2026-06-24, 19:00
Medlem
Känns väldigt passé det hela. Nån värdelös artist som vill bli känd genom aktivism istället. Det är så töntigt. Vad är det med folk? Drömmer om öppna stjärtar? Vill bli folkutbytta? Ingen förlust om just den där muppen blev det men vi andra nej.

Vem är det som bestämmer vilken som är den "officiella låten"?

Sveriges radio körde ett inslag om Åkessons tal, började med en lång kackelharang om den här fjolliga konserten... typiskt vänsterblocket fokus. Noll sakfrågor bara likespåFacebookjakt.

Samtidigt läser man att afrikaner bah kunke Vill kämpa för mer invandring. Det är Mp, sossarnas ena obligata stödparti. Så rödgrön röra= återigen massinvandring. Just när vi börjar få lite ordning ska dom där dårarna återigen göra svensken till världens bidragsbankomat och det ska välla in muslimska analfabeter och kriminella.
Citera
2026-06-24, 19:13
Medlem
Skandaldålig låt hursomhelst. Nån löjlig Håkan Hellström kopia med inavlad haka som gnäller på ett pretentiöst sätt.
Citera
2026-06-24, 19:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Aldrig hört talas om någon Thomas Stenström. Vem är det? Har inte ens hört den sk VM-låten.
Den som spelas är GES "När vi gräver guld i USA".

Patetiskt med sk kändisar som ska tycka om politik. De lever i helt andra världar än Svensson gör.
Men sitt där på era pedistaler och tyck till om saker ni inte har en aning om. Det ända ni åstadkommer är att minska era inkomster och fans. Det är iofs roligt.
Citera
2026-06-24, 19:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Jag visste inte att han var en vänsteraktivist och SD-hatare,men det är han tydligen.
När SD är Sveriges största parti hos män och det handlar om herrfotboll så borde väl inte en sån som han fått göra officiella VM-låten?

Det hade alltså varit okej att han skrivit VM-låten om han hade varit sverigedemokrat?
Citera
2026-06-24, 19:36
Medlem
KonungHonungs avatar
Han borde köra en cover på den här:

https://www.youtube.com/watch?v=dCDMGu-xi30
Citera
2026-06-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det hade alltså varit okej att han skrivit VM-låten om han hade varit sverigedemokrat?

Spelar ingen roll vad han röstar på, det är att han är politisk aktivist och anordnar konsert som protest samtidigt när partiledaren för Sveriges största parti bland män talar.

Inte ok så länge som VM pågår och han ligger bakom den officiella VM-låten.

Landslaget var med igår på i allsång på skansen och uppmanade folket att lyssna på honom när han uppträdde på scenen.
Citera
2026-06-24, 19:51
Medlem
Skandal att han öht får göra låtar. Låter dessutom som något AI kunde fått till det. Inte alls bra.
Citera
2026-06-24, 19:56
Medlem
Proras avatar
Usel låt med en artist som jag inte tidigare kände till.
Jag rycker på axlarna. Livet går vidare.
Citera
2026-06-24, 20:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Det här är så larvigt att bara ett barn eller en SD-snöflinga utan förståelse för att allt inte behöver stryka dem medhårs bryr sig.

Nivån på pinsamheter tycks aldrig finna några gränser när det kommer till SD-sympatisörer. Inget annat svenskt politiskt partis fans kommer med sån här fullständig kränkthetsdynga och snyftar med offerkoftan väl tillknäppt. Vilket fjanteri.

Varför lägga tid och energi på att bli upprörd över vad för politiska åsikter Thomas Stenström har?
Citera
2026-06-24, 20:23
Medlem
Glödskals avatar
Det finns väl ingen i SD som ger pengar till Greenpeace ändå? Stolligt om det vore så.
Citera
2026-06-24, 20:29
Avstängd
Donaldstrumpets avatar
Jag tror inte att jag har hört den?
Det måste vara den första vm låten någonsin i mitt liv som jag inte ens vet vilken det är.
Jag lyssnar visserligen inte på radio längre. Spelas den mycket?
Citera
2026-06-24, 21:02
Medlem
nintendoKalles avatar
Var ju ändå bara skitartister på det där låtsas-eventet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in