the waiting game och se om det blir bättre? fortsätta äta och dricka mycket?

Vad rekommenderar ni för "diet" i ett sånt här AT/OD tillstånd? Vitamintillskott måste ju vara bra?
Och vad ska man absolut inte stoppa i sig i detta tillstånd?

Jag vet att det finns mycket info på google och tro mig jag läser där också, men det känns skönt att ha sin egen tråd som gäller just min incident.

Uppskattar er alla som taget er tid att läsa texten och är villiga att hjälpa till. Tack ska ni ha. Det var skönt att skriva av sig.
Senast redigerad av mendokusai 2016-01-17 kl. 18:30.
Citera
2016-01-17, 18:00
Medlem
Låter som en mild överdos, du behöver inte vara rädd för att dö dock då det krävs rätt mycket för att man ska dö av tjack.
Kan väl kanske ha gjort med att du har sovit dåligt och sen körde på ett race. Tycker att den första doseringen blir alltid bäst sen går det bara neråt enligt mig.

Ät, drick mycket som du redan har nämnt. Få i dig vitaminer och försök få lite sömn.
Träna ska du verkligen inte göra förrän du har fått i dig lite sömn iallafall, ditt hjärta går redan på högvarv.
Citera
2016-01-17, 18:31
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smiltrip

"Tjena!"

Senaste gången jag tog amfetamin gick jag verkligen igenom detta, precis som du beskriver. Inte för att det varit särskild ovanligt tidigare när jag tagit tjack, men den här gången var det förskräckligt tydligt. Hela grejen förlorar sin charm således tycker jag.
Senast redigerad av Presentpapper 2016-01-17 kl. 19:03.
Citera
2016-01-17, 18:50
Medlem
mendokusais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelBlau
Låter som en mild överdos, du behöver inte vara rädd för att dö dock då det krävs rätt mycket för att man ska dö av tjack.
Kan väl kanske ha gjort med att du har sovit dåligt och sen körde på ett race. Tycker att den första doseringen blir alltid bäst sen går det bara neråt enligt mig.

Ät, drick mycket som du redan har nämnt. Få i dig vitaminer och försök få lite sömn.
Träna ska du verkligen inte göra förrän du har fått i dig lite sömn iallafall, ditt hjärta går redan på högvarv.

Om det jag upplevde var en mild OD då vill jag inte ens föreställa mig hur en svår OD ser ut. Det måste vara döden.

Syftar du på några speciella vitaminer eller bara allmänt?

Ska pallra mig iväg till närmaste lokalbutik och kika lite.

Är det en bra ide med ett 6 pack 3.5 tro för att lättare kunna sova? istället för att poppa ännu mer bensos.
Citera
2016-01-18, 23:30
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Du motverkat det lättast genom att sluta ta tjack, klyftigt va?

Kärlvidgande 😐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in