2026-06-24, 00:29
Medlem
BritishSmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Är bekant med 3 stycken i mitt bostadsområde som har köpt egna permobiler.
En brukar jag låna ibland när jag ska handla lite på affären som är för tungt att bära.

Kan vara lite skillnad om man har fått ett litet handikapp med rörelseförmågan
och ansökt att få hjälp med en sådan.
Visst kan man köpa egen. Men jag gissar att de flesta har sina via nån insats från typ LSS. Och då finns en biståndsapparat runt personen. Inklusive handläggare.

Egentligen är det sak samma. Man ska inte åka runt och dra i tasken oavsett. Men beteendet skulle kunna förklaras till viss del om personen vore mentalt otillräcklig på nåt sätt.
Citera
2026-06-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BritishSmile
Visst kan man köpa egen. Men jag gissar att de flesta har sina via nån insats från typ LSS. Och då finns en biståndsapparat runt personen. Inklusive handläggare.

Egentligen är det sak samma. Man ska inte åka runt och dra i tasken oavsett. Men beteendet skulle kunna förklaras till viss del om personen vore mentalt otillräcklig på nåt sätt.
Jo permobilgubben har ju uppfört sig bedrägligt, för min del så kan någon binda fast honom i sin permobil och knuffa ner honom i någon damm i en närliggande park. Där i vattnet kan han fråga
någon karpfisk om han kan få en avsugning,
Citera
2026-06-24, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Det är sommar, mer sexualdårar i görningen då.

Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Kan det vara så enkelt att de söker fängelse då det förhindrar utvisning?

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Antagligen en SD-politiker i Bromölla.

Blir antagligen befordrad till lokal ordförande efter detta.

Alla medier har samma info .. det blir väl FB som får publicera dåren på permobil.

Man i 70-årsåldern onanerade i permobil.
https://www.sverigesradio.se/artikel/man-i-70-arsaldern-onanerade-i-permobil

Betalvägg: https://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/polis-jagar-man-i-permobil-aker-runt-och-onanerar/

En annan man på permobil, samma datum.
Citera
2026-06-24, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Börja bli många nu.

Undra om dessa dårar söker uppmärksamhet.

Har faktiskt själv råkat ut för en sådan för massa år sedan, så helt nytt problem är det inte, men frågan är varför det uppkommer.
Man brukar tala om att ungdomarna behöver fritidsgården, så man kanske borde fundera över lite gubbdagis för dem som tycker det är alldeles för tråkigt att slå ihjäl de sista åren med att mata duvorna i parken.
Citera
2026-06-24, 07:39
Medlem
trewqs avatar
Garvar så att morgonkaffet bara sprutar över tangentbordet. "Onani i Permobil" låter ju som en låt Onkel Kånkel kunde ha skrivit.
Citera
2026-06-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Tycker jag läst om blottare och onanister nu varje dag senaste två veckorna. Verkar vara sjukt vanligt. Kul med folk som förstör sina liv.
Verkar vara vanligt när det blir lite för varmt för vissa, men räknar med att personen inte är riktigt frisk i huvudet även under kallare årstider
Citera
2026-06-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Är man 70 år gammal i permobil har man inte särskilt mycket liv kvar att förstöra.

Hamnar han bakom galler får han ju dessutom sex, men inte med tonårstjejer utan tatuerade brunhyade män som tydligen våldtar män i svenska fängelser nuförtiden. Och i hans ålder får han inte vara så kräsen, sex som sex.
”Tydligen”? Var kan man läsa om detta?
Citera
2026-06-24, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BritishSmile

Du ”gissar” 😂😂
Citera
2026-06-24, 09:04
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/juni/23/23-juni-18.13-sexualbrott-bromolla/

En man i 70 årsåldern har åkt runt på sin permobil i centrala Bromölla och onanerat. Flera yngre flickor har ringt till polisen om mannen. Polis hittade mannen till slut i centrala delarna av Bromölla.

Anmälan om sexuellt ofredande har upprättas.

Kommentarer om dåren?

Låt gubben vara. Någon som vet om han hade stånd eller visa han den slak?
Citera
2026-06-24, 09:12
Medlem
Låter som Oboymongot som bodde i Skarpnäck tidigare
Stämmer i ålder också
Citera
2026-06-24, 09:14
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Garvar så att morgonkaffet bara sprutar över tangentbordet. "Onani i Permobil" låter ju som en låt Onkel Kånkel kunde ha skrivit.

Permobilonanisten.

Någonstans i texten finns också ordet spermobil. Och kanske Lennart Hyland får vara med på ett hörn!

Vi saknar vår Håkan Florå.
Citera
2026-06-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Permobil? Ingen funktionsnedsättning i kuken tydligen. Biståndshandläggaren får kanske omvärdera sitt beslut.
Många kallar promenadscootrar för permobil. Gissar att det är så här också. Permobil är en elrullstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in