2013-06-28, 17:03
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Haha, pratglada tjackisar i mitt hjärta <3

En liten fråga;

När man acetontvättar tjack, hur rent blir slutprodukten då?

Slutprodukten blir så ren som du kan få det. jag aceton tvättar alltid mitt tjack om det kommer ifrån en sketchy försäljare.

Du får ju räkna med att förlora en del av mängden eftersom du tvättar bort smutset så att säga
Citera
2013-06-28, 18:48
Moderator
kvm3s avatar
Stora mängder chattinlägg/OT raderade och varningar utdelade.

/Mod
Citera
2013-06-28, 21:51
Medlem
Gingers avatar
Citat:

En liten fråga;

Aceton och en pytteliten mängd alkohol skall man tvätta det i.
Citera
2013-06-29, 23:46
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:

En liten fråga;

Ja det beror ju på vad tjacket är bankat med, aceton kan lösa upp div opolära ämnen, tjacket kan ju dock vara bankat med sådant som acetonet inte kan lösa så de kommer vara kvar. Jag brukar göra som så att jag först kör en tvätt med aceton, för att få bort div opolära ämnen, därefter häller jag lite t-röd genom kaffefiltret där tjacket ligger för att få bort eventuella opolära ämnen.
Citera
2013-07-01, 10:18
Medlem
SS-tjacket ännu en gång, alltså, det är extremt sugigt, att man måste ha någon benzo tillgängligt för att ens komma i närheten av sömn, har varit vaken i 48h på jätte låga doser, och sist jag tog var klockan 15.00 igår ca 450 mg... men ändå så kör det på tråkiga ruset som varit jätte länge... man bara suckar, och får typ lite yrsel så fort man ändra kroppens ställning! suger som fan...

Aja, det löser väl säg, funtar på att slänga i mig den sista 450 mg jag har och bara beeee done with it, för jag kommer liksom ändå inte kunna sova under dagen idag... för det bara sabbar dyngsrytm och skit... har vanlig puls och inga sjuka hjärtslag eller så... jag är bara vaken, vaken, vaken... blir att köpa 3,5 till kvällen och bara toook downa! äter väl lite mindre än vanligt, men inte extremt mycket mindre!

Aja var lite fragmenterat detta inlägg
Citera
2013-07-01, 15:27
Medlem
Messiahs avatar
Tänkte beställa en 5a tjack från Silkesvägen och vad jag förstått det så är produkten jag tänker köpa väldigt blöt när den anländer och jag har för tillfället inte någon frys jag kan lägga produkten i fram användning. planerat intag är 13e denna månaden så runt 10 dagar behöver jag förvara den.

Fungerar det bara att lägga den i sluten behållare och försöka få ut så mycket luft som möjligt och sedan ställa så svalt och mörkt som jag kan hitta det?
Citera
2013-07-01, 16:17
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Tänkte beställa en 5a tjack från Silkesvägen och vad jag förstått det så är produkten jag tänker köpa väldigt blöt när den anländer och jag har för tillfället inte någon frys jag kan lägga produkten i fram användning. planerat intag är 13e denna månaden så runt 10 dagar behöver jag förvara den.

Fungerar det bara att lägga den i sluten behållare och försöka få ut så mycket luft som möjligt och sedan ställa så svalt och mörkt som jag kan hitta det?

Jag förvarar mitt pulver i en zip-bag som sedan läggs i en annan zip bag och låter det ligga i en låda på rummet i rumstemperatur.

Jag brukar dock köra slut det jag beställt rätt så omgående
Citera
2013-07-01, 16:22
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Jag förvarar mitt pulver i en zip-bag som sedan läggs i en annan zip bag och låter det ligga i en låda på rummet i rumstemperatur.

Jag brukar dock köra slut det jag beställt rätt så omgående

Ah har ordnat en plats att ha dom där de ligger runt 17 grader varmt och är väldigt mörkt utrymme. Tänkte vakum förpacka leveransen när jag får hem den så att jag slipper dom värsta dofterna från tjacket ska ju trotsallt hålla i skiten fram tills den 13onde
Citera
2013-07-01, 19:50
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Ah har ordnat en plats att ha dom där de ligger runt 17 grader varmt och är väldigt mörkt utrymme. Tänkte vakum förpacka leveransen när jag får hem den så att jag slipper dom värsta dofterna från tjacket ska ju trotsallt hålla i skiten fram tills den 13onde

Om det är från den personen jag tror så är det redan vacuumpackat Det borde väl inte gå något förlorat så länge man inte öppnar det väl?
Citera
2013-07-01, 20:10
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Om det är från den personen jag tror så är det redan vacuumpackat Det borde väl inte gå något förlorat så länge man inte öppnar det väl?

Rimligtvis nej. men jag vill torka de då de är betydligt enklare att ha och göra med när det är relativt torrt gentemot blött o kleggigt
Citera
2013-07-03, 07:00
Medlem
Kan ni umgås ett längre tag med folk som ni inte vill skall veta om att ni är på tjack när ni "vakar"?
Bara efter en halvtimme luktar man ju helt tjackpundigt framför datorn, hur klarar man att dölja det?
Citera
2013-07-03, 10:51
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freakydyky
Kan ni umgås ett längre tag med folk som ni inte vill skall veta om att ni är på tjack när ni "vakar"?
Bara efter en halvtimme luktar man ju helt tjackpundigt framför datorn, hur klarar man att dölja det?

ta mindre doser. Använd lätta kläder och duscha ordentligt innan ni börjar och spring inte runt och yra så mycket haha

Har själv aldrig haft detta problemet så jag kanske är lyckligt lottad antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in