2026-06-24, 02:32
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Ja empater blev ju ofta utestängda från livet, pga narcissistens lögner, så det vore rätt.

Till syverne o sist tror jag inte att det är nån direkt person som avgör inträdet, utan deras egna dålda samvete biter dom i röven. Utan chefspositioner, utan alla pengar dom tjänat ihop på att kliva över andra, utan vapen mm så är dom bara en vanlig fis i rymden igen. Då återstår bara samvetet, förutsatt att man tror på att "själen lever vidare när kroppen dör" då förståss. Det är isf det enda vi får med oss när vi går, och ingen köpt andlig psykolog kan ändra på det så dom faller tungt ner i sitt egna mörker, aka helvetet.
empat är ett annat ord för narcissist.
Citera
2026-06-24, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Hur kan någon tro på något överhuvudtaget kommer till himmelen, låter lite 1600-tal
När du dör så kommer din kropp att förmultna och avge gaser och tidigare i dödsskedet också vätska som förångas, mer instant så kommer du förmodligen att kremeras, gå upp i rök…. Men, än mer instant, i själva dödsögonblicket avlägsnar sig biofotonerna förgått från kroppen
Citera
2026-06-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Den största narcissisten är ju gud himself. Älska mig, frukta mig, tillbe mig...
Det första budet säger att man inte får ha någon annan jämte honom.
Han tubbade Abraham att mörda sin son för att bevisa sin kärlek, vad är det för jävla stil? Gud är värre än den värsta svartsjuke pojkvän man kan tänka sig.
Att han sedan sa "Ba skoja" till Abraham så att han slapp mörda sin avkomma är irrelevant.
Man gör bara inte så.
Enligt Bibeln är Gud - Jag/Mig. Och sålunda att hålla andra gudar och avbildningar av sådant högre än sig själv är fel..
Abraham var från Babylonien och i berättelsen du åsyftar förstår man att Abraham var en lärd man sannolikt av prästerskap, Babylonierna höll ett flertal gudar, men Abraham kom i förstånd att det skulle vara slut med det, berättelsen visar att tiden var inne för en ny era, ett skifte från det gamla till det nya, alltså Abraham var upplyst om tideräkning utifrån astronomiobservationer..
Citera
2026-06-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fattar inte. Man säger att Gud och Jesus älskar och förlåter alla, särskilt de svaga. Men t.ex. narcissister är ju svaga egentligen och har förmodligen varit med om nåt som gör dem så känslomässigt omogna och oförmögna att ta ansvar för sina egna handlingar. Samtidigt är narcissism typ nåt av det ruttnaste som finns eftersom att det är en ondska som manipulerar och utger sig för att vara god för att dupera omgivningen och få offret att betvivla sitt eget förstånd. Vad säger kristendomen? Skulle Jesus verkligen släppa in såna i himlen? Är ju fan fett oschysst mot deras offer isf.
Kristendomen säger att tar du Jesus till dig så skall du leva.
Citera
2026-06-24, 09:01
Medlem
LKKINGENs avatar
Om nu narcissister är som dom är pga trauman så är det inget dom valt.
Dom kan följdaktligen inte med sin fria vilja välja bort detta eftersom det är så deras värld ser ut, dom har ingen annan upplevelse, dom är inte onda dom bara hanterar sin verklighet.
Sen att man inte vill ha med dom att göra är en självklarhet om man möter en dylik.

Jag kan förstå psykopater då jag själv har en diagnos som ofta påminner om psykopati då känslor inte är särskilt närvarande, jag har dom men dom är" vilande" medans en psykopat inte har några mer än eventuellt ilska och sympati för sig själv.
För mig är det enkelt att se att psykopater kan göra de saker som dom är kapabla till för dom har ingen som helst empati.
Narcissister är en annan femma, såklart är psykopater narcissister men utan känslor så ser hela världen annorlunda ut, för dom är helt orubbliga i sin tro på sig själv oaktat utgången eller argument och dom har känslor och borde därmed kunna förstå sin omvärld men tydligen inte. Dom lever enligt devisen folk är idioter.
Citera
2026-06-24, 09:22
Medlem
grey.eagles avatar
De kommer inte helt över, de måste be alla de gjort illa om ursäkt innan de kan ta klivet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in