2010-02-22, 12:57
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
.....
Har även haft bort domningar i pannan och lite över hela kroppen.

Är det här normalt att känna dagen efter?

Skulle säga att detta är en "normal" biverkan efter för långt upprepat bruk av amfetamin.
Jag får det själv efter fyra, fem dagar ibland. Domningarna kommer på lite olika ställen runt om på armar ben och ansikte.
Tror inte att det är farligt men ack så jobbigt. Enda sättet att bli av med det är ett uppehåll.

Och en sak är säker, har du väl börjat få det, kommer du dras med skiten!

Benzo har en tendens att lindra det. Kan vara så enkelt att det bara är psykist.

Vet tyvärr inget mer om detta fenomen än att det är en bitch.

Kanske Arkomann eller nån annan påläst vet mer om detta...
Senast redigerad av Robbadobb 2010-02-22 kl. 13:02.
Citera
2010-02-22, 14:30
Medlem
smokey.the.bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Är kanske inte den bästa personen att utala mig om detta men när jag bankade blomster/kladd med dextro sist så såg resultatet ut sådär ungefär. Det är dock likt MDPV också så kan mycket väl vara det, mycket sånt skit som cirkulerar nu när shopparna gjort sig av med det för klassningen.

Det var tjack, ganska bra också.

Går propavan att lindra ATn med?
Citera
2010-02-22, 17:45
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey.the.bear
Det var tjack, ganska bra också.

Går propavan att lindra ATn med?

Du kan pröva, lycka till Då de flesta får myrkrypningar i lemmarna och ryckningar av detta preparat.
Ska du ta psykofarmaka rekomenderar jag theralen, det biter inte igenom tjacket men fungerar alldeles utmärkt i slutet av ruset att sova, speciellt om du varit vaken mer än en dag.
Citera
2010-02-22, 20:23
Medlem
smokey.the.bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Du kan pröva, lycka till Då de flesta får myrkrypningar i lemmarna och ryckningar av detta preparat.
Ska du ta psykofarmaka rekomenderar jag theralen, det biter inte igenom tjacket men fungerar alldeles utmärkt i slutet av ruset att sova, speciellt om du varit vaken mer än en dag.

Får inga myrkrypningar av propovan... Käkade 6 st i lördags hehe.
Theralen är tyvärr slut... Hade lite av det i vätskeform... Men det är som sagt slut.
Citera
2010-02-22, 22:32
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey.the.bear
Får inga myrkrypningar av propovan... Käkade 6 st i lördags hehe.
Theralen är tyvärr slut... Hade lite av det i vätskeform... Men det är som sagt slut.

Funkar det så funkar det som sagt. Är från person till person med psykofarmaka. Just propavan ser jag dock som ett rävgift.
Citera
2010-02-22, 23:20
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Skulle säga att detta är en "normal" biverkan efter för långt upprepat bruk av amfetamin.
Jag får det själv efter fyra, fem dagar ibland. Domningarna kommer på lite olika ställen runt om på armar ben och ansikte.
Tror inte att det är farligt men ack så jobbigt. Enda sättet att bli av med det är ett uppehåll.

Och en sak är säker, har du väl börjat få det, kommer du dras med skiten!

Benzo har en tendens att lindra det. Kan vara så enkelt att det bara är psykist.

Vet tyvärr inget mer om detta fenomen än att det är en bitch.

Kanske Arkomann eller nån annan påläst vet mer om detta...

Skönt att höra att man inte var ensam, har kunnat styrt armarna som jag vill idag men är fortfarande bortdomnad lite här och var men inte lika mycket. Men om jag t.ex kör på fredag eller lördag och tar typ samma dos, kommer jag få samma problem då igen?
Citera
2010-02-23, 08:35
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Skönt att höra att man inte var ensam, har kunnat styrt armarna som jag vill idag men är fortfarande bortdomnad lite här och var men inte lika mycket. Men om jag t.ex kör på fredag eller lördag och tar typ samma dos, kommer jag få samma problem då igen?

Vet ej då jag antar att det är individuellt. Men när symptomen är borta (nu pratar jag för mej själv, kan vara helt annorlunda för dej) tar det några dagars race för dem att komma tillbaka och ännu någon dag för att bli påtagligt jobbiga. Men ju längre jag kör desto längre får jag dras med dom efteråt.
Känn efter lite. Du känner din kropp bäst själv.

Edit:
Jag har däremot aldrig fått så att inte kunnat kontrollera armar eller ben, enbart jobbiga bortdomningar. Men när det kommer i tex fingrar får jag iof svårt att finjustera pund så att säga.

