2013-05-20, 14:01
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Jag råkade ut för samma sak fast med ena foten. Hoppades på att det skulle gå över men det blev bara värre och värre och till slut var foten tre gånger så stor och helt lila. Fick åka in till akuten. Slutade med att jag blev inlagd i två dygn då det gjordes massa smärtsamma tester men orsaken till svullnaden reddes aldrig ut, jag höll missbruket hemligt.

Aj, det där lät inte alls bra. Ja för alltså handen är varken jättesvullen eller jätteöm. Men änd?å, jag behöver inte behandla min kropp sämre än vad jag redan gör. Hur länge hade du kört när det inträffade?

Det låter ju onekligen som vasokonstruktion för din del.

Edit: Tänkte rulla iväg och inhandla resorb, multivitaminer och lite vin. Fler förslag på saker som kan lindra min kommande AT är välkommet. Benzo har jag inte tillgång till dock.
Senast redigerad av Brmc 2013-05-20 kl. 14:04.
Citera
2013-05-20, 14:04
Medlem
KTM_s avatar
Låter som du gillar att relativt stora doser?. Inte för att det är fel eller något. Men det brukar göra så kroppen blir orolig. Själv doserar jag så jag alltid somnar cirka 16-24 timmar senare, alltså väldigt lite. Tycker tjacket fungerar lika bra ändå i små mängder. Kombinera det med en kaffe ibland så är kvällen fin fin
Citera
2013-05-20, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Aj, det där lät inte alls bra. Ja för alltså handen är varken jättesvullen eller jätteöm. Men änd?å, jag behöver inte behandla min kropp sämre än vad jag redan gör. Hur länge hade du kört när det inträffade?

Det låter ju onekligen som vasokonstruktion för din del.

Ja nånting sånt var det. Huden sprack över hela foten också eftersom svullnaden blev såpass stor, såg lite ut som ökenmark med dess sprickor.

Jag hade också varit vaken ett bra tag, nått dygn under en ve3cka eller kanske över en vecka. Detta hände när jag tog Tjack som mest och det var också riktig dunder kvalitee.
Citera
2013-05-20, 14:07
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Låter som du gillar att relativt stora doser?. Inte för att det är fel eller något. Men det brukar göra så kroppen blir orolig. Själv doserar jag så jag alltid somnar cirka 24 timmar senare, alltså väldigt lite. Tycker tjacket fungerar lika bra ändå i små mängder. Kombinera det med en kaffe ibland så är kvällen fin fin

Ja alltså nu är det stora doser p.g.a. toleransen har gått upp. Men annars brukar väl första linan vara på 0.1 - 0.2, beroende på kvalité givetvis.

Jag har inte riktigt den självdisciplinen. När jag kör så är det tills det tar slut. Försöker att inte hamna i tjackträsket igen, vilket jag gjorde förrförra året då jag tog små doser relativt ofta. Nu kör jag hellre all out war i 3-4 dagar och sen ger fan i det i en månad.

Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Ja nånting sånt var det. Huden sprack över hela foten också eftersom svullnaden blev såpass stor, såg lite ut som ökenmark med dess sprickor.

Jag hade också varit vaken ett bra tag, nått dygn under en ve3cka eller kanske över en vecka. Detta hände när jag tog Tjack som mest och det var också riktig dunder kvalitee.

Vill minnas att jag läst att tjack kan orsaka vasokonstruktion. Men antagligen har jag väl bara slagit i handen. Sen det i samband med ett 4 dagar långt tjackrace liksom. Kommer återkomma med hur det går! Fyfan alltså. Tänkte om det kan vara något tjacket är bankat med, inte RC's då nödvändigtvis, utan koffeintabletter eller dylikt.

Det är i såna här tillfällen jag saknar Quiddish, han hade svar på allt.
Senast redigerad av Brmc 2013-05-20 kl. 14:13.
Citera
2013-05-20, 14:18
Medlem
KTM_s avatar
Man ska ju hitta de som funkar för en själv. Så länge man inte blir en sån tjackis som skiter i hälsan helt, de e bara tragiskt.

Själv brukar jag köra typ en bomb de första jag gör på 0.1-0.2, sen fyller jag på med linor men jag får väl kanske 4 linor på en 0.2 å de räcker ofast hela kvällen för mig. möjligtvis fyller jag på med en liten bombis till under kvällen.

Å anledningen är ju för att jag känner att dagarna fungerar bättre för mig.
Förr körde jag stora linor och långa race, men de blev alldeles för kaosartat. Fanns liksom ingen balans, antingen topp eller bott, de e inget för mig.. Jag har även några gamla vänner som körde lika hårt som mig förr o dom är väldigt långt ner i sprutträsket idag :/
Senast redigerad av KTM_ 2013-05-20 kl. 14:20.
Citera
2013-05-20, 14:20
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Amfetamin är ju känt att vara vasokonstriktivt. Ta och duscha av dig i ljummet/medelvarmt vatten och häll i dig en tesked med cayennepeppar tillsammans med att glas vatten. Det sistnämnda ska tydligen fungera för att utvidga blodådrorna något läste jag till mig i NBOMe-trådarna där vissa också upplevde dessa problem.

Börjar det att göra ont eller på något annat sätt blir värre än vad det redan är tycker jag att du kan ta och ringa 1177 för att höra vad de tycker att du ska göra. Du vill trots allt inte förlora högerhanden, ty den är din bästa vän när kvinnorna inte går att förlita sig på.

