Men detta ökar ju klyftorna i samhället, är det bra?
Så här säger Magdalena Andersson om saken:
"När människor plockar ut höga inkomster och inte betalar inkomstskatt utan betalar en låg avkastningsskatt på inkomsten, då ökar klyftorna"
Jag trodde inte det var sant först! Vad finns det mer att gräva fram? Nu blev jag nyfiken kan erkännas…. 😊
Kaptitalismen inom (S) är i full blom både nationellt men också regionalt och lokalt.. Någon frågade om detta det nya (S)? Jag skulle säga under himmelen intet nytt…