Det här är också ett syptom som jag sällan får vill jag också klargöra. Vid låååånga race.
Senast redigerad av Robbadobb 2010-02-23 kl. 08:38.
Citera
2010-02-24, 17:20
Medlem
Vicious Edds avatar
Fråga kolon

Jag tycker att det tar mycket längre tid innan jag kan sova (räknat från sista dosen) om jag kört ett par dygn i sträck än om jag tar en enda större dos som leder till samma påslag. Varför är det så?

Jag menar om man jämför det med att att jag skulle dricka sprit i 2 dygn och hålla mig jämnfull på 1,0 promille hela tiden så blir jag väl nykter ca 10 timmar efter sista groggen. Skulle jag supa mig full genom att svepa 7-8 groggar på 15 minuter (och även här uppnå exakt 1,0 promille säger vi), så skulle jag OCKSÅ bli nykter efter ca 10 timmar. Ingen skillnad. Det är hur full man är när man slutar som avgör tiden innan man blir nykter.

Men för tjack så tycks det vara så att ju längre man hållit igång desto längre tid tar det innan man kan sova, blodtrycket går ner osv. Nån som håller med eller är det bara jag? Och vad kan orsakerna vara?
Citera
2010-02-25, 08:55
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Fråga kolon

Jag tycker att det tar mycket längre tid innan jag kan sova (räknat från sista dosen) om jag kört ett par dygn i sträck än om jag tar en enda större dos som leder till samma påslag. Varför är det så?

Amfetaminet ackumuleras. Den första dosen gör blodet litet mer basiskt, så att den andra dosen stannar kvar litet längre, medan blodet blir ännu litet mera basiskt, och så håller det på så där... plus att det tas upp av dopaminreceptorerna och förs till neuronens cellkärna, där det sedan forslas vidare till vesiklerna och frisätts i samband med normal dopaminfrisättning. Det ansamlas alltså i hjärnan också. Inte så jättelänge, men det märks under ett race.

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Jag menar om man jämför det med att att jag skulle dricka sprit i 2 dygn och hålla mig jämnfull på 1,0 promille hela tiden så blir jag väl nykter ca 10 timmar efter sista groggen. Skulle jag supa mig full genom att svepa 7-8 groggar på 15 minuter (och även här uppnå exakt 1,0 promille säger vi), så skulle jag OCKSÅ bli nykter efter ca 10 timmar. Ingen skillnad. Det är hur full man är när man slutar som avgör tiden innan man blir nykter.

Men för tjack så tycks det vara så att ju längre man hållit igång desto längre tid tar det innan man kan sova, blodtrycket går ner osv. Nån som håller med eller är det bara jag? Och vad kan orsakerna vara?

När man har druckit alkohol tillräckligt mycket och länge, så tar det längre tid att nyktra till också, eftersom levern jobbar för fullt hela tiden och inte hinner med lika fort, när man hela tiden tillför alkohol. Men 1,0 är ju ingen promillehalt att tala om. Då är man ju nykter.
Citera
2010-02-25, 09:50
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Amfetaminet ackumuleras. Den första dosen gör blodet litet mer basiskt, så att den andra dosen stannar kvar litet längre, medan blodet blir ännu litet mera basiskt, och så håller det på så där... plus att det tas upp av dopaminreceptorerna och förs till neuronens cellkärna, där det sedan forslas vidare till vesiklerna och frisätts i samband med normal dopaminfrisättning. Det ansamlas alltså i hjärnan också. Inte så jättelänge, men det märks under ett race.

När man har druckit alkohol tillräckligt mycket och länge, så tar det längre tid att nyktra till också, eftersom levern jobbar för fullt hela tiden och inte hinner med lika fort, när man hela tiden tillför alkohol. Men 1,0 är ju ingen promillehalt att tala om. Då är man ju nykter.
Tack, intressant.
Citera
2010-02-25, 12:43
Medlem
Robbadobbs avatar
Hmmm.. För mej går det fortare att somna ju längre jag raceat.
Om jag tar tar större eller mindre doser vet jag inte då jag aldrig är direkt noga med doseringen.
Citera
2010-02-25, 12:49
Medlem
Citat:
Hmmm.. För mej går det fortare att somna ju längre jag raceat.
Om jag tar tar större eller mindre doser vet jag inte då jag aldrig är direkt noga med doseringen.

Det är ju för att du är fysiskt och psykiskt utmattad. Klart man däckar om man racear länge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in