Men är det verkligen så vasokonstruktivt? Vet enbart att jag läst att det tenderar att vara det, men inte i vilken styrka. Ja och lite salt i med, men smart där! Tack för tipset.

Nae fan, handen vill jag ha kvar. Men har åkt in till sjukan en gång då jag upplevde vaso på 4-fma och var helt idiotväck. Nu är det inte i närheten av vad det var då, men man vill ju inte utmana ödet mer än nödvändigt.

Citat:
Man ska ju hitta de som funkar för en själv. Så länge man inte blir en sån tjackis som skiter i hälsan helt, de e bara tragiskt.

Själv brukar jag köra typ en bomb de första jag gör på 0.1-0.2, sen fyller jag på med linor men jag får väl kanske 4 linor på en 0.2 å de räcker ofast hela kvällen för mig. möjligtvis fyller jag på med en liten bombis till under kvällen.

Å anledningen är ju för att jag känner att dagarna fungerar bättre för mig.
Förr körde jag stora linor och långa race, men de blev alldeles för kaosartat. Fanns liksom ingen balans, antingen topp eller bott, de e inget för mig.. Jag har även några gamla vänner som körde lika hårt som mig förr o dom är väldigt långt ner i sprutträsket idag :/

Ja precis. Det enda jag vet nu är att jag tar inte i närheten av lika mycket tjack som jag gjorde tidigare och generellt sätt sköter mitt privatliv mycket bättre nu än under min intensiva tjackperiod. Har inte självdisciplinen till att ta en liten bomb och sen vara nöjd. För att citera Wilde "Jag kan motstå allt utom frestelser."

Edit: Konstaterade precis att handen är svullen. Ovansida handflata och fingrarna. Men, som tur är har den inte en blå ton. Har lirat svinmycket gitarr de senaste dagarna, så kan ju vara en sena som är lite inflamerad med.
Senast redigerad av Brmc 2013-05-20 kl. 15:15.
Citera
2013-05-20, 17:26
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ja precis. Det enda jag vet nu är att jag tar inte i närheten av lika mycket tjack som jag gjorde tidigare och generellt sätt sköter mitt privatliv mycket bättre nu än under min intensiva tjackperiod. Har inte självdisciplinen till att ta en liten bomb och sen vara nöjd. För att citera Wilde "Jag kan motstå allt utom frestelser."

Edit: Konstaterade precis att handen är svullen. Ovansida handflata och fingrarna. Men, som tur är har den inte en blå ton. Har lirat svinmycket gitarr de senaste dagarna, så kan ju vara en sena som är lite inflamerad med.

Konstigt det kan vara då, för mig är det precis tvärtom. Bomber håller hetset nere, medan linorna är jag väldigt försiktig med
Citera
2013-05-20, 17:27
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Konstigt det kan vara då, för mig är det precis tvärtom. Bomber håller hetset nere, medan linorna är jag väldigt försiktig med

Men när jag väl börjat ta vill jag liksom inte sluta. Nöjer mig inte med ett mysrus riktigt. Ahja. Hehe, det är ju hetsen man vill åt. Personligen föredrar jag tjack som är kraftigt metabankat.

Edit: Läst mig till att det angående min hand är antagligen p.g.a en mildare överdos.
Senast redigerad av Brmc 2013-05-20 kl. 18:08.
Citera
2013-05-20, 21:40
Medlem
znors avatar
Tog 2 bra linor vid 18.19:00 tiden, svetten flöda allt nästan. Tog dock imovan under natten totalt 28st, ja jävlar. Även lite vin, och 2st andra benso. Behövdes sprit/mer vin/öl bla. för att få det att flöda på Tar oftast när sånt finns i närheten.
Iaf inget vidare om jag ska vara ärlig, förutom nu med lite alkohol,l då blir det toppen. Vin.
Röker även
Citera
2013-05-22, 01:00
Medlem
Är det möjligt att dölja för andra att man är påverkad av amfetamin? Funderar på att testa amfetamin ensam för att sedan åka hem till någon kompis beroende på hur jag känner mig. Skulle det vara uppenbart för mina polare att jag är påverkad?
Citera
2013-05-22, 01:15
Medlem
InfectedM-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Är det möjligt att dölja för andra att man är påverkad av amfetamin? Funderar på att testa amfetamin ensam för att sedan åka hem till någon kompis beroende på hur jag känner mig. Skulle det vara uppenbart för mina polare att jag är påverkad?

Beror ju på ifall han har kompisar/andra som brukar eller missbrukar något. Eller om han har testat och har lite kunskap själv. Eller om han har läst om det, dock inte lika stor chans att han skulle tänka på det isåfall, beroende på hur pass påtänd du är/hur du beter dig. :P
Citera
2013-05-22, 07:23
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Beror ju på ifall han har kompisar/andra som brukar eller missbrukar något. Eller om han har testat och har lite kunskap själv. Eller om han har läst om det, dock inte lika stor chans att han skulle tänka på det isåfall, beroende på hur pass påtänd du är/hur du beter dig. :P

Personligen så har jag inga problem att dölja att jag är påtänd om jag inte har tagit något annat utöver tjack. Har till och med stått med poliser och pratat utan att de märkt något. När jag dricker alkohol och har tagit ett par linor är det en helt annan historia Glömmer helt hur jag viftar med armarna och tungan vispar runt som en elvisp i käften..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in