2022-09-13, 21:49
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Är just nu körd (stämplad beroende) inom vården men ska göra en np-utredning så får se vad som sker efter det!
Rätt stämpel. Amfetamin är nämligen olagligt så använder du det ändå så är du per definition beroende, även om det är första gången...
Citera
2022-09-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Rätt stämpel. Amfetamin är nämligen olagligt så använder du det ändå så är du per definition beroende, även om det är första gången...
Jag har problem att hantera alkohol. Ingen annan drog har blivit ett problem för mig (när jag alltså inte dricker alkohol). Möjligt jag kommer få laglig medicin i framtiden om np-utredningen visar på det.
Citera
2022-09-13, 22:09
Medlem
Zvenzzonzs avatar
Citat:
Tänkte bara nämna att jag i dag testade amfetamin för första gången i en medicinsk dos typ. Vet inte exakta mg men under 100 åtminstone. Svalde först med vatten men den var en liten dos och endast 50% tas upp så 45 minuter senare tog jag en dos till, lite större och gnuggade in i tandköttet bara, tas det upp snabbare där och får man behålla mer än om man sväljer?

Åtminstone så ville jag säga att jag kände mig klart mer normal, minimal ångest och depressionen försvann rätt mycket så det här var verkligen något som fungerade för mig. Nu gäller det ju dock att inte bruka det dagligen trots att det gav så bra effekt. Inget rus alltså utan enbart för att fungera. Mina bieffekter blev muntorrhet och att jag inte har någon aptit alls vilket typ alla får. I övrigt inget annat negativt! Tog det vid 15-tiden så det borde inte vara problem att somna antar jag utan diazepam och zolpidem?

Vad kan vara lagom att ta i veckan utan att "riskera" beroende (både psykiskt och fysiskt) samt att det inte tär på en? Två sådana här dagar i veckan hade ökat livskvalitén oerhört nämligen.

Tack till er som läst och än mer till er som eventuellt svarar!
så länge du inte har en jobbig avtändning med ångest osv så äre väl chill
Citera
2022-09-13, 22:10
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Jag har problem att hantera alkohol. Ingen annan drog har blivit ett problem för mig (när jag alltså inte dricker alkohol). Möjligt jag kommer få laglig medicin i framtiden om np-utredningen visar på det.
Vänta bara tills du vaknar imorgon och får känna på avtändningen... Du kommer försöka vända ut och in på dig själv 8h i sträck. Hoppas du är arbetslös och har ett badkar hemma...
Citera
2022-09-13, 22:31
Medlem
Amfetamin är en mycket dålig idé. Har skrivit ett mycket tungt arbete på ämnet och även om du inte tar höga doser/varje dag är långvarigt bruk (i ”medicinska” doser) lika farligt.
Citera
2022-09-13, 23:18
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Tänkte bara nämna att jag i dag testade amfetamin för första gången i en medicinsk dos typ. Vet inte exakta mg men under 100 åtminstone. Svalde först med vatten men den var en liten dos och endast 50% tas upp så 45 minuter senare tog jag en dos till, lite större och gnuggade in i tandköttet bara, tas det upp snabbare där och får man behålla mer än om man sväljer?

Åtminstone så ville jag säga att jag kände mig klart mer normal, minimal ångest och depressionen försvann rätt mycket så det här var verkligen något som fungerade för mig. Nu gäller det ju dock att inte bruka det dagligen trots att det gav så bra effekt. Inget rus alltså utan enbart för att fungera. Mina bieffekter blev muntorrhet och att jag inte har någon aptit alls vilket typ alla får. I övrigt inget annat negativt! Tog det vid 15-tiden så det borde inte vara problem att somna antar jag utan diazepam och zolpidem?

Vad kan vara lagom att ta i veckan utan att "riskera" beroende (både psykiskt och fysiskt) samt att det inte tär på en? Två sådana här dagar i veckan hade ökat livskvalitén oerhört nämligen.

Tack till er som läst och än mer till er som eventuellt svarar!

Ha. Ha. Ha. Ha. Ha...... till skratten fastnar i halsen om 3 år för att du inte vet hur man ler längre, när amfetaminet har tagit hela ditt liv och din själ.

Alla vi trodde som du i början, "nån gång i veckan". Sen sitter man där på psykakuten i tjack-psykos och benso-absitinens. Don't do it!
Citera
2022-09-13, 23:20
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairforce
Amfetamin är en mycket dålig idé. Har skrivit ett mycket tungt arbete på ämnet och även om du inte tar höga doser/varje dag är långvarigt bruk (i ”medicinska” doser) lika farligt.

Vad är de värsta konsekvenserna?
Citera
2022-09-13, 23:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men du klarar inte av att ta reda på hur något te fungerar? Har du något här på forumet som gör att det går att se att du är trovärdig? Annars ser jag fram emot att läsa mer av dig i läkarpressen.

Om jag tar runt 100mg av det tjacket som jag får tag på just nu, så är jag rejält fjuttad i åtta timmar och kan garanterat inte sova förrän nästa morgon.
Citera
2022-09-13, 23:31
Medlem
Citat:

Kan man läsa de tunga arbetet nånstans?
Citera
2022-09-13, 23:34
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Testade amfetamin för första gången" sammanfogad. /Moderator
Citera
2022-09-13, 23:58
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ha. Ha. Ha. Ha. Ha...... till skratten fastnar i halsen om 3 år för att du inte vet hur man ler längre, när amfetaminet har tagit hela ditt liv och din själ.

Alla vi trodde som du i början, "nån gång i veckan". Sen sitter man där på psykakuten i tjack-psykos och benso-absitinens. Don't do it!

Finns människor som har bra självkontroll jag har inga problem att ta det ibland bara. Oftast för mig tar jag det i ett par dagar i sträck sedan vilar 1 månad. Men jag förstår vad du menar det är sjukt lätt att falla in i ett beroende.
Citera
2022-09-14, 14:13
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Jag vet väl vad jag har beställt?

"Amfetamin | EJ BLANDAT"

Kanske inte är expert på området men det kan inte bli renare än så här antar jag!
Ja men dåså.
En knarklangare säger att det ej är blandat då är det så!

Du kan inte tänka dig att människor som säljer knark inte är lika ärliga som gud fader själv?
Att så länge som knark har funnits så säger dom som säljer knark att det är bättre än vad det är?
Bara en tanke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in