2026-06-24, 00:42
  #1
Avstängd
Jag har kan jag erkänna ALDRIG lyssnat på vad någon avdankad kändis eller för den delen en ny kändis har haft att säga i dessa program..

Frågeställning..

Vad är intressant med detta?
Lär du dig något av detta?
Får du ut något av detta?

Alla dessa jävla "kändisar" kan dra långt åt helvete i min värld, vem fan vill sitta och lyssna på dessa jävla idioter prata om sitt liv i radio??

Förklara gärna, ni som uppskattar detta
Citera
2026-06-24, 00:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag har kan jag erkänna ALDRIG lyssnat på vad någon avdankad kändis eller för den delen en ny kändis har haft att säga i dessa program..

Frågeställning..

Vad är intressant med detta?
Lär du dig något av detta?
Får du ut något av detta?

Alla dessa jävla "kändisar" kan dra långt åt helvete i min värld, vem fan vill sitta och lyssna på dessa jävla idioter prata om sitt liv i radio??

Förklara gärna, ni som uppskattar detta
Inte bara ointressanta människor, man ska lyssna på deras favorit musik oxå
Citera
2026-06-24, 01:01
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Inte bara ointressanta människor, man ska lyssna på deras favorit musik oxå
Jaha det är så också haha, ja nä jag har som sagt aldrig lyssnat på skiten, jag men varför skulle jag göra det? Att lyssna på någon ointressant "kändis" prat om sitt liv.... Jag skulle lika gärna lyssna på Yngve 72 års livshistoria... Att någon är "kändis" gör inte deras liv mer intressant, snarare tvärtom...
Citera
2026-06-24, 01:17
  #4
Medlem
AI-2000s avatar
Bröd och skådespel. Vi är alla uppväxta med att titta på och se upp till kändisar och vissa växer aldrig ifrån det men många av oss gör det. Vi inser att kändisar oftast bara är självupptagna vanliga människor medan andra är besatta av dem.
Citera
2026-06-24, 01:22
  #5
Medlem
Onanikrems avatar
Minns jag tyckte detta var intressant https://www.sverigesradio.se/avsnitt/104793 Annika Östberg.
Många år sedan jag lyssnade på det nu. Försvarar inte hennes gärningar, men intressant ändå (då) Sätter lite perspektiv på tillvaron.
Citera
2026-06-24, 01:43
  #6
Medlem
Galejans avatar
Det är trötta radhusmuppar som lyssnar på sommarprat. Uteslutande gamlingar. Publiken är klart över 55. Sannolikt övervägande människor som jobbat i något manschettyrke. Svårt att se en golvläggare åka hem och lyssna på Amanda Romares svammel.
Citera
2026-06-24, 01:47
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Bröd och skådespel. Vi är alla uppväxta med att titta på och se upp till kändisar och vissa växer aldrig ifrån det men många av oss gör det. Vi inser att kändisar oftast bara är självupptagna vanliga människor medan andra är besatta av dem.
Ja så sant, men fattar inte vad som skulle kunna vara så intressant med dessa "kändisars" berättelser om sig liv? Samt att det ska skrivas om det i media...
Citera
2026-06-24, 07:45
  #8
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Inte bara ointressanta människor, man ska lyssna på deras favorit musik oxå

Du kan välja att inte lyssna på deras musik om du inte vill det.
Citera
2026-06-24, 07:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag har kan jag erkänna ALDRIG lyssnat på vad någon avdankad kändis eller för den delen en ny kändis har haft att säga i dessa program..

Frågeställning..

Vad är intressant med detta?
Lär du dig något av detta?
Får du ut något av detta?

Alla dessa jävla "kändisar" kan dra långt åt helvete i min värld, vem fan vill sitta och lyssna på dessa jävla idioter prata om sitt liv i radio??

Förklara gärna, ni som uppskattar detta
Tycker inte man kan döma ut ett program om man aldrig lyssnat på det. Vissa vet jag ju är ointressanta från början. Andra kan få en chans. Även kändisar kan ha nåt intressant att berätta. En del kan vara riktigt roliga.
Citera
2026-06-24, 08:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Svårt att se en golvläggare åka hem och lyssna på Amanda Romares svammel.
Lite sorgligt kan jag tycka, hennes program är bäst hittills i år.
Citera
2026-06-24, 08:15
  #11
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jaha det är så också haha, ja nä jag har som sagt aldrig lyssnat på skiten, jag men varför skulle jag göra det? Att lyssna på någon ointressant "kändis" prat om sitt liv.... Jag skulle lika gärna lyssna på Yngve 72 års livshistoria... Att någon är "kändis" gör inte deras liv mer intressant, snarare tvärtom...

Jag skulle också vilja lyssna på någon helt okänd människa i radio. Tror det finns hur många intressanta personer som helst. Arbetar i åldringsvården och jag lovar att jag fått SÅ många intressanta historier från de äldre-äldre då de var unga, att så gjorde de då och så var det då.

@ Sveriges Radio: Ger er en programidé här om det kan vara något.

Och det kan det.
Citera
2026-06-24, 08:23
  #12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Många kändisar är totalt ointressanta. Vad de gör har inget värde. Men det kan ändå finnas intressanta livshistorier.
Visst jag hade ju hellre haft Socrates, Buddha eller Jesus som sommarpratare kanske t o m Trump eller Hitler (inte för att jag håller med dom alla utan för att de är intressanta karaktärer) än någon influenser.

Vad är det som gör att TS mfl redan på förhand bestämt att sommarpratarna aldrig skulle ha något intressant att dela även om man inte beundrar vad de gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in