Igår, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Så för att din vän tycker att han har ”väldig låg attraktionskraft” så kan det inte ha skett som det beskrivs? 😂
Eller är du insatt på andra sätt som du inte berättar?

Vet inte heller hur du menar att det du säger förändrar något?
Det är ju dock fortfarande så att han kontaktat dessa kvinnor och utnyttjat dem sexuellt. Vilket är vad som beskrivs.
Han har också olovligen läst deras journaler mängder av gånger. Det är inte något som kan ifrågasättas.
De har all rätt att anmäla det helt enkelt.

Men som skrivs ovan säger ju den första kvinnan att hennes anmälan lagts ner.
Hon beskrivs också som avsevärt yngre mentalt än hon faktiskt är - vilket troligen förklarar mycket i hennes beteende. Utöver att hon haft beroendeproblem och psykoser.

Den andra kvinnan står det inte super mkt om.
Men där verkar det ju än mer olämpligt - om han fått henne att ta Benzo och sen komma hem till honom som det står så är det knappast så att han tilltvingat sig oralsex i utbyte mot Benzo. Hon verkar ju redan haft det utskrivet.

Om han nu inte är den som skrivit ut dem från början - men oavsett har hon ju haft dem hemma. Hon behövde med andra ord inte åka till honom och suga av honom för hon hade dem redan.

Jämfört med många andra sätt är de två kvinnornas beteende för att få recept relativt trevligt. För att få droger är folk beredda att göra rätt mycket och olika former av hot är vanligare och faktiskt värre.

Jag tycker varken den sextörstande unge läkaren som uppenbart längtar efter kärlek/sex
eller kvinnorna som ville ha Benzo är så fruktansvärda. Däremot sjukhusledningen som uppenbarligen ville han skulle jobba kvar som läkare på Gotland trots sina misstag.

Sedan finns de här läkarna som skriver ut och gör stora pengar på Gotland och dem har jag inte mycket till övers för...
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Om jag förstått rätt så lades den första polisutredningen ned eftersom det umgänget räknades som ömsesidigt…

Kanske det är Mats Wihlborg som är åklagare i det andra fallet. :-) Har man sugit en så kan man väl suga två för det kan nog bli ett riktigt fett skadestånd.
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohjajjamensan
Det verkar som de tre olika parterna, kvinnorna, läkaren och sjukhusvården, på Gotland har gjort gemensam sak i att framställa detta som något annat än det är.

Enligt en kvinna jag känner som haft med läkaren i fråga att göra en del har han mycket liten sexuell attraktionskraft som man och säkerligen mycket svårt att få sexuell kontakt med kvinnor. Han har helt enkelt skrivit ut de för missbrukare attraktiva medlet Benzo i utbyte mot avsugningar.

Det här att man har kunnat betala för knark med avsugning är pinsamt för läkaren, vården och inte minst kvinnorna vilka då skulle framstått som tjackhoror så nu gör de tre parterna gemensam sak och framställer det som något snyggare.

Det verkar ju faktiskt som vården försökt placera om läkaren för han skulle börjat nytt jobb utanför psykiatrin ganska nyligen men antagligen satte polisanmälningarna stopp för det.

Klart att det inte behöver skett öppna affärsförhandklingar men sexköpet borde varit underförstått.

Den snuskigaste parten i allt detta tycker jag för min del är vårdledningen på Gotland som verkar velat läkaren skulle fått fortsätta - han är ju faktiskt helt olämplig i mina ögon.

Att människor kan göra mycket för både droger och sex är ingen nyhet. :-)

Däremot tycker jag kvinnorna gått över en gräns när de polisanmält läkaren och nu antagligen vill ha feta skadestånd.

Är det en av kvinnorna du känner som polisanmält läkaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in