2026-06-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Brukar gå förbi ett hus ibland på mina promenader med våran hund,
i huset bodde en äldre farbror, (numera avliden) för ca ett år sedan,
nya ägare på huset nu men gubben sålde buntar med gammal reklam,
samt vanliga soppåsar med klippt gräs från gräsmattan, glasburkar med lock,
och han hade en liten lapp att det gick bra att lägga pengarna i postlådan.

De enda som köpte något var några snälla grannar, och sonen köpte
i smyg bara för att for bort skräpet från grusgången.

Måste vara det smartaste jag läst i år. 🤣🤣🤣
Citera
2026-06-26, 13:34
Medlem
Såg en rostig fogsvans en gång som hade kanske 1/5 av tänderna kvar. Det var det sjukaste
Citera
2026-06-26, 16:03
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Var någon lirare som försökte sälja eltandborstar för 20 kr/st på Facebook en gång. Tittade man noga så hade dom etiketter kvar på sig där det stod: "Erikshjälpen 15 kr"

Hahaha!
Citera
2026-06-26, 16:07
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Någon hotellanställd i Australien kom över lite bajs från ABBA-Agneta från hennes hotellrum. Han var med i en dokumentär på TV och hade blivit erbjuden massor för den lilla bajsklimpen som låg i en glasburk.

Likadant med Kylie Minouge.

Klart det ligger värde i korven men hur förvarar man det?
Citera
2026-06-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Jag tänkte att du kanske köpte den för för att sen sälja den.
Folk betalar alltså på riktigt runt tusen spänn för den här litografin!

Det har jag svårt att tro, att någon betalar så mycket... Har iofs inte kollat om säljaren fick sin tavla såld. Nej, jag skulle inte själv vara så fräck och ta tusen kronor för nåt jag köpt för en tjuga på loppis.
Citera
2026-06-26, 16:45
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det har jag svårt att tro, att någon betalar så mycket... Har iofs inte kollat om säljaren fick sin tavla såld. Nej, jag skulle inte själv vara så fräck och ta tusen kronor för nåt jag köpt för en tjuga på loppis.

Det är väl den här vi pratar om?
https://auctionet.com/sv/1555401-lasse-aberg-katt-och-mus-litografi-signerad-och-numrerad-91-175

På vilket sätt är det fräckt att ta det pris någon är villiga att betala?
Jag köper grejer på loppis hela tiden, men bara när jag vet att jag får minst det dubbla om jag skulle vilja sälja grejerna.
Citera
2026-06-26, 20:06
Medlem
Gontars avatar
Jag var på jakt efter ett vedeldat bastiaggregat. Hittar ett lite halvrisigt ex på Blocket för 10 000kr. Tänker att det ska stå 1000kr och ringer. Nädå, hon ska ha 10 000kr och tycker det är rimligt.
Jag köpte ett nytt för några tusen istället.
Citera
2026-06-26, 22:10
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Folk som försöker sälja begagnade soffor till typ 50-75% av nypris. En soffa slits ju rätt snabbt då många spenderar timmar varje dag just i soffan så mer rimligt hade varit typ 90-95% rabatt.

Fick kontakt med nån på Blocket som hade köpt en soffgrupp för 100 tkr och ville sälja för 70 tkr…
Citera
2026-06-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Det är väl den här vi pratar om?
https://auctionet.com/sv/1555401-lasse-aberg-katt-och-mus-litografi-signerad-och-numrerad-91-175

På vilket sätt är det fräckt att ta det pris någon är villiga att betala?
Jag köper grejer på loppis hela tiden, men bara när jag vet att jag får minst det dubbla om jag skulle vilja sälja grejerna.

Oj. Den var ännu dyrare.
Nej, den jag såg hittar jag inte nu.
Ok, ja det kan man väl göra, men jag tänker på "den falska affärsprincipen". Förstår att väldigt få är mogna för de tankegångarna idag.

"Den falska affärsprincipen är ett filosofiskt och ekonomiskt begrepp myntat av den danske mystikern och författaren Martinus Thomsen i hans andliga storverk Livets Bog.Kärnan i principen: Begreppet syftar på dagens kapitalistiska marknadsekonomi och konsumtionssamhälle som bygger på egoism. Enligt Martinus skapar denna princip en extremt ojämn fördelning av livsviktiga förnödenheter och leder till att människor skor sig på andras bekostnad.Motsatsen (Den äkta affärsprincipen): Denna benämns ofta som den gudomliga bytesprincipen. Den innebär att resurser och varor cirkulerar ömsesidigt efter behov, vilket i stället leder till en rättvis och helt jämn tillgång för alla människor."
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in