2026-06-24, 08:37
Medlem
nerdnerds avatar
Modeskribenten Alice Aveshagen har i ett par artiklar gått till rasande angrepp på det gröna fältets schack, och kallar den bl a osexig och en ursäkt för män att bete sig lite hur som helst.

Fotboll: en sport för korkade män
https://www.svd.se/a/JOB78P/fotbolls-vm-2026-darfor-blir-jag-sa-trott-pa-sporten-och-dess-fula-trojor?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Sluta pracka er porr på mig
https://www.svd.se/a/d4qJOq/herrfotbollen-ar-inte-sexig?utm_source=androidapp&utm_medium=share

"Fotbollsfans är de absolut värsta, minst sexiga, mest tidsslösande och hjärndöda människorna på planeten. Det är bortom ord vidrigt hur de tillåts ockupera gatorna, och jag skulle mer än något annat vilja leva resten av mitt liv utan att någonsin konfronteras med denna sport och dess fans igen."

Fotbollströjorna är fula osexiga tält i polyester utan någon elegans öht, och vad tusan håller alla kvinnor på med som låtsas gilla sporten bara för att vad då -- vara intressant för killarna?

Osv, osv. Hon hatar verkligen sporten och allt som kommer med den.

Jag själv gillar fotboll iaf i måttliga doser, och kan mycket väl även uppskatta att kolla på en bra match mellan lag som jag inte har någon relation till. Även en mållös match kan vara otroligt intressant och spännande om det t ex är många anfall och situationer och bra försvarsspel. Detta är kultur i dess verkliga mening.

Men jag gillar också när någon ställer sig upp och vågar gå mot strömmen. Självklart får man ifrågasätta fotboll och alla de enorma resurser som satsas på det, och faktiskt allt grisande som också kommer på köpet.

Iaf, detta känns som ett bra topic på Flashback men även i andra sammanhang.

Är fotboll osexigt? Tar det för mycket plats? Borde det kanske vara som någon lite mer udda sexfetisch -- håll på med sånt om ni vill, men se till att göra det privat?

---
En önskan: ta nu inte detta som ursäkt för kvinnohat. Finns det öht något mer patetiskt än män som inte tål kvinnor med en egen uppfattning?
Citera
2026-06-24, 08:46
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag gillar att håna motståndarna och deras dumma fans.
Och att slåss och ta sönder busskurer.
🥰

Det är det det handlar om.
Att få släppa lös gorillan i dig .
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-06-24 kl. 08:50.
Citera
2026-06-24, 08:48
Medlem
Nog för att jag föraktar fotbollsfans och tycker det är tråkigt att titta på, men uppenbarligen finns det ett intresse bland pöbeln. Låt folk titta, allt behöver inte vara sexigt. Hon kanske är avundsjuk på att modeintresset inte är lika hett?
Sen förstår jag inte hur hon kan jobba med det hon gör och samtidigt säga att fotbollströjor är fula och osexiga när vintage fotbollströjor från specifikt italienska klubbar är så otroligt populärt och inne just nu och har varit i nåt år.
Citera
2026-06-24, 08:50
Medlem
Turkmostafas avatar
jag håller med det är samma varje år och timmar försnack och eftersnack. Dom pratar söndersporten.
Och bara värdelös tid spelarna har sådan summor att det är skam för fotbollen.

Hjärndöda män som tittar. Det är såna män som bankar huvudet i lyktstolpar. Dom vill bara slåss för det blir vi mot dom en för att det spelar på människan biologi att man ska slåss när man är många.
När man är på fotbolls match så ser man inte för spelarna är så små alla bara skriker.

Samma dom ska skrika på tv:n Sen gnäller dom över alla invandrare.
Senast redigerad av Turkmostafa 2026-06-24 kl. 09:05.
Citera
2026-06-24, 08:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Märker ni inte hur svårt denna kvinna har att förstå andra människors perspektiv?
Citera
2026-06-24, 08:56
Medlem
halaltarzans avatar
Ajdå, ringde inte fotbollssnubben som han lovade efter att det hade släppts till eller?

Men annars kan man väl sammanfatta fotbollen så här - lite lätte generaliserat - osexiga WTs på läktarna och hemma i TV-sofforna, sexiga idrottskillar på planen.
Citera
2026-06-24, 09:07
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Text

Är fotboll osexigt? Tar det för mycket plats? Borde det kanske vara som någon lite mer udda sexfetisch -- håll på med sånt om ni vill, men se till att göra det privat?

---
En önskan: ta nu inte detta som ursäkt för kvinnohat. Finns det öht något mer patetiskt än män som inte tål kvinnor med en egen uppfattning?

Det fetade - ja. Samma sak med religion. Dessa fenomen är till för korkade gruppmänniskor som inte kan tänka själva. Därför är det också omöjligt för dessa personer att hålla det privat, dessvärre.
Citera
2026-06-24, 09:26
Medlem
Fotboll bland alla andra sporter och "underhållning/teater är tillsammans förmodligen skadligt för samhället och dess utveckling. Individers utveckling och intresset för det samhälle vi lever i påverkas negativt. Tänk alla os, vm, slutspel, backhoppning, formel 1, skidskytte, vasaloppet, Hockey i alla dess former, golf, mma, boxning... Det tar aldrig slut alla dessa evenemang som ockuperar ALL tid och enorma resurser av samhället som skulle kunnat användas på att utveckla och förbättra våra liv.

Sport kan ju självklart finnas men behöver inte ta upp all media, tidnigar, tv tid, resurser av Polisen, Staten och så vidare.

Skådespel för folket.
Citera
2026-06-24, 09:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Jag gillar inte heller fotboll men jag tycker inte att män är korkade för att dom gillar den sporten. Det som är synd är dessa huliganer som beter sig illa.
Citera
2026-06-24, 09:37
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Finns många sportfobiker som inte kan låta bli att klaga högljutt över andras intressen.
Citera
2026-06-24, 12:03
Medlem
Duvlorts avatar
Vad är bättre då, Love Island, Gift vid första ögonkastet eller vad det nu heter?
Är Alice ute i skogen själv eller läser bara böcker och lär sig språk? Om inte, varför då se ner på andra?
Citera
2026-06-24, 12:08
Medlem
Hörde ett kul talesätt. "Football is a sport for gentlemen played by brutes. Rugby is a sport for brutes played by gentlemen."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in