2026-06-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Har faktiskt själv råkat ut för en sådan för massa år sedan, så helt nytt problem är det inte, men frågan är varför det uppkommer.
Man brukar tala om att ungdomarna behöver fritidsgården, så man kanske borde fundera över lite gubbdagis för dem som tycker det är alldeles för tråkigt att slå ihjäl de sista åren med att mata duvorna i parken.
Man kan ju också fundera på att öppna upp dårhusen igen och hur psykvården fungerar i allmänhet, mycket blottare och offentliga onanister i samhället lär ha stort korrelation med mycket psykisk ohälsa.

Sällan har väl Ridin’ med Chamillionaire passat så bra som här:
Citat:
They see me rollin', they hatin'
Patrollin' and tryna catch me ridin' dirty
https://youtube.com/shorts/HZokKSwOoYI?si=6pV5vSP0lsIlR9uE
Senast redigerad av BakedBakerman 2026-06-24 kl. 10:05.
Citera
2026-06-24, 11:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Har faktiskt själv råkat ut för en sådan för massa år sedan, så helt nytt problem är det inte, men frågan är varför det uppkommer.

Ålderdom senilitet? Tror inte de har alla verktyg i lådan ...
Citera
2026-06-24, 11:26
Medlem
BritishSmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Du ”gissar” 😂😂
Nej faktiskt inte. LSS, SoL mfl. ligger inom min yrkeskompetens.
Citera
2026-06-24, 11:36
Medlem
.nilss avatar
Drive-by runk? Fyfan va äckligt. Lås in idioten.
Citera
2026-06-24, 11:54
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Man kan ju också fundera på att öppna upp dårhusen igen och hur psykvården fungerar i allmänhet, mycket blottare och offentliga onanister i samhället lär ha stort korrelation med mycket psykisk ohälsa.

Nog tillräckligt med en tillbörlig dos av stark neuroleptika för att hjulen som möjliggör erektion ska sluta snurra hos denna ålderstigna voyeurist.

Frågan är om det här är en skälig anledning för att på medicinsk väg begränsa varseblivningen och/eller beröva en människa på dennes frihet på (obestämd tid?) på ett dårhus.
Citera
2026-06-24, 12:17
Medlem
Sockerssons avatar
Tre sidor och ingen skymt av den uppenbara ordvitsen, så jag får väl göra det så det blir gjort: Pervobil
Citera
2026-06-24, 12:42
Medlem
Jag gissar på en tidigare känd blottare/självbefläckare som nu fått gångsvårigheter och därför kör permobil. Eller en helt vanlig man som nu drabbats av begynnande demens. Då kan man börja uppföra sig mycket märkligt, särskilt vid frontallobsdemens.
Citera
2026-06-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ålderdom senilitet? Tror inte de har alla verktyg i lådan ...

Ja, man är ju själv snart där, så man får väl se om man själv lyckas klura ut nöjet bakom detta.
Jag tror i vilket fall det handlar om tristess och att det skulle behövas mer gubbdagis.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-06-24 kl. 12:57.
Citera
2026-06-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Bracchetto
Frågan är om det här är en skälig anledning för att på medicinsk väg begränsa varseblivningen och/eller beröva en människa på dennes frihet på (obestämd tid?) på ett dårhus.
Knappast bara baserat på denna händelse i fall. Men en bättre psykvård skulle ju eventuellt kunna hjälpa denna herre och andra innan de gör sig omöjliga att passa in i samhället.

Nu är det ju kanske troligare att det är demensen som spökar hos just denne äldre man men det finns ju andra som kan hjälpas av psykvård.
Citera
2026-06-24, 15:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Börja bli många nu.

Undra om dessa dårar söker uppmärksamhet.
Kan kanske vara så att kuken blivit väldigt viktig för själkänslan sedan unga år. Sedan är ingen längre intreserad, och han vill få ögon fästa på kuken. Kanske han tror att någon vill hjälpa honom. Jämför kvinnor som går med uringade blusar, men där bör man inte gå fram och känna.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-24 kl. 15:14.
Citera
2026-06-24, 15:29
Medlem
Det här sker ju varje vår..

Att någon galning får för sig att "hälsa" extra tydligt nu när kvinnorna klär av sig.

Uppenbarligen besitter tjejen helande krafter..
70 åring i permobil... Vilken merit.

"när jag var ung så var jag så förbannat snygg att det slog slint för en gubbe som var i 70 års åldern i permobil"
Citera
2026-06-24, 16:02
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Börja bli många nu.

Undra om dessa dårar söker uppmärksamhet.
Nah, psykisk ohälsa skulle jag säga. Möjligen någon form av demens.

Givetvis borde psykvården förbättras avsevärt. Vilket denna pervobilonanist uppenbarligen är i behov utav.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-06-24 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in