Citat:
Ursprungligen postat av
Hero.
Själv sov jag minst 17h/dygn började därför med tjack för att komma upp på dagen. Nu har jag varit däckad i 3 dagar, vilket lär vara bra för att receptorerna hinner återhämta sig lite.
2mg ikto, 1.75mg fluni, 2mg xanor samt iso/tjack nu. Lär få saker gjorda idag.
mvh
Om jag uppfattar dig rätt så sov du upp mot 17 timmar per dygn,
innan du började använda tjacket? Annars så är ju ett sånt sömnbehov ofta konsekvensen av att legat i ordentligt med tjacket. Jag har också ett helt abnormt sömnbehov då jag har mina uppehåll. Dock vet jag inte hur mycket av detta som är relaterat till tjacket, då jag tjackat alldeles för många år (20 år sedan jag testade första gången och 12-13 år som professionell missbrukare.. (

), dock delar jag dina anledningar till att använda cs-droger och det är först och främs för att jag hela tiden är sjukt dåsig och trött, även om jag tränar ordentligt, äter bra och så, så kan jag sova tio timmar och gå upp för att dricka kaffe, göra frukost för att 20 minuter senare somna om och sova ett par timmar till. Otroligt frustrerande och den största orsaken till att jag fastnar så hårt på just tjack.
Jag har testat alla dom klassiska drogerna som cannabis, benso och opiater (inkl rök-heroin , dolcotin, subutex och tramadol etc) och jag har aldrig någonsin känt ett behov av opiater eller cannabis. Jag tycker dom drogerna är totalt värdelösa för mig, då dom gör en sänkt och avslappnad, vilket är det jag inte behöver. Jag behöver energi, därför tjack. Däremot så älskar jag bensots effekt på mig. Blir väldigt kreativ och driftig av små doser benso (typ 10-15 mg stess, 50 mg sobril, 1 mg xanor) Synd att dom är så extremt toleransutvecklande.
Men när jag skall besöka läkaren om ett par veckor så tänkte jag försöka få bra antidepressiva som hjälper mig, då jag vet vad som väntar med kronisk apati och håglöshet som naturligtvis har att göra med mitt tjack-missbruk. (även om jag är seg och håglös i vanliga fall). Jag har fått en hel del anti-depp genom åren, men aldrig riktigt känt nyttan av dom. Visst stämningsläget kanske blev lite muntrare av SSRI, effexor och allt jag fått prova på av dom klassiska, snälla och värdelösa anti-depressiva. Så vill nu få nått som verkligen hjälper och därför kommer jag fråga efter Sensoval. Sensoval tillhör dom riktigt håriga tricykliska monoaminoxid-återupptagshämmarna som togs fram på 50 talet. Dom som tillhör TCA-familjen är Anafranil (klomipramin), Saroten (amitriptylin) och Senseval (Nortriptylin). Dessa mediciner är ökända för sina mysiga biverkningar men dom kan få den mest apatiska cykeltjuven att hamna på rätt köl. Särskilt Sensoval har fångat mitt intresse, då den här medicinen skrivs ut specifikt till håglösa och apatiska dysterkvistar. Den ge kraft, energi och anses vara "uppåt". Men jag vet inte vad läkaren säger om det, men ser heller inte varför denne skulle neka mig, då energin är det jag behöver mest för att komma ut ur min apatiska depression.
Som sagt, tjacket funkar på mig (inläggens längd), dock är jag uppe i ett gram+/dag. Icke hållbart ekonomiskt, därför får det bli sundare vanor en lång stund framöver. Hoppas jag.