2013-05-04, 04:23
Citat:
Min frågeställning verkar för dig som om det enbart finns ett möjligt svar, så jag tar mig friheten att förklara för dig hur jag tänkte.
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag undrar om en grottmänniska skulle kunna lista ut det här problemet... Jag tror faktiskt det. För 10.000 år sedan var människan så smart att den kunde lista ut hur man löser problem såsom det i det citerade inlägget.
Tjacket fungerar olika med olika ytor, t.ex. syns det tydligt på många träslag om man har lekt med pulver. Jag lägger mycket fokus på detaljer, och vill därför ha alla faktorer optimala. Frågan ställdes inte för att jag undrar om det är fördelaktigt att ha ett underlag utan lutning, jag kanske var naiv då jag antog att fbare skulle förstå att jag inte försöker snorta tjack på en bänkskiva som lutar i 45 grader?
Det finns också många tekniker för att krossa bitarna, och den ena skiljer sig från den andra. Processen, redskap och resultat, det finns mycket att ta till hänsyn till, och jag vill veta av någon mer erfaren vad de funnit fungerar bäst. En av de populära metoderna, är just som jag använt, kreditkortet, vilket leder till vad jag ser om nackdelar, då pulvret kan flyga både till höger och vänster. Kanske finns det en annan metod där jag slipper skita ner lägenheten med amfetamin överallt? Sådant kanske inte är viktigt för dig, men du kanske kan tänka dig att det kan intressera andra? Självklart finns det beskrivet på internet flera metoder, men vad har vi en fråg och svar tråd för, om inte för att ställa frågor? De flesta frågor här kan besvaras med en simpel google sökning, om något kanske min fråga är mer motiverad än andra, då jag inte med google kan få reda på svaret då frågan inte bygger på fakta, utan preferens (något du fullständigt bortser ifrån i ditt svar)
Det råkar vara så att jag ställde två frågor (i en fråg och svar tråd) med oändligt många svar då de bygger på preferenser och metoder som kan se ut hur fan som helst (att hälla tjacket i toaletten och spola ner det kan ses om en metod och preferens (men det är skrivet mellan raderna att jag använder det i berusningssyfte (jag återkommer till detta)). Och min fråga möts av ett påstående som säger att mina 2 frågor enbart har ett möjligt svar?
Kanske kan man då hoppas (förvänta sig?) att svaret kommer (i en fråg och svar tråd) och att jag kan få ta del av denna gudagoda metod att konsumera tjack. Men så väl tycks det inte kunna vara, utan jag mötts av vad jag enbart kan tolka som ett påstående (i en fråg och svar tråd), som antyder att svaret på min fråga (kring preferenser, vi avhandlar alltså inte fakta frågor) skulle kunna besvarats, i ett unisont svar, obestritt möjligheten av andra svar. Kanske kan du då passa på att berätta svaret (i en fråg och svar tråd) på min fråga, och inte svara med ett påstående?
Så ditt svar på min fråga, är att du tror att en grottmänniska hade kunnat ge mig svaret till min fråga.
Sen när man läser mellan raderna på ditt svar (det du gör då är att jämföra min förmåga att konsumera tjack (finns tydligen bara ett sätt att bli hög på tjack, (och jag frågade enbart hur jag får tjacket att göra mig hög) och du konstaterar att grottmänniskan har förmågan att få tjacket att göra honom hög, då tillskillnad från mig. (då det är denna eniga förmåga jag saknar och efterfrågar)). Ditt svar kan tolkas på två sätt, antingen så förstår jag nu att det finns folk som kan bli höga med hjälp av tjack, eller att du förlöjligar min intelligens. Och med lite sunt förnuft förstår man att du förlöjligar min intelligens, då jag saknar förmågan att göra mig själv hög med hjälp av tjack.
Men om man läser mellan raderna i min fråga (vilket man borde kunna göra om man kan författa en text med så långa mellanrader som din egen) förstår man att det inte är så att jag inte vet hur man konsumerar tjack, utan att jag efterfrågar alternativa metoder.
Min slutsats från ditt svar är att du inte kan läsa mellan raderna i andras texter, men att du är väldigt bra på att skriva dom i dina egna texter (vilket ju är synd då dina svar kanske skulle kunna komma till användning annars). Inte riktigt den slutsats jag sökte med en fråga kring amfetamin (då svaret ju inte alls handlade om amfetamin), vilket ju kan tyckas lite synd. Och lite ledsen blir man ju när någon säger att man inte är smart.
Edit; Vet inte varför jag skrev texten, har varit uppe i 72 timmar med ganska frekvent bruk av tjack, utan mat. Jag antar att detta kan ses som en biprodukt av att ligga i sängen i väntan på att ruset ska avta, eller bli till at. Vet inte om jag är i atn eller kvar i ruset, men jag förstår att detta inlägg var otrevligt och inte särskilt provocerat. Jag tror inte att jag skrev texten åt dig Ovcharka, utan att jag gjorde någonting utav ingenting. Jag är för skev för att dra en slutsats, men jag tänker lämna inlägget, och när jag återvänder senare kanske jag kan granska och förstå vad som hände. Det enda jag kan säga nu är att texten sannolikt är ett uttryckt av mitt 'ego'. Jag tror att denna text kan hjälpa mig utvecklas som person.
Edit 2; Då jag investerat ca 2 timmar av min onyktra tid på detta "uttryck" tänkte jag försöka sammanfatta erfarenheten då jag fortfarande befinner mig i närheten av den här "nivån".
Har nu läst igenom texten, och insett att de 2 minuter jag tänkt spendera på att skriva ett svar på ett någorlunda oskyldigt (om något arrogant) svar på en fråga jag ställt, lett till över 2 timmar av oavbrutet fokus. Innan 'fokuseringen' minns jag att jag övervägde om det över huvud taget var värt att svara, beslutade mig uppenbarligen för att fallet var sådant. Drygt två timmar efter att jag börjar författa inlägget inser jag vilken tid som gått, som visar sig vara 2 timmar, medan jag inte kunnat tro att det går mer än 15 minuter. Texten är skriven något annorlunda från hur den skulle författats i nykter ordning, men det hör väl till. Det jag snabbt upptäcker är att inlägget inte är ett försök till en "uppläxning" utan vad som känns som ett brev fyllt med personligt hat. Jag tror aldrig jag gett mig själv friheten att uttrycka ett "hat" mot någon, och undrar om det kan vara så att jag i mitt onyktra tillstånd, släppt frit hat som byggs i hjärnan, en egenskap som evolutionen kanske fört med sig. Ett förråd av hat, där hatet samlas ihop tills det genomsyrar oss. En egenskap som evolutionen sett medför framgång. Vi kanske behöver rikta ett hat och avsky för att själva känna ett avstånd från något "lägre" än oss. Jag känner en tomhet i kroppen, jag känner inte min mage, som måste vara i extremt dåligt skick då jag inte ätit mer än 1000kcal de senaste 3 dygnen tillsammans, jag känner bara ett svidande i mitt ansikte. Vet inte om det är trötthet, blodtryck, näringsbrist, AT eller varför inte allesammans? Det jag vet, eller, snarare jag tror att jag vet. Jag kommer sannolikt vakna upp och läsa den här text filen sparad på datorn, och tänka att allt är ett uttryck av ATn och inte röra vid det mer. Men just nu, vet jag, att få uttrycka hatet, släppa det fritt, koncentrerat i ett inlägg på flashback, har gett mig sinnesro. I alla fall i skrivandes stund.
Mod kan ta bort mitt inlägg, då det saknar egentligt syfte för annan än mig själv.
Förlåt, tror jag

Mod edit; Jag sparar texten och ska försöka översätta min erfarenhet till en rusrapport vid senare tid. Du får gärna lämna texten och den nu kan vara till användning för de som intresserar sig av detta, men kan lika gärna ta bort det, då jag tror att jag fått den 'upplysning' denna erfarenhet, kanske har erbjudit mig.
Senast redigerad av suspectrum 2013-05-04 kl. 04:59.
Senast redigerad av suspectrum 2013-05-04 kl. 04:59.