2026-06-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Transa som sålde använda dildos.
Han bedyrade i sin annons att dom minsann var ordentligt rengjorda..
Tror jag kräks. 😄
Citera
2026-06-26, 09:59
Medlem
Sockerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Laddade hem appen Sellpy och såg till min förvåning att unga tjejer säljer allt från begagnade gamla kläder till använda parfymer och smink produkter. Nog för att dom är unga men lite vett i skallen bör man ha vid den åldern.

Det tror jag inte alls på. Sellpy har en rätt hög tröskel för vad de tror sig kunna ta betalt för och det krävs inte mycket för att de ska sortera bort prylar. Skickade själv in en massa kläder som det inte alls var något fel på men det mesta sorterades bort och de la ut endast en handfull av plaggen. Inte en chans att de skulle sälja använda parfymer och smink.
Citera
2026-06-26, 10:00
Medlem
Sockerssons avatar
För övrigt är det absurda inte att folk säljer skit, utan att folk faktiskt köper det. Lyckas man sälja ett halvt mjölkpaket eller öppnad schampooflaska för 100 spänn till någon så hatten av för det säger jag.
Citera
2026-06-26, 10:01
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Det är möjligt att det var ett dåligt val. Det finns förmodligen personer som varit beredda att betala mer om det INTE varit rengjorda.
Citera
2026-06-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Det tror jag inte alls på. Sellpy har en rätt hög tröskel för vad de tror sig kunna ta betalt för och det krävs inte mycket för att de ska sortera bort prylar. Skickade själv in en massa kläder som det inte alls var något fel på men det mesta sorterades bort och de la ut endast en handfull av plaggen. Inte en chans att de skulle sälja använda parfymer och smink.

Sorry, menade appen plick. Där flödar det av använda parfymflaskor och halvtomma smink produkter.
Citera
2026-06-26, 11:08
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffand
Nyfiken, varför dessa hutlösa priser?
Priserna är höga eftersom de förmodar att någon är villig att betala så mycket.

Just ansjovisen berodde på att den var slut i butikerna inför en jul. Sedan adderas det en ”hype”, att man bara måste ha den där varan, oavsett pris. Det var ju nåt liknande när smöret tog slut i Norge och de betalde tusentals kronor för ett halvkilo smör.

Ett tidigt exempel på detta, långt innan internet och Tradera, är tulpanhysterin i början på 1600-talet. Överklassen blev som helt besatta av tulpaner. De kunde betala ett pris motsvarande en herrgård för en enda lök.

Redan denna tidiga bubbla blåstes upp tills den sprack med en smäll och många som satsat hela sin förmögenhet på några lökar blev utfattiga över en natt.
Citera
2026-06-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Varför köpte du den?

Den för tjugo kronor köpte jag, inte den på Tradera för en tusenlapp 😊
Citera
2026-06-26, 11:39
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Den för tjugo kronor köpte jag, inte den på Tradera för en tusenlapp 😊

Är det svar på frågan som jag ställde?
Citera
2026-06-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Folk som vill sälja en DVD eller en CD-skiva för 20kr kan få mig att undra hur det står till i hjärnkontoret. Frakten kostar väl mer än vad varan är värd.

Gällande leasing såg jag en överlåtelse där man hade två månader kvar. Finns säkert någon som vill ha den även om det var en överlåtelse som tilltalade mig.

Men absolut roligast är när man hittar udda beskrivningar av en vara/hur den har använts eller en halv roman. Bland de roligaste jag har sett var en oanvänd spegel och en tjej som utförligt berättade hur fågeln som var till salu hade förstört hennes liv.

Stackars fågel. Hon var då ingen djurvän. Hoppas den kom till någon bättre person.
Citera
2026-06-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Är det svar på frågan som jag ställde?

Oki. Jag gillar tavlor med kattmotiv.
Citera
2026-06-26, 11:47
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:

Vilken sida var det, för de flesta annonseringsplatser tillåter ju inte försäljning av sexleksaker.
Citera
2026-06-26, 12:00
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Oki. Jag gillar tavlor med kattmotiv.

Jag tänkte att du kanske köpte den för för att sen sälja den.
Folk betalar alltså på riktigt runt tusen spänn för den här litografin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in