2026-06-24, 17:34
Medlem
Triremers avatar
Jag lyssnar bara på de som jag finner intressanta. Kanske 2-4 stycken per år. Övriga kan man skita i. Det sämsta någonsin var Sarah Sjöström. Kanske skulle hon säga något spännande om träning men icke. Längd efter längd stirrandes i kaklet. Fy fan va trist. Bäst var Percy Nilssons sommarpat när han sa "då blev jag Percy Nilsson" Vilken lirare.
Citera
2026-06-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
När en sommarpratare inleder med en tänkt cliffhanger och sedan säger "jag heter XX och detta är mitt sommar" och sedan första låten går på, då vet man att det kommer att bli kasst.
Det var faktiskt precis så Jonas Bonnier gjorde.
Citera
2026-06-24, 18:10
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Få saker lika patetiskt som att lyssna på någon svensk artist/skådespelare och ta till sig vad de säger. Uppblåsta och urblåsta.
Citera
2026-06-24, 18:39
Medlem
Det fina med public service är du är med och betalar oavsett om du lyssnar eller inte. Är det inte fantastiskt?
Citera
2026-06-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Det fina med public service är du är med och betalar oavsett om du lyssnar eller inte. Är det inte fantastiskt?
Precis som mycket annat, som skolan där du bor, som biblioteket, som cykelvägen...

Sommar är ett av SR:s populäraste program. Anser inte att public service ska ägna sig åt nöje, men gärna åt kultur. Och Sommar i P1 är kultur. Ganska häftigt att kultur får så många lyssnare.
Senast redigerad av Krascha 2026-06-24 kl. 18:49.
Citera
2026-06-24, 19:16
Medlem
Sitter man verkligen och lyssnar på radio längre? Det är väl mer något man bara har i bakgrunden. Ligger i solstolen eller något och har det på. Vet inte hur aktivt man lyssnar. Tror inte de flesta där har så mycket intressant att säga. Det är lite som det är väl ingen som sitter och tittar på Sverige Live eller Nyhetsmorgon/dagen/kvällen från start till slut om man har någon form av liv. Det är mest bara på i bakgrunden.
Citera
2026-06-24, 21:47
Medlem
Har heller aldrig lyssnat på något sommarprat men vet att det är flera på jobbet som gör. Har dock aldrig intresserat mig.
Citera
2026-06-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolic-Sikence
Har heller aldrig lyssnat på något sommarprat men vet att det är flera på jobbet som gör. Har dock aldrig intresserat mig.
Finns det något intellektuellt som intresserar dig?
Citera
2026-06-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Finns det något intellektuellt som intresserar dig?

Absolut! Förstår inte din koppling där? För att jag inte lyssnar på just sommarpratare? Jisses!
Citera
2026-06-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Precis som mycket annat, som skolan där du bor, som biblioteket, som cykelvägen...

Sommar är ett av SR:s populäraste program. Anser inte att public service ska ägna sig åt nöje, men gärna åt kultur. Och Sommar i P1 är kultur. Ganska häftigt att kultur får så många lyssnare.
Om du på allvar menar att grundläggande utbildning och infrastruktur är att jämföra med statligt finansierade nöjesprogram finns det ingen poäng med att diskutera. Ge mig motsvarande peng att betala tv4-play för allsvenskan istället. Eller ännu bättre, låt folk betala för sin egen underhållning.
Citera
2026-06-24, 22:04
Medlem
Imnshos avatar
Ännu ett snäpp värre är att kvällsblaskorna ska sätta betyg på skiten.

Nej jag avskyr kändiskulten och skulle aldrig lägga två timmar av mitt liv att lyssna på en för mig ointressant människa.
Citera
2026-06-24, 22:07
Medlem
Jag har lyssnat på sommarpraten i år och tycker alla har varit intressanta. Martin Kragh hade även bra musik som jag uppskattade.

Jag lyssnar när jag lagar mